15 هنر رزمی موثر: بهترین ورزش رزمی برای دعوا

15 هنر رزمی موثر: بهترین ورزش رزمی برای دعوا

قطعا کسی نمی خواهد یک دعوای خیابانی را شروع کند. اما متاسفانه ممکن است این اتفاق رخ دهد. اگر تا الان با این وضعیت روبرو نشده اید، مشکلی نیست اما بهتر است همیشه برای یک دعوای خیابانی آماده شوید. هنرهای رزمی مختلفی وجود دارد که می توانند به شما در آموزش دفاع شخصی کمک کنند. باید بدانید که این نوع هنرهای رزمی شبیه به همدیگر عمل نمی کنند، درست است که همه ی این هنرهای رزمی می توانند به شما در دفاع از خود و خانواده تان کمک کنند اما برخی از آنها از عملکرد بهتری برخوردار هستند. با مقاله بهترین ورزش رزمی برای دعوا همراه باشید.

 

همین اولش بگم بهترین دوره های دفاع شخصی و رزمی رو باید بیای تو اپلیکیشن آموزش دفاع شخصی ما ببینی

دریافت مستقیم 

دریافت از گوگل پلی

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: ورزش رزمی سامبو (Combat Sambo)

جوانب مثبت                                                   

حرکات بسیار متنوع

تکنیک های واقعی

مبارزات قدرتی

منشا هنر رزمی سامبو در کشور روسیه است. این نوع ورزش رزمی بسیار مؤثر و پرکاربرد است. هنر رزمی سامبو از ارتش روسیه نشات گرفته و آغاز شکل گیری آن در سال 1920 در ارتش جماهیر شوروی بود. کلمه سامبو در این ورزش رزمی مخفف عبارت «دفاع از خود بدون سلاح» است.

در سالهای دور این نوع رزمی به عنوان روشی برای بهبود مهارت های رزمی تن به تن ارتش سرخ ساخته شد. سامبو یک شکل بسیار موثر از دفاع شخصی است، بیش از 50 سال است که توسط ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی شوروی استفاده می شود. تکنیک های سامبو بر اساس ترکیبی از کشتی گرفتن، جودو و سایر سبک های بین المللی کشتی است. سامبو هم امکان ضربه زدن و هم درگیری را فراهم می کند. بنابراین برای نبردهای تن به تن بسیار مناسب است.

در سال های اخیر، سامبو در کل جهان محبوبیت خاصی پیدا کرده است و اکنون در بسیاری از کشورها انجام می شود. سامبو بهترین ورزش رزمی برای دعوا در خیابان است.

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: موی تای

جوانب مثبت

دارای تکنیک های ضربه ای و قلاب زنی عالی بر روی زمین است

به شما چگونه ضربه زدن را یاد میدهد

موی تای یک انتخاب بسیار خوب برای بسیاری از کسانی است که می خواهند از خود به صورت شخصی دفاع کنند. یک ورزش رزمی که دارای کاربرد زیادی در حین مبارزه است. در ورزش موی تای از مشت، لگد، آرنج و زانو برای ضربه زدن به حریف استفاده می شود. همچنین این ورزش دارای تکنیک های کلینچ است که به مبارزه در فاصله بسیار نزدیک و تن به تن کمک می کند.

این تکنیک ها نشان میدهد که این ورزش دارای سبک های متنوعی برای دفاع شخصی است، همچنین یکی از بهترین ورزش های رزمی برای دعوا در خیابان است. موی تای در میدان جنگ ساخته شد و یکی از پایه های اصلی مبارزه رزمی MMA است.

موی تای تمام اصول اولیه یک ورزش رزمی را ارائه می دهد. به شما یاد می دهد که چگونه هنگام مبارزه خود را در جای اصلی و درست قرار دهید. به شما یاد می دهد که چگونه از تمام بدن خود به عنوان سلاح استفاده کنید. به شما یاد می دهد که صبور باشید و به درستی مشت و لگد زدن را یاد می دهد.

همچنین به شما یاد می دهد که چگونه به حریف خود چنگ بزنید. همه این عوامل برای یک دعوای خیابانی فوق العاده ضروری هستند. اگر واقعاً از تفاوت های موی تای با سایر ورزش های رزمی مانند کیک بوکسینگ، کاراته یا حتی تکواندو مطمئن نیستید، مقالاتی که در این مورد نوشته شده است را مطالعه کنید.

