وسایل دفاع از خود در منزل

وسایل دفاع از خود در منزل

هدف هر فردی داشتن یک خانه امن است. اما برای امنیت خانه ضروری است که برخی وسایل امنیتی و کاربردی در دفاع شخصی را همراه داشته باشید. در وهله اول باید نکات امنیتی را به گونه ای به کار برید که فرد مهاجم نتواند وارد خانه شود. 
اما اگر فردی وارد خانه شد و امنیت شما و خانوادتان با تهدید مواجه شد چه اقداماتی باید انجام دهید و چگونه خود و خانواده خود را ایمن نگه دارید؟ و چه ابزارهایی برای دفاع شخصی باید در منزل داشته باشیم؟
پیش از توضیح درباره وسایل لازم برای دفاع شخصی در منزل ذکر چند نکته ضروری است. 


از درگیری بپرهیزید و حواستان را جمع کنید

اول از همه در صورت امکان از درگیری اجتناب کنید. اگر در داخل خانه هستید و صدای مشکوکی شنیدید، در جای خود باقی بمانید و با پلیس تماس بگیرید.
 
 این را به این دلیل می گوییم که شما نمی دانید مهاجم ممکن است چه نوع سلاحی همراه داشته باشد و میزان تسلط او به مبارزه چقدر است. به همین دلیل بهتر است ریسک نکنید و فورا پلیس را خبر کنید. 
اما اگر زمانی متوجه حضور مهاجم شدید که وی به خانه شما وارد شده و یا به اتاق خواب بچه ها نزدیک شده است، در این زمان چه کاری باید انجام دهید. 

 

از درگیری بپرهیزید

بیشتر بدانید: آشنایی با دفاع شخصی خیابانی حرفه ای

 

برنامه داشته باشید

هیچ چیز بهتر از داشتن یک برنامه A، برنامه B و برنامه C برای این نوع موقعیت ها نیست. در موقعیت‌های جنگ یا گریز و موقعیت های هیجانی، آدرنالین ما شروع به پمپاژ می‌کند و غرایز بیرون می‌آیند.
 اگر برنامه‌ای برای موقعیت ها ندارید و هرگز فکرش را نکرده اید که در این مواقع چه باید بکنید، ممکن است دست به کاری پیش بینی نشده بزنید و به مهاجم آسیب جدی بزنید و یا در مواقع خطرناک تر او را بکشید. 

 

اما چه نوع برنامه ای باید داشته باشید؟

توانایی های خود را بشناسید. اگر شما رزمی کار ماهری هستید و دفاع شخصی یا جوجیتسو می دانید کار راحت تر است. 
اگاه باشید و برنامه ریزی کنید که در هنگام حضور یک مهاجم چه کاری می خواهید انجام دهید. 
اگر شخصی وارد خانه شما شود و رفتاری داشته باشد که جان شما یا یکی از اعضای خانواده به خطر افتد، آیا حاضرید از هر نیرویی که لازم است استفاده کنید؟
 بدانید چه نوع سلاح هایی مناسب خانه شماست. آیا راهروهای طولانی و باریکی دارید؟ اگر چنین است، چوب بیسبال ممکن است به خوبی چیزی مانند اسپری فلفل کار نکند!
بیایید اکنون در مورد سلاح صحبت کنیم. اگر مزاحم شما سلاحی داشته باشد، مواجهه با او با هر چیز کمتری شما را در معرض آسیب جدی قرار می دهد. شما باید به طور جدی به خرید یک سلاح گرم و آموزش دفاع شخصی فکر کنید. اما اگر این امکان پذیر نیست، بهترین گزینه های بعدی شما چیست؟ این همان چیزی است که ما در این مقاله به آن می پردازیم.

