5 روشی که جوجیتسو برزیلی دفاع شخصی شما را بهبود می بخشد

5 روشی که جوجیتسو برزیلی دفاع شخصی شما را بهبود می بخشد

جو جیتسو برزیلی فواید زیادی دارد که یکی از آنها دفاع شخصی است. برای مشاوره در خصوص کلاس های آموزش دفاع شخصی فرم مشاوره را پر نمایید. در این مقاله  5 نمونه از این فواید را راجبش صحبت می کنیم. اما قبل از همه چیز به صورت کوتاه ببینیم تاریخچه این رشته ورزشی چیست و از کجا آمده 

 

 

 

تاریخچه مختصر جوجیتسو برزیلی

جوجیتسو برزیلی یا BJJ  از ژاپن سرچشمه می‌گیرد. این یک هنر رزمی است که شامل اهرم، پیچش و فشار برای دفاع و بردن حریفان به زمین است. هنگامی که بر روی زمین قرار می گیرند، رزمی کاران جو جیتسو برای تسلط بر حریف از چوک و تسلیم استفاده می کنند.
اگرچه منشأ جوجیتسو برزیلی از ژاپن است، اما در دهه 1920 بود که چهار برادر برزیلی به نام‌های اسوالدو، کارلوس، گاستائو جونیور، جورج و هلیو گریسی، این ورزش را به شکل امروزی درآوردند. کارلوس گریسی برای اولین بار هنر رزمی جودو را توسط یک جودوکار مسافر ژاپنی آموخت و از این دانش برای آموزش دیگران استفاده کرد.

در نهایت، گریسی ها سیستم دفاع شخصی خود را توسعه دادند که اکنون Gracie jiu-jitsu نامیده می شود. جوجیتسو گریسی خیلی زود پس از حضور جویس گریسی در بازی Ultimate Fighter، شهرت جهانی پیدا کرد و به سرعت بر ورزش MMA مسلط شد.
اگر معنی کلمه را بشکنید، jū در ژاپنی به معنای «مهربانی» و جوتسو به معنای «هنر»، «تکنیک» است. ترجمه تحت اللفظی جوجیتسو، «هنر ملایم» است.

 

تاریخچه مختصر جوجیتسو برزیلیبیشتر بدانید: تفاوت جوجیتسو برزیلی و جوجیتسو گریسی

 

روش های جوجیتسو بریزیلی که موجب بهبود دفاع شخصی میگردد

1. دفاع پانچ

یادگیری نحوه دفاع از خود در برابر ضربات مشت یک مهارت اساسی در جوجیتسو برزیلی است. بیشتر دعواهای خیابانی از حالت ایستاده شروع می‌شوند و مشت‌ها را می‌توان با نیروی کافی پرتاب کرد تا فردی را کاملاً بیهوش کند و او را بی‌دفاع نگه دارد.
در آکادمی احسان دیبازر، ما به شما آموزش می دهیم که چگونه حریف خود را در محدوده ای نگه دارید که شما را از خطر و کنترل دور نگه دارد. با بلوک های بازو و بدن و وضعیت بدنی مناسب، به شما نشان می دهیم که چگونه از یک مشت دفاع کنید تا بتوانید از آن موقعیت های خطرناک فرار کنید.
اگر کسی مشتی به سمت شما پرتاب کرد، ما به شما آموزش می دهیم که فاصله را ببندید و با بازوی خود بلاک کنید در حالی که با بازوی دیگر حریف خود را کنترل می کنید. هنگامی که فاصله نزدیک شد و پانچ مسدود شد، می توانید با پرتاب کردن وارد شوید.

 

دفاع پانچ


2. دفاع را از بین ببرید

اگر بیشتر دعواها به صورت ایستاده شروع شوند، تقریباً می توانید تضمین کنید که آنها در زمین به پایان خواهند رسید. اکثر مسابقات مشت زدن در عرض چند ثانیه پس از شروع مبارزه به یک مسابقه گیر تبدیل می شوند. بنابراین بسیار مهم است که بتوانید در برابر کسی که قصد دارد شما را به زمین ببرد دفاع کنید.
در جو جیتسو برزیلی، ما با ترکیبی از حرکات پا، کنترل سر و دست، نگه داشتن خفه کردن، و تسلیم کردن، دفاع درگیری را آموزش می‌دهیم.
یکی از راه‌های ساده برای دفاع در برابر حذف، sprawl نام دارد. این تکنیک از کشتی اقتباس شد و در جوجیتسو برای دور نگه داشتن پاها از چنگ حریف استفاده شد. هنگامی که حریف پا یا پاهای شما را در اختیار داشته باشد، می تواند به سرعت شما را به زمین ببر

 