بیشتر بدانید: موی تای و مزایای آن

 

MMA

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: ورزش MMA

جوانب مثبت                                          

بسیار متنوع

دارای ضربات، کشتی و گریپلینگ

ام ام ای یک نوع ورزش است که تمامی بدن را درگیر خواهد کرد. این نوع ورزش تکنیک های مختلف مبارزه را از رشته های مختلف ترکیب می کند. این تکنیک ها ترکیبی از بوکس، کیک بوکسینگ، جیو جیتسو برزیلی، کشتی و موی تای است. مبارزان MMA از انواع ضربات مشت و لگد برای کسب امتیاز و خاک کردن حریفان خود استفاده می کنند.

این نوع ورزش رزمی به دلیل ماهیت خشن خود یکی از بحث برانگیزترین ورزش های رزمی است. MMA به دلیل خطرناک بودن و عدم محافظت کافی برای مبارزان مورد انتقاد قرار گرفته است. به همین دلیل، یکی از بهترین هنرهای رزمی است که می توانید برای مبارزه خیابانی یا دفاع شخصی یاد بگیرید.

این نوع ورزش نه تنها انواع مختلفی از مشت و لگد را به شما آموزش می دهد، بلکه دست و پنجه نرم کردن با حریف را نیز به شما یاد میدهد. به شما یاد می دهد که چگونه حریف خود را پرتاب کنید و او را تسلیم کنید.

به شما می‌آموزد که چگونه از خود دفاع کنید. ورزشکار مشهور این رشته خورخه ماسویدال یا «مسیح خیابان» است. آیا طرفدار این فرد هستید؟ مسیح خیابان در این رشته فوق العاده ظاهر شده است.

بیشتر بدانید: تاثیر MMA بر توانایی دفاع از خود

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: ورزش بوکس

جوانب مثبت

بسیار کاربردی

دارای اصول خوب برای مبارزه

جوانب منفی

 فاقد تکنیک های اساسی است

عدم استفاده از ضربه پا

معمولترین سوالی که مردم می پرسند این است که آیا ورزش بوکس برای دفاع شخصی ورزش مناسبی است؟ پاسخ به این سوال سخت و پیچیده است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ابتدا، مهم است که قدرت فردی که می خواهد در مبارزات خیابانی از بوکس استفاده کند را در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال، یک فرد ممکن است دارای جثه ای کوچک باشد و یا نسبت به مهاجم لاغرتر و ضعیفتر باشد. در این شرایط، بوکس ممکن است یک هنر رزمی موثر برای مبارز نباشد. دوم، در نظر گرفتن سطح آموزش فرد است.

بدون آموزش مناسب، فرد ممکن است مهارت های لازم برای دفاع از خود را نداشته باشد. بوکس یک ورزش اصولی برای سایر هنرهای رزمی است و بیشتر دعواهای خیابانی به مبارزات بوکس یا کشتی ختم می شود.

در صورتیکه یاد بگیرید از ضربات خود به خوبی استفاده کنید، واقعاً می توانید حریف خود را غافلگیر کنید.

بیشتر بدانید: آشنایی با تمرینات بوکس

 

کراو ماگا

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: رشته رزمی کراو ماگا

جوانب مثبت                                  

تکنیک های که می توانند در دنیای واقعی استفاده شوند.

جوانب منفی

در مقابل افراد بزرگ تر قوی تر و ورزشکارتر کاربرد کم تری ندارد

کراو ماگا یک ورزش فوق العاده قوی برای مبارزات خیابانی است، زیرا به طور خاص برای دفاع از خود طراحی شده است. این نوع ورزش رزمی توسط ارتش اسرائیل ساخته شده و همچنین تا به امروز توسط ارتش، پلیس و واحدهای نیروهای ویژه اسرائیل استفاده می شود.

هدف، گسترش یک هنر رزمی بود که به دفاع در برابر مهاجمان مسلح و غیرمسلح کمک کند. در هنگام مبارزه از تکنیک های مختلف هنرهای رزمی مانند بوکس، کشتی، جودو، آیکیدو و کاراته استفاده می شود. فلسفه کراو ماگاس بر پرخاشگری و خشن بودن تأکید دارد.

این فلسفه عملاً می گوید: «یا تو برنده ای یا حریفت. Krav Maga در موقعیت های جنگی تن به تن بسیار موثر است. دقیقا این واقعیت است که این ورزش را برای دعواهای خیابانی و دفاع شخصی ایده آل می کند. این ورزش یکی از بهترین ورزش رزمی برای دعوا است.