 

برای دفاع از خود برنامه داشته باشید

بیشتر بدانید: پیروزی در یک مبارزه خیابانی

 

چه ابزارهایی برای دفاع شخصی باید در منزل داشته باشیم؟

اسپری فلفل

اسپری فلفل واقعا یک سلاح دفاعی عالی برای خانه است. بیشتر اسپری های فلفل مسافتی تا اندازه 3 متر را پوشش می دهند. اسپری سلاحی غیر کشنده است که عاری از هر آسیب عاطفی و روانی است.
یک قوطی کوچک اسپری فلفل می تواند چیزی باشد که زمان لازم را به شما می هد تا از دست مهاجم فرار کنید یا اوضاع را تحت کنترل درآورید. همچنین اسپری فلفل ابزاری ارزان قیمت برای دفاع از خود است. 
تنها نقطه ضعف اسپری فلفل این است که ممکن است خود شما هم در معرض اسپری قرار گیرید و چشم و یا پوست شما آسیب ببیند. البته در داخل خانه که هوا جریان ندارد احتمال این واقعه کمتر وجود دارد اما در فضای باز وزش باد ممکن است استفاده از اسپری را برای شما دشوار کند.

 

اسپری فلفل وسایل دفاه از خود 

بیشتر بدانید: الفبای دفاع شخصی

 

Taser  – تیزر  

تیزرها یکی دیگر از سلاح های غیر کشنده و برای محافظت از حملات به خانه میباشد. 
مزیت و تفاوتی که آنها نسبت به اسپری فلفل دارند این است که مانند اسپری برگشتی دریافت نمی کنید و آسیبی به شما نمی زند. 
 حتی اگر یک پنکه بزرگ در اتاق خواب شما در حال کار کردن باشد هم تیزر به خوبی عمل می کند. تنها نکته منفی در کار با تیزرها این است که باید به مهاجم کاملا نزدیک شوید. تیزرها هم مانند اسپری فلفل ارزان قیمت هستند و به راحتی می توانید آن را تهیه کنید. 

 

باتوم

باتوم ها توسط مجریان قانون استفاده می شوند زیرا به عنوان یک سلاح برای دفاع شخصی بسیار مفید باشند. با یک باتوم، شما بیشتر وارد جنبه مبارزه فیزیکی در دفاع از خانه خود می شوید. این بدان معناست که شما باید قدرت و سرعت لازم را داشته باشید تا بتوانید اسلحه یا همان باتوم را به سمت مهاجم خود بچرخانید. اگر مهاجم شما غیر مسلح باشد، با داشتن باتوم شما برتری دارید.
اما به یاد داشته باشید که هر زمان که با یک مهاجم درگیر می شوید، ممکن است در موقعیت بسیار خطرناکی قرار گیرید. پس در دفاع از خود دریغ نکنید. 
با استفاده از باتوم، به احتمال زیاد آسیبی به فرد مهاجم وارد می کنید که می تواند دائمی باشد. فقط به یاد داشته باشید در مواقعی که که یک مزاحم وارد خانه شما شده است احتمالاً فقط به قصد بردن تلویزیون نیامده است، پس ممکن است دچار درگیری زیادی با او شوید. 

 

 چوب بیسبال

چوب بیسبال به سلاحی عالی برای دفع مهاجمان است. افرادی که تجربه درگیر ی دارند در صورتی که ببیند یک چوب بیسبال در دست شماست ترجیح می دهند فرار کنند تا با شما درگیر شوند. 
نقطه ضعف چوب های بیسبال این است که ممکن است بیش از حد بلند باشند. اگر راهروی باریکی دارید یا در ورودی در ایستاده اید و قصد ضربه زدن به مهاجم را دارید از باتوم کوتاهتر و یا از سلاح دیگری استفاده کنید. در هر حال یکی از ابزارهای دفاع شخصی در منزل چوب بیسبال است. 

 

چوب بیسبال یکی دیگر از وسایل دفاع از خود

بیشتر بدانید: پکیج آموزش دفاع شخصی

 

چاقو

چاقو در دفع مزاحمان بسیار مؤثر است و در محله ها و فضاهای کوچک به خوبی عمل می کنند. اما جنبه منفی آن این است که مشابه تیزر است و باید به مهاجم نزدیک باشید. معمولاً چاقوها حتی برد کمتری نسبت به باتوم دارند (مگر اینکه چاقوی بزرگی داشته باشید) به این معنی که باید دقیقاً به مهاجم خود نزدیک شوید. اگر در مبارزه تن به تن مهارت نداشته باشید و حریف شما دارای چاقو باشد می تواند واقعا برای شما خطرناک باشد. اگر شما نباشید و مهاجم شما باشد، ممکن است با چاقوی شما تمام شود اصولا چاقو به عنوان ابزاری در دسترس است و تهیه آن نیز راحت است. 

