موی تای و مزایای آن

موی تای و مزایای آن

چه به عنوان یک شخص که تازه با واژه دفاع شخصی آشنا شده‌اید، و چه به عنوان یک رزمی کار، اگر وارد سایت احسان دیبازر شده باشید، و دقایقی را در بین مقالات سایت به جستجو و مطالعه پرداخته باشید، قطعا عطش آموزش دفاع شخصی و هنرهای رزمی در شما شعله گرفته است.


همانطور که در مقاله چرا باید جوجیتسو برزیلی را انتخاب کنید؟ سایت نیز به دفعات به شما توضیح داده‌ایم، دفاع شخصی نه تنها برای حفظ امنیت جانی شخص به هنر جو کمک خواهد کرد، بلکه با یادگیری این هنر و مهارت در بسیاری از ابعاد زندگی خود پیشرفت خواهید کرد و به طور قطع از بسیاری از هم‌رده‌های خود در کوتاه مدت و میان مدت، پیشی خواهید گرفت.

 

موی تای چه نوع سبک رزمی است؟

یکی از هنرهای رزمی که کاربرد بسیار زیادی در دفاع شخصی دارد، موی تای است.  شاید در دهه گذشته مردم موی تای را به عنوان یک رشته رزمی که مسابقاتش به طور هیجان انگیزی در داخل قفس برگذار می‌شود می‌شناختند، اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات جمعی نگاه جدیدی به رشته موی تای می‌شود و این رشته رزمی به یکی از محبوب‌ترین و کارسازترین روش‌های دفاع شخصی تبدیل شده است.
موی تای یک رشته رزمی است که به شما آموزش می‌دهد که چگونه از تمام اعضای بدن خود به عنوان یک اسلحه پرقدرت استفاده کنید. هیچ تکنیک و آموزشی در موی تای جنبه نمایشی ندارد و تمام حرکات و تکنیک‌های این ورزش به راحتی و حتی در سطح خیابان به راحتی قابل اجرا هستند. در واقع یک موی تای کار در هیچ زمانی برای یادگیری هیچ مهارتی وقت خود را تلف نکرده است و هیچ حرکت نمایشی ضعیفی در این رشته وجود ندارد.
در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی که موی تای را به یک رشته بسیار پرکاربرد برای دفاع شخصی تبدیل کرده است را برای شما بازگو کنیم و صد البته که نکات منفی این رشته رزمی را نیز به اختصار بررسی خواهیم نمود.

 

موی تای چه نوع سبک رزمی است؟

 

مزایای موی تای در دفاع شخصی

1- استفاده از تمام اندام های بدن به عنوان اسلحه، به یک ماشین ضربه زنی تبدیل شوید!

حتما دلیل بسیار محکمی پشت نام دیگر موی تای یعنی هنر هشت دست و پا وجود دارد. زیرا مبارزان به غیر از سر از تمام اندام‌های خود به عنوان یک سلاح قدرتمند استفاده می‌کنند. هنرجو به سرعت یاد می‌گیرد که چگونه از ترفندهای بکس ضربات سختش استفاده کند. در حالت کلی موی تای یک سبک تمام عیار برای مبارزه روی پا و ضربه زدن به وسیله دست و پا است.
با توجه به اینکه شما می‌توانید تمام موارد آموخته خود را با هم مخلوط کنید و از دست و پا به صورت گسترده استفاده کنید، موی تای به یک هنر رزمی بسیار کاربردی در مبارزه خیابانی و دفاع شخصی تبدیل شده است. به جای پرتاب بی هدف مشت و لگد، در این ورزش یاد می‌گیرید چگونه، با برنامه قبلی و تنظیم مقدار و مکان ضربه، ضربات مخلوط مشت و لگد را به حریف وارد کنید و او را از میدان به در نمایید.
حتی اگر با یک مهاجم بسیار ماهر هم روبرو شوید، هنر موی تای به شما این امکان را خواهد داد که به راحتی حریف خود را زمین گیر کنید حال بگذارید به این مورد حتی فکر هم نکنیم که اگر حریف شما از هنرهای رزمی چیزی نداند چه اتفاق دردناکی برای او رخ خواهد داد.