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: لتوی

جوانب مثبت

مشابه تکنیک های گراپلینگ موی تای است

می توانید از سر خود به عنوان سلاح استفاده کنید 

جوانب منفی

زیاد در جهان محبوب نیست

سالن های ورزشی لسوی زیاد نیستند

Lethwei نوعی هنر رزمی برمه ای است که مانند موی تای است. یکی از وحشیانه ترین و خطرناک ترین هنرهای رزمی در جهان به حساب می آید. مبارزان Lethwei اغلب از ضربات آرنج و زانو برای از کار انداختن حریفان خود استفاده می کنند.

Lethwei به دلیل خطرناک بودنش در هنگام مبارزه به اندازه سایر هنرهای رزمی محبوب نیست. اما هنوز هم برای کسانی که در مورد آن آگاهی دارند، بسیار مورد احترام است. چیزی که این ورزش را از موی تای متمایز می کند این است که مبارزان می توانند از سر خود برای ضربات استفاده کنند.

موارد زیادی از ناک اوت شدن مبارزان با استفاده از سر وجود داشته است. یک ضربه سر به خوبی قرار داده شده می تواند به راحتی بینی حریف شما را از بین ببرد یا آسیب زیادی به بینی او بزند. Lethwei همچنین نسبت به سایر هنرهای رزمی برتری دارد، شاید سوال برایتان باشد که چرا؟ به این دلیل است که به شما یاد می دهد چگونه با بند انگشتان خود مشت بزنید.

احتمال اینکه در دعوای خیابانی دستکش محافظ نداشته باشید بسیار زیاد است. با آموزش Lethwei، بند انگشتان خود را ورزیده می کنید تا در برابر مشت هایی که به سمت شما پرتاب می شوند، مقاومت کنند.

 

جیو جیتسو برزیل

 

BJJ (جوجیتسو برزیلی) یکی از بهترین ورزش رزمی برای دعوا

جوانب مثبت

بسیار موثر

به شما می آموزد که چگونه حریف خود را تسلیم کنید

جوانب منفی

 ورزشی سخت است

جیو جیتسو برزیلی یک ورزش عالی برای دفاع شخصی است. می توان از آن به طور موثر در یک مبارزه خیابانی استفاده کرد. این نوع ورزش رزمی باعث می شود در برابر حریفان بزرگتر و قوی تر مقاومت زیادی داشته باشید. BJJ همچنین یک تمرین عالی است و می تواند سبب قدرت، انعطاف پذیری و استقامت در فرد شود. یادگیری این هنر رزمی می تواند به شما کمک کند که حریف خود را در یک مبارزه خیابانی به زمین بزنید.

این نوع ورزش به شما کمک می کند تا از آسیب ناشی از مشت یا لگد جلوگیری کنید. همچنین می توانید با دفاع های مختلف حریف خود را کنترل کنید. به طور کلی یک ورزش آرام تر است که آسیب های زیادی را وارد نمیکند. اگر می خواهید به حریف خود ضربه بزنید، می توانید به مغز یا صورت او آسیب جدی وارد کنید. همچنین می توانید با دفاع های مختلف حریف خود را مجبور به تسلیم کنید.

بیشتر بدانید: 5 روشی که جوجیتسو برزیلی دفاع شخصی شما را بهبود می بخشد

 

جودو

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: ورزش جودو

جوانب مثبت

بسیار موثر در شکست  دادن حریفان

به شما می آموزد که از لباس های حریف در برابر آنها استفاده کنید

 جوانب منفی

حرکتهایی ایستاده

فاقد هر گونه ضربه

جودو یک هنر رزمی ژاپنی و یک ورزش المپیکی است. جودو توسط جیگورو کانو در سال 1882 اختراع شد. هدف این است که یک حریف را به زمین پرتاب کنید یا به زمین بزنید. همچنین، برای بی حرکت کردن یا به گونه ای دیگر تحت سلطه گرفتن حریف مناسب است.

می‌توانید با یک قفل مشترک یا چوک، حریف را مجبور به دفاع کنید. ضربات و فشارهای دست و پا و دفاع با سلاح بخشی از جودو است.

نکته: در شکل های از پیش تعیین شده (کاتا) و در مسابقات جودو یا تمرین آزاد (اندوری) مجاز به انجام این کارها نیستند.

