تاریخچه جوجیتسو گریسی

تاریخچه جوجیتسو گریسی

جوجیتسو ژاپنی ( تمرین کار جودو ) در حدود سال 1914 توسط ایسای مائدا که به نام کوند کوما نیز شناخته می شود، به خانواده گریسی در برزیل معرفی شد. مائدا قهرمان جوجیتسو و شاگرد مستقیم کانو در میان کودکان ژاپن بود. او در سال 1878 به دنیا آمد و در سال 1897 شاگرد کانو جوجیتسو شد.

در سال 1914، مائدا این فرصت را داشت که به عنوان بخشی از یک مستعمره بزرگ مهاجر ژاپنی به برزیل سفر کند. در برزیل، در ایالت شمالی پارا، با گاستائو گریسی، تاجری با نفوذ که به مائدا کمک کرد تا جوجیتسو را تاسیس کند، دوست شد.

مائدا برای نشان دادن قدردانی خود، پیشنهاد کرد تا به پسر بزرگ گاستائو، کارلوس گریسی، جوجیتسو سنتی ژاپنی را آموزش دهد. کارلوس چندین سال تحصیل کرد و در نهایت دانش خود را به برادرانش منتقل کرد.

 

هلیو گریسی

هلیو گریسی که کوچک ترین فرزند از هشت فرزند گاستائو و سالینا گریسی (سه دختر) است، همیشه کودکی با توان جسمی ضعیف بود. گاه از پله ها می دوید و بیهوش می شد و هیچ کس دلیل این موضوع را نمی دانست.

 

تاریخچه جوجیتسو گریسی و توسعه آن

مطلب پیشنهادی: تفاوت جوجیتسو برزیلی و جوجیتسو گریسی

 

گریسی در سن 14 سالگی، با برادران بزرگ ترش که در خانه ای در منطقه بوتافوگو ریودوژانیرو زندگی می کردند و در ورزش جوجیتسو آموزش دیده بودند، نقل مکان کرد. هلیو با پیروی از توصیه های پزشکش، چند سال بعد را به تماشای تمرین برادرش گذراند.

یک روز، زمانی که هلیو شانزده ساله بود، دانش آموزی وارد کلاس شد. هلیو با آگاهی از تمام تکنیک هایی که از تماشای آموزش برادرانش به دست آورده بود، پیشنهاد شروع دوره را داد. در پایان درس، کارلوس خود را معرفی کرد و از دیر آمدن به کلاس عذرخواهی کرد. شاگرد پاسخ داد: اشکالی ندارد. من واقعا از کلاس با هلیو لذت بردم و اگر مشکلی ندارید من عاشق یادگیری از او هستم. کارلوس موافقت کرد و هلیو مربی او شد.

 

تولد جوجیتسو گریسی

ورزش جوجیتسو گریسی

مطلب پیشنهادی: کدام ورزش رزمی بهتر است؟

 

هلیو خیلی زود متوجه شد که به دلیل ضعف استخوان ‌هایش، اجرای بسیاری از تکنیک ‌هایی که از تماشای تمرینات کارلوس آموخته بود برایش بسیار دشوار است. او که می‌ خواست این تکنیک ‌ها برایش کارساز باشد، شروع به اصلاح آن‌ ها برای تناسب اندام ضعیفش کرد.

هلیو با تاکید بر استفاده از اهرم و زمان ‌بندی بر قدرت و سرعت، تقریبا هر تکنیکی را توسعه داد و جوجیتسو گریسی را از طریق آزمون و خطا ایجاد کرد.

هلیو تمام هنرمندان رزمی معتبر برزیل را به چالش کشید تا کارایی سیستم جدید خود را ثابت کند. او 18 بار مبارزه کرده است، از جمله قهرمان سابق سنگین وزن جهان، ولادک زبیسکو را شکست داد و سپس کاتو جودوکار شماره 2 جهان در آن زمان، که هلیو او را در 6 دقیقه ناک اوت کرد.

 

توسعه جوجیتسو گریسی

پیروزی او بر کاتو، او را با قهرمان جهان، ماساهیکو کیمورا، بهترین جنگنده جوجیتسو که ژاپن تا به حال داشته است، در رینگ قرار داد. کیمورا در این مسابقه پیروز شد، اما آنقدر تحت تاثیر تکنیک های هلیو قرار گرفت که از هلیو خواست به ژاپن برود و ادعا کرد تکنیک هایی که هلیو در طول مسابقه نشان داد در ژاپن نبود. چنین قدردانی از سوی بهترین های جهان، نشانه فداکاری هلیو برای توسعه این هنر بود.

 

مزایای ورزش و هنر رزمی جوجیتسو گریسی – ورزش دفاع شخصی

 

هلیو که اولین قهرمان ورزشی در تاریخ برزیل به حساب می آید، نمادهای بوکس پریمو کاررا، جو لوئیس و هازارد چارلز را نیز به چالش کشید.

او یک مرد خانواده دوست فداکار و تجسم یک سبک زندگی سالم است. او شجاعت، نظم و اراده را در همه جا الهام می بخشد. هلیو گریسی، اسطوره‌ امروزی، به دلیل تعهدش به محبوبیت این هنر، تحسین بین‌المللی را به دست آورد و به عنوان خالق هنر رزمی جوجیتسو برزیلی شناخته می‌شود.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
راهنمای کمربند جوجیتسو
جوجیتسو

راهنمای کمربند جوجیتسو

  • 1401/10/05

این نوشته راهنمای کاملی از رنگ های کمربند جیو جیتسو برزیلی BJJ برای کودکان زیر 16 سال است. زمان...

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو
جوجیتسو

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو

  • 1401/11/01

اگر شما هم به تازگی قصد آموزش دفاع شخصی را گرفته اید احتمالا نام ورزشی به نام جوجیتسو به گوشتان خورد...

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو
جوجیتسو

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو

  • 1401/11/12

BJJ  یا جوجیتسوی برزیلی یک ورزش رزمی برای دفاع شخصی است که علاوه بر افزایش قدرت در تناسب اندام...

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران
جوجیتسو

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران

  • 1401/11/16

قدرت و آمادگی برای عملکرد در هر ورزشی و برای هر ورزشکاری بسیار مهم است. در جو جیتسوی برزیلی، تسلیم ش...

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟
جوجیتسو

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟

  • 1401/12/13

تا زمانی که در جوجیتسو ضربه آرنج رقیبتان به دهانتان برخورد نکرده متوجه نمی شوید که این ورزش می تواند...

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو
جوجیتسو

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو

  • 1401/12/20

اجازه دهید اول از همه یک چیز را کاملاً روشن کنیم ، گرم کردن   warm up - بخش مهمی از هر ورزش است...