 

مزایای موی تای در دفاع شخصی

 

2- مبارزه  در فواصل و اماکن مختلف

یکی از نکات کلیدی در مبارزات خیابانی و دفاع شخصی، این است که بتوانید در هر مکانی و فاصله‌ای با رقیب خود مبارزه کنید. این مورد یکی از مهمترین مزایای موی تای است زیرا هنرجوی دفاع شخصی ممکن است در هر نقطه‌ای مانند پارکینگ، رستوران، خیابان و یا حتی یک اتاق کوچک مجبور به مبارزه و دفاع از خود شود. در اینگونه موارد شخصی که نحوه مبارزه در این محدوده‌ها را به خوبی آموزش دیده است به راحتی خواهد توانست برنده مبارزه شود.
به عنوان مثال اگر مبارزه در یک فضای باز آغاز شود، شما به راحتی می‌توانید برای حرکت و ضربه زدن استفاده کنید، به راحتی رقص و حرکت پای خود را با لگد به رقیب مخلوط کنید تا اجازه نزدیک شدن به او ندهید. حتی اگر رقیب شما به فرض راهی برای نزدیکتر شدن به شما پیدا کند، شما به راحتی با مهارت‌های بوکس بالایی که آموزش دیده‌اید می‌توانید بر رقیب پیروز شوید. مجددا بیایید به این مورد حتی فکر هم نکنیم که اگر رقیب حتی توانست از این فاصله هم نزدیکتر شده و موفق به گرفتن کمر شما شد، چه عواقب دردناک‌تری در انتظارش خواهد بود.
موی تای به دلیل کلینج‌های بسیار حرفه‌ای و غیرقابل باورش ورد زبان‌ها شده است و شاید به دلیل همین کلینچ‌ها است که لقب بی رحمانه‌ترین هنر رزمی را یدک می‌کشد. مهمترین و یکی از زیباترین کلینچ‌های این رشته که به کلینچ تایلندی معروف است به این صورت اجرا می‌شود که یاد میگیرید چگونه دستان خود را دور گردن حریف بپیچید و او را خفه و ضربه فنی کنید. و در نتیجه، عاقبت خوشی در دعواهای خیابانی نصیب کسی که بیش از اندازه به یک موی تای کار نزدیک شده است، نخواهد شد.

 

مزایای موی تای

 

جمع بندی

خوانندگان گرامی، بخش اول از این مقاله به پایان رسید، به قطع و بی صبرانه درحال نگارش بخش دوم می‌باشم. تا زمان نوشتن قسمت دوم دوست دارم نظرات شما چه به عنوان یک رزمی کار و موی تای کار و چه به عنوان یک علاقه‌مند در مورد این رشته از هنر رزمی بدانم؟ به نظر شما مزایای دیگر موی تای که آن را برای استفاده در دفاع شخصی مناسب کرده است چیست؟ و همچنین معایب احتمالی موی تای را در بخش نظرات بنویسید، به قطع تمام نظرات شما خوانده شده و پاسخ داده خواهد شد و برای بنده ارزشمند است. همچنین اگر به آموزش موی تای در خانه علاقع دارید کلیک نمایید.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
وای کرو موی تای
موی تای

وای کرو موی تای

  • 1401/02/27

فرم های وای کرو متنوع هستش و هر باشگاه و یا هر تیمی میتونن فرم وای کرو خودشونو داشته باشن و ما بیش ا...

همه چیز درباره موی تای
موی تای

همه چیز درباره موی تای

  • 1401/09/07

  ورزش موی تای اگر به تازگی علاقه مند به ورزش های رزمی شده اید، احتمالا نام تعداد زیادی ر...

تاریخچه موی تای
موی تای

تاریخچه موی تای

  • 1402/01/28

موی تای یکی از هنر های رزمی منحصر به فرد است که در قرن هجدهم در تایلند شکل گرفت. اغلب به آن هنر هشت...

موی تای و مزایای آن
موی تای

موی تای و مزایای آن

  • 1401/07/17

چه به عنوان یک شخص که تازه با واژه دفاع شخصی آشنا شده‌اید، و چه به عنوان یک رزمی کار، اگر وارد...

راهنمای جامع آموزش موی تای در خانه
موی تای

راهنمای جامع آموزش موی تای در خانه

  • 1402/09/05

آموزش موی تای در خانه به شما این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای انطباقی با خودتان و سب...

هشت مورد از صدمات موی تای
موی تای

هشت مورد از صدمات موی تای

  • 1402/04/05

  ورزش موی تای، یک ورزش سخت برای جسم و ذهن است. برای اینکه این یک ورزش ب...