به یک ورزشکار جودو «جودوکا» می گویند. جودوکاران افرادی بسیار سرسخت هستند که هنگام پرتاب شما به زمین شک نخواهند کرد. از آنجایی که تعداد زیادی از مردم در جریان دعوای خیابانی هجوم می آورند، جودوکار می تواند از این موضوع به نفع خود استفاده کند.

جودو برای یک دعوای خیابانی بسیار هوشمندانه است زیرا به شما می آموزد که چگونه با استفاده از گرفتن لباس حریف خود را شکست دهید.

بیشتر بدانید: 16 پرتاب پایه برای دفاع شخصی جودو

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: کشتی آزاد

جوانب مثبت

موثر برای پایین آوردن حریف به زمین

به شما یاد می دهد که چگونه حریف خود را کنترل کنید

ورزشکاران بسیار قوی به جامعه تحویل میدهد

جوانب منفی

فاقد هرگونه تکنیک ضربه ای است

کشتی یک هنر رزمی است. منشا آن را می توان در یونان و روم باستان جستجو کرد، این نوع ورزش در اولین بازی های المپیک در سال 708 قبل از میلاد گنجانده شد. اکنون نیز کشتی همچنان یک ورزش بسیار محبوب است.

هر ساله مسابقات مختلفی در سراسر جهان برگزار می شود. دو نوع اصلی کشتی وجود دارد ، سبک آزاد و کشتی فرنگی. کشتی آزاد رایج ترین نوع کشتی است. هدف هر شرکت کننده پرتاب و سنجاق کردن حریف به زمین است.

کشتی یک ورزش فیزیکی و سخت است که نیاز به قدرت، سرعت و چابکی دارد. همچنین یک ورزش بسیار استراتژیک است که شرکت کنندگان باید استقامت و تکنیک خوبی در آن داشته باشند. اگر چند تکنیک ضربتی از این نوع ورزش را یاد بگیرید، کشتی می تواند پایه خوبی برای دعوای خیابانی باشد. شما قادر خواهید بود حریف خود را به راحتی پرتاب کرده و روی زمین نگه دارید، اما اگر می خواهید به حریف خود آسیب بزنید، باید چند ضربه فنی را یاد بگیرید.

بیشتر بدانید: تاثیرات جسمی ورزش کشتی

 

تکواندو

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: تکواندو

جوانب مثبت

خیلی سریع

تکنیک های عالی لگد زدن

بسیار دقیق 

جوانب منفی

فاقد ضربه های دستی است

فاقد هر گونه تکنیک مبارزه است

تکواندو یک هنر رزمی است که ضربات از طریق دست و پا به حریف زده می شوند. این نوع ورزش یکی از محبوب ترین هنرهای رزمی است که در جهان انجام می شود. به دلیل ترکیبی از قدرت و سرعت، یکی از موثرترین هنرهای رزمی در جهان است.

این نوع ورزش به تمرین‌کنندگان خود می‌آموزد که چگونه دقیق و سریع باشند. فاصله مناسب را حفظ کنند و سپس ضربات سر و تکنیک های ضربه سریع را با حریف خود تکرار کنند. این نوع ورزش نیاز به حرکاتی سریع دارد و برای دفاع شخصی یک گزینه عالی است و می توان آن را در یک دعوای خیابانی استفاده کرد.

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: کاراته گوجو ریو

جوانب مثبت

ایجاد رفلکس های سریع

به شما یاد می دهد که فاصله مناسب را با حریف حفظ کنید        

 چند تکنیک بی رحمانه دارد                     

جوانب منفی

بدون تکنیک های دست و پنجه نرم کردن

کاراته گوجو – ریو یک هنر رزمی است که ضربات سخت و خطی کاراته را با تکنیک های نرم و دایره ای جوجوتسو ترکیب می کند. این سبک بر هر دو تکنیک تهاجمی و دفاعی تمرکز دارد. تمرین‌کنندگان آن به خاطر عملکرد سریع و روحیه جنگندگی قوی‌شان معروف هستند.

کاراته گوجو – ریو که منشا آن در ژاپن شکل گرفته است، اکنون در سراسر جهان تمرین می شود. یک انتخاب محبوب برای دفاع شخصی است. بسیاری از رزمی‌کاران آن را یکی از مؤثرترین سبک‌های مبارزه می‌دانند. اگر علاقه مند به یادگیری کاراته گوجو – ریو هستید، حتما یک مربی عالی را پیدا کنید که بتواند تکنیک های مناسب را به شما آموزش دهد.