روش های دفاه جوجیتسو برزیلی


3. قفل بازو، خفه کردن

از آنجایی که اکثر مبارزات به مسابقات گراپلینگ تبدیل می‌شوند، بازوها، چوک‌ها، و سابمیشن‌ها جزء کلیدی در دفاع شخصی جو جیتسو هستند. استفاده از قفل بازو و تکنیک‌های ارسال به شما این امکان را می‌دهد تا حملات حریف خود را از بین ببرید و به معنای واقعی کلمه در عرض چند ثانیه به مبارزه پایان دهید.
قفل بازو یک حرکت دفاعی است که مفصل حریف را به گونه‌ای قرار می‌دهد که یا بیش از حد امتداد می‌یابد، هیپرفلکس می‌شود یا بیش از حد می‌چرخد. قفل بازو موقعیتی کاملاً ناراحت کننده برای قرار گرفتن در آن است و می تواند باعث آسیب جدی شود.
چوک یا تکنیک بیهوش کردن با اعمال فشار به اطراف گردن، جریان هوا را به سمت مغز حریف نگه می دارد. این کار را می توان با استفاده از بازوهای قفل شده، پاهای قفل شده یا ترکیبی از این دو انجام داد. نگه داشتن خفه در تسلیم کردن حریف و دفاع از خود بسیار مؤثر است.

 

قفل بازو خفه کردن از روش های دفاع جوجیتسو


4. کنترل زمین

به زمین کشیده شدن در یک دعوای خیابانی اجتناب ناپذیر است. هنگامی که شما را به زمین بردند، ممکن است خود را در موقعیتی بسیار آسیب پذیر پیدا کنی و خود را در معرض انبوه مشت ها یا لگدها قرار دهی.
به همین دلیل است که در آکادمی هنرهای رزمی احسان دیبازر بهت آموزش می دهیم که چگونه با تعدادی از تکنیک های جوجیتسو برزیلی کنترل زمین را بدست آورید. ما از بدترین شرایط ممکن در یک مبارزه استفاده می کنیم و مهارت های دفاع و فرار از آن را به شما آموزش می دهیم.
یکی از اولین موقعیت های زمینی که در آکادمی دفاع شخصی احسان دیبازر به شما آموزش می دهیم، گارد کامل است. این پدربزرگ موقعیت زمینی جوجیتسو است و مقدار زیادی گزینه های دفاعی و تهاجمی را ارائه می دهد. حریف را در موقعیت بالایی در وسط تمام سلاح های موجود شما قرار می دهد.

 

کنترل زمین در جوجیتسو


5. بازگشت به پای خود

حتی اگر زمین محل شادی هر رزمی کار جوجیتسو است، بازگشت به پاهای خود در یک مبارزه خیابانی و در راه رسیدن به امنیت مهم ترین چیز است. چه موقعیتی پیش بیاید که در آن لیز بخورید یا زمین بخورید یا به پایین پرتاب شوید، جوجیتسو برزیلی به شما ورزشکاری می دهد تا به سرعت جای خود را به دست آورید، بنابراین می توانید به جای امن عقب نشینی کنید.


در آخر 

نه تنها جوجیتسو برزیلی یک راه عالی برای یادگیری نحوه دفاع از خودت است، بلکه یک ورزش عالی و بسیار سرگرم کننده است! جو جیتسو برزیلی یک هنر رزمی موثر و سرگرم کننده است که برای همه در هر سطح سنی و مهارتی هستند مناسب است.
 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
راهنمای کمربند جوجیتسو
جوجیتسو

راهنمای کمربند جوجیتسو

  • 1401/10/05

این نوشته راهنمای کاملی از رنگ های کمربند جیو جیتسو برزیلی BJJ برای کودکان زیر 16 سال است. زمان...

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو
جوجیتسو

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو

  • 1401/11/01

اگر شما هم به تازگی قصد آموزش دفاع شخصی را گرفته اید احتمالا نام ورزشی به نام جوجیتسو به گوشتان خورد...

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو
جوجیتسو

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو

  • 1401/11/12

BJJ  یا جوجیتسوی برزیلی یک ورزش رزمی برای دفاع شخصی است که علاوه بر افزایش قدرت در تناسب اندام...

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران
جوجیتسو

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران

  • 1401/11/16

قدرت و آمادگی برای عملکرد در هر ورزشی و برای هر ورزشکاری بسیار مهم است. در جو جیتسوی برزیلی، تسلیم ش...

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟
جوجیتسو

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟

  • 1401/12/13

تا زمانی که در جوجیتسو ضربه آرنج رقیبتان به دهانتان برخورد نکرده متوجه نمی شوید که این ورزش می تواند...

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو
جوجیتسو

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو

  • 1401/12/20

اجازه دهید اول از همه یک چیز را کاملاً روشن کنیم ، گرم کردن   warm up - بخش مهمی از هر ورزش است...