 

چاقو از دیگر وسایل دیگر دفاع از خود

بیشتر بدانید: آموزش دفاع شخصی در برابر چاقو

 

کمربند چرمی

باور کنید یا نه اما باید بگوییم کمربندهای چرمی می توانند یک سلاح دفاعی عالی برای خانه باشند. چرم پهن‌تر موثرتر است و هر چه سگک آن سنگین‌تر باشد، کاراتر خواهد بود. بدیهی است که می توان از کمربند برای خفه کردن و ناتوان کردن یک متجاوز استفاده کرد. اما می توان از آن به عنوان یک سلاح دور برد نیز استفاده کرد. کمربند را بدون سگک از انتها بگیرید و آن را به سمت مهاجم بچرخانید.
نقطه ضعف استفاده از کمربند به این روش مانند چوب بیسبال است، اما از آن بدتر. چرخاندن کمربند در یک فضای کوچک موثر نخواهد بود. با این حال، اگر در فضای وسیع تری مانند یک اتاق بزرگ  هستید، کمربند و چرخاندن آن می تواند موثر باشد. 
سایر وسایل دفاع شخصی مانند قلم های تاکتیکی – Gerber tactical pen  و کلیدهای زنجیری -  Keys Chain Weapons می تواند وسایلی موثر در دفاع شخصی در برابر مهاجم باشد. 

اگر سلاح ندارید هر چیزی که دم دستتان است را پرتاب کنید 
حتی اگر آماده هم باشید و وسایل لازم برای دفاع شخصی را در منزل داشته باشید اما گاهی شرایطی پیش بینی نشده ممکن است به وجود آید. 
در این شرایط تا بخواهید به سمت وسیله دفاعی خود بدوید ممکن است زمانی طول بکشد به همین جهت توصیه می کنیم با حفظ خونسردی هر وسیله های که دم دستتان است را پرتاب کنید. اجسامی مانند گلدون، کتاب های قطور، لیوان و ... می تواند موثر باشد. 
البته باید بگوییم برخی از افراد که ورزش های رزمی مانند جوجیتسوی برزیلی یا ورزش MMA می دانند می توانند در این مواقع و با هوشیاری از تکنیک هایی که می توانند استفاده کنند و با مهاجم برخورد کنند. 

برای شناخت برترین باشگاه دفاع شخصی در تهران کلیک کنید.
 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی
دفاع شخصی

تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی

  • 1401/07/27

قبل از اینکه مختصر راجب یکی از تکنیک های کاربردی بیهوش کردن حریف و یا مهاجم صحبت کنم یه نقل قول از ه...

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟
دفاع شخصی

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟

  • 1401/10/10

حتی در دنیای مدرن و عمدتاً ایمن، دانستن اینکه چگونه از خود دفاع کنید یک مهارت مهم است. در سال های اخ...

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟

  • 1402/03/16

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران شخصی است که همه دوره های رزمی مربوط به دفاع شخصی را در مراکز معتبر گذ...

وسایل دفاع از خود در منزل
دفاع شخصی

وسایل دفاع از خود در منزل

  • 1401/11/19

هدف هر فردی داشتن یک خانه امن است. اما برای امنیت خانه ضروری است که برخی وسایل امنیتی و کاربردی در د...

پیروزی در یک مبارزه خیابانی
دفاع شخصی

پیروزی در یک مبارزه خیابانی

  • 1401/09/16

تلاش برای نشان دادن توانایی و قدرت و شروع درگیری در خیابان اغلب از سوی جوانان دیده می شود. به خصوص آ...

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟

  • 1401/09/05

دنیای این روزها به همه ما ثابت کرده است که باید خودمان مراقب لحظه‌های خوب و بد زندگی‌مان ب...