اما، سبک گوکو – ریو کاراته می گوید که در کاراته اولین ضربه وجود ندارد و پرورش عقل قبل از قدرت امری ضروری است.

بیشتر بدانید: تفاوت هنرهای رزمی تکواندو و کاراته

 

ساندا

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: ساندا

جوانب مثبت

ضربه زدن با دست، آرنج و لگد را آموزش می دهد

برخی از تکنیک‌های ناک اوت کردن حریف را آموزش می‌دهد

جوانب منفی

در دنیای هنرهای رزمی چندان محبوب نیست.

پیدا کردن باشگاه ساندا در بیشتر نقاط جهان سخت است

ساندا یک هنر رزمی چینی است که هم از مشت و هم از پا استفاده می کند. به کیک بوکسینگ چینی نیز معروف است. یک شکل بسیار موثر از دفاع شخصی است و می تواند برای شکست دادن حریفان به شکل سریع مورد استفاده قرار گیرد. ساندا یک هنر رزمی نسبتاً جدید است که در اواخر قرن بیستم افراد زیادی به این ورزش روی آورده اند.

این نوع ورزش رزمی توسط ارتش چین ساخته شده است و در این کشور و سایر تقاط جهان دارای محبوبیت زیادی است. اکنون بسیاری از مردم ساندا را برای اهداف دفاع شخصی یا به عنوان یک ورزش رقابتی یاد می گیرند. اگر می خواهید از تمرینات ساندا در یک مبارزه خیابانی استفاده کنید، ورزش مناسبی است.

از آنجایی که ساندا نوعی کیک بوکسینگ است، تکنیک های ضربه زدن مناسب را آموزش می دهد. این نوع ورزش به شما می آموزد که چگونه ضربات، آرنج، لگد را به سمت حریف خود پرتاب کنید.

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: کودو

کودو یک هنر رزمی است که حریفان را در برابر یکدیگر قرار می دهد. می توان از آن هم در حمله و هم در دفاع استفاده کرد. همچنین برای کسانی که می خواهند دفاع شخصی را یاد بگیرند عالی است. کودو همچنین یک هنر رزمی ژاپنی است که دارای ضربات ایستاده، با تکنیک های پرتاب و گرپلینگ است.

یک هنر رزمی نسبتاً جدید که در اوایل دهه 1990 گسترش یافته است. محبوبیت کودو در حال افزایش است و اکنون مدارسی در سرتاسر جهان وجود دارد که آن را آموزش می دهند. این نوع ورزش روشی امن و در عین حال کاربردی برای یادگیری هنرهای رزمی است. البته کودو به عنوان یک ورزش رزمی ابداع شد و قرار نبود از آن در یک دعوای خیابانی استفاده شود. با این حال، اگر مجبور شوید، برای دفاع از خود از این ورزش استفاده کنید.

جوانب مثبت

هنرهای رزمی نسبتاً جدید و هنوز در حال توسعه

مبارزه را آموزش می دهد 

ناک اوت کردن حریف را آموزش می دهد    

جوانب  منفی

تنها  ضربه زدن را آموزش می دهد     

 

جوجوتسو ژاپنی

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: جوجیتسو ژاپنی

جوانب مثبت

هم تکنیک های ایستاده و هم روی زمین را آموزش می دهد 

به شما کار با سلاح را می آموزد

به شما دفاع در برابر سلاح ها را می آموزد

جوجوتسو ژاپنی یک هنر رزمی است که از تکنیک های چنگ زدن و پرتاب برای تحت فشار گذاشتن حریف استفاده می کند. یکی از قدیمی ترین هنرهای رزمی در جهان است و قرن هاست که انجام می شود. جوجوتسو بر تکنیک قدرتی تاکید دارد.

این نوع ورزش رزمی متکی بر استفاده از حرکت در برابر حریف است. این ورزش دارای یک سیستم دفاع شخصی بسیار مؤثر است، به طور کلی ورزشی است که اندازه حریف در آن بی تاثیر بوده و بیشتر به انجام حرکات درست متکی است. تکنیک های جوجوتسو را می توان در هر دو موقعیت مبارزه ایستاده و زمینی استفاده کرد.

تکنیک های ایستادن شامل استفاده از پرتاب و قفل مفصل برای زمین زدن حریف است، در حالی که تکنیک های زمینی شامل استفاده از دفاع برای وادار کردن حریف به تسلیم  است. جوجوتسو یک هنر رزمی بسیار جالب است و می توان از آن برای دفاع در برابر انواع حملات استفاده کرد.

