هشت مورد از صدمات موی تای

هشت مورد از صدمات موی تای

 

ورزش موی تای، یک ورزش سخت برای جسم و ذهن است. برای اینکه این یک ورزش با تماس بالا است، شما معمولا به پدها، دیگر ورزشکاران و کیسه های ضربه، ضربه می زنید. بر این اساس شما به عنوان یک ورزشکار موی تای ممکن است باعث آسیب خودتان و دیگر ورزشکاران شوید. زمانیکه با تمرین های سختی که فعالیت بالای کل بدن را در بر می گیرد مواجه می شوید، احتمال صدمه بیشتر می گردد.

 

این ها از صدمات موی تای هستند:

پیچ خورد مچ دست، کبودی و متورم شدن پاها، کبودی و متورم شدن مچ پاها، کبودی و متورم شدن ساق های پا، صدمات دنده ها، صدمات کف پا، پیچ خوردن ماهیچه های گردن و سردرد و ضربه مغزی.

 

ضربه خوردن و آسیب دیدن در موی تای

بیشتر بدانید: تاریخچه موی تای

 

جلوگیری از صدمات موی تای

صدمات موی تای قابل پیشگیری هستند اگر به موقع و به جا رسیدگی شود. چند نمونه برای شما بیان می گردد:

پیشگیری از صدمات مچ دست:

برای جلوگیری از صدمات موی تای در مورد مچ دست دستکش مناسب استفاده کنید و مطمئن شوید که دست شما را محکم گرفته است. به کیسه های ضربه سنگین بدون دستکش ضربه وارد نکنید و هنگام ضربات فنی موی تای با مشت مطمئن شوید که در زاویه مناسب ضربه می زنید.

پیشگیری از صدمات پاها در مورد صدمات موی تای:

برای جلوگیری از صدمات موی تای در مورد پا‌ها، ضربه های پای خود را به طور دقیق بررسی کنید. روی ران های خود کار کنید و آن ها را قوی کنید. ران های خود را با گرفتن زاویه و طرز ایستادن درست سفت کنید که هنگام ضربه آسیب کمتری ببینند.

پیشگیری از صدمات دنده ها در مورد صدمات موی تای:

برای جلوگیری از صدمات موی تای در مورد دنده ها، دفاع مناسب در برابر ضربه خوردن کلید پیشگیری از این اتفاق است. شما همچنین می توانید عضله سازی را بین و اطراف قفسه سینه  و دنده ها انجام دهید تا دفاع از ضربه خوردن به طور طبیعی هم ایجاد گردد.

پیشگیری از صدمات کف پا:

کشش عضلات قسمت پایین پا ها، روی پا و کف پا و انگشتان مناسب است. ولی می توان گفت که کلید جلوگیری از صدمات کف پا بر اساس نحوه دویدن شکل می گیرد. مطمئن شوید که روی جلو و وسط کف پا هنگام دویدن فرود بیایید و نه پاشنه پا. به راحتی بدوید به جای اینکه عضلات خود را هنگام دویدن سفت کنید.

پیشگیری از صدمات گردن:

گرم کردن و حرکات کشش عضلات گردن قبل از تمرین به گردش خون و شل کردن و انعطاف پذیری گردن کمک می کند. شما با تمرین می توانید عضلات گردن خود را بسازید.

همچنین شما می توانید تمرینات مهم دفاع از گردن خود را انجام دهید و در برابر حریف از خود مراقبت کنید، مخصوصا زمانیکه که گردن و سر شما را در اختیار می گیرند.

پیشگیری از سردرد و ضربه مغزی:

برای جلوگیری از صدمات موی تای در مورد سر، از ضربه پر قدرت در سر خود جلوگیری کنید. برای مبارزه از هفته ها قبل باید آماده شوید. به مبارزه ادامه ندهید اگر کوچکترین احساس ضربه مغزی می کنید.

استفاده از لوازم ضروری ورزش موی تای

بیشتر بدانید: موی تای و مزایای آن

 

نتیجه گیری برای کمتر آسیب دیدن از صدمات موی تای

اگر درباره موی تای کار کردن جدی هستید حالا چه برای مسابقه، برای تفریح یا برای تناسب اندام، این امکان وجود دارد که دچار مصدومیت شوید. این دلیل بر آن نمی شود که از این ورزش دلزده شوید. این یک اصل در ورزش های رزمی با تماس فیزیکی بالا و فعالیت بالا است و حتی شما در فوتبال و بسکتبال هم ممکن است که صدمه ببینید.

با همه این ها که گفته شد صدمات دیگری هنوز هست که ناگفته باقی ماند. اگر شما متوجه باشید که چگونه از پس درمان آن ها بر آیید و از آن ها جلوگیری کنید، این صدمات با احتمال کمتری روی سلامتی شما تاثیر می گذارند. همچنین، سرد و گرم کردن قبل و بعد از جلسات و حرکات کششی احتمال آسیب را کمتر می کند. استراحت کافی، آب نوشیدن کافی و خوردن مناسب بعد از تمرینات کلیدی است برای آماده شدن بدن برای آسیب دیدن کمتر آن.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
وای کرو موی تای
موی تای

وای کرو موی تای

  • 1401/02/27

فرم های وای کرو متنوع هستش و هر باشگاه و یا هر تیمی میتونن فرم وای کرو خودشونو داشته باشن و ما بیش ا...

همه چیز درباره موی تای
موی تای

همه چیز درباره موی تای

  • 1401/09/07

  ورزش موی تای اگر به تازگی علاقه مند به ورزش های رزمی شده اید، احتمالا نام تعداد زیادی ر...

تاریخچه موی تای
موی تای

تاریخچه موی تای

  • 1402/01/28

موی تای یکی از هنر های رزمی منحصر به فرد است که در قرن هجدهم در تایلند شکل گرفت. اغلب به آن هنر هشت...

موی تای و مزایای آن
موی تای

موی تای و مزایای آن

  • 1401/07/17

چه به عنوان یک شخص که تازه با واژه دفاع شخصی آشنا شده‌اید، و چه به عنوان یک رزمی کار، اگر وارد...

راهنمای جامع آموزش موی تای در خانه
موی تای

راهنمای جامع آموزش موی تای در خانه

  • 1402/09/05

آموزش موی تای در خانه به شما این امکان را می‌دهد که به شیوه‌ای انطباقی با خودتان و سب...

هشت مورد از صدمات موی تای
موی تای

هشت مورد از صدمات موی تای

  • 1402/04/05

  ورزش موی تای، یک ورزش سخت برای جسم و ذهن است. برای اینکه این یک ورزش ب...