اگر مایل به یادگیری یک ورزش گراپلینگ هستید، BJJ گزینه برتر خواهد بود.

بیشتر بدانید: تفاوت جوجیتسوی برزیلی و ژاپنی

 

کومیته کاراته

 

بهترین ورزش رزمی برای دعوا: کومیته کاراته

جوانب مثبت 

سرعت و دقت را به شما می آموزد

تماس مستقیم بسیار کم در طول دعوا

جوانب منفی

به اندازه دیگر ورزش های رزمی قوی نیست

کومیته نوعی کاراته است. می توان از آن برای دفاع شخصی یا رقابت فردی استفاده کرد. در کومیته دو نفر روبروی هم قرار می گیرند و هر کدام سعی می کنند طرف مقابل را زمین بزنند. این نوع ورزش رزمی یک فرم بسیار شدید و فیزیکی از کاراته است. برای موفقیت در کومیته باید تکنیک خوب و همچنین سرعت و قدرت داشته باشید.

مسابقه زمانی به پایان می رسد که یک مبارز یا تسلیم شود یا ناک اوت شود. کومیته کاراته دارای مسابقات ملی است و در حین تمرین از اسپارینگ نیز استفاده می شود. این نوع ورزش به شما قدرت، سرعت و چابکی را می آموزد. همه این موارد می تواند در یک دعوای خیابانی مفید باشد.

 

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید، بسیاری از هنرهای رزمی می توانند برای یک مبارزه خیابانی موثر باشند. برخی بر روی حمله و برخی بر روی دفاع تمرکز دارند. بهترین ورزش رزمی برای دعوا موی تای، بوکس و ... است. BJJ و کشتی آزاد بهترین هنرهای رزمی گراپلینگ برای دعوای خیابانی هستند.

بهترین ورزش رزمی برای دعوا که ممکن است در یک مبارزه خیابانی مفیدتر باشند MMA، Combat Sambo و Krav Maga هستند. مهم نیست که کدام هنر رزمی را تمرین کنید، در هر صورت ورزش مفیدی یاد خواهید گرفت. اگر فقط یاد بگیرید که چگونه درست بایستید و یک یا دو ضربه را به درستی پرتاب کنید می توانید از خود دفاع کنید.

ما معتقدیم که بهترین هنر رزمی برای دعوای خیابانی Run-Jitsu است. یعنی اگر تنها هستید و مورد حمله قرار می گیرید، فقط فرار کنید. اینگونه هیچکس صدمه نمیبیند، شما  نیزبه کسی صدمه نمی زنید و در نهایت دچار مشکل نمی شوید. همچنین خطر آسیب دیدگی و بستری شدن در بیمارستان را نخواهید داشت. 

اگر هنوز برای انتخاب رشته رزمی سردرگم هستید خواندن مقاله کدام ورزش رزمی بهتر است؟ را به شما توصیه می کنیم.

 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟
ورزش های رزمی

آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟

  • 1401/10/07

مانند هر ورزش دیگری هنرهای رزمی نیز خطر آسیب دیدگی را دارد. اما سوال اساسی این است که ورزش های رزمی...

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟
ورزش های رزمی

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟

  • 1401/09/30

وقتی نیمه شب در خیابان هستید و با موقعتی مواجه می شوید که مجبور به مبارزه میشوید طبیعی است که در ابت...

تفاوت کیک بوکس و موی تای
ورزش های رزمی

تفاوت کیک بوکس و موی تای

  • 1401/02/27

در مورد قدمت این دو رشته رزمی نظرهای مختلفی وجود داره بعضی منابع قدمت کیک بوکسینگ رو دو هزار سال و ا...

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما
ورزش های رزمی

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما

  • 1401/07/20

ورزش رزمی موی تای یکی از باستانی ترین هنر های رزمی در دنیای امروز است. خوشبختانه ترکیب تمرینات ذهنی...

آموزش ورزش های رزمی در خانه
ورزش های رزمی

آموزش ورزش های رزمی در خانه

  • 1401/08/29

به لطف فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید، این روزها دریافت اطلاعات و حتی کسب مهارت‌ها بسیار آ...

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی
ورزش های رزمی

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی

  • 1401/09/02

بدون اغراق می‌توان گفت اگر تنها یک جا، صرف هزینه برای کلاس‌های خصوصی ارزش داشته باشد، آن آ...