مزایای شرکت در کلاس دفاع شخصی

مزایای شرکت در کلاس دفاع شخصی

دفاع شخصی و فراگیری آن دارای مزایای فراوانی میباشد که بخشی از این مزایا روحی و روانی است و بخشی دیگر جسمی در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد مزایای شرکت در کلاس آموزش دفاع شخصی اطلاعاتی را به شما ارائه نماییم.

 

مزایای فراگیری دفاع شخصی

1- کاهش استرس

بیا این را قبول کنیم که ترس از ناشناخته ها می تواند باعث استرس شود. مقابله با یک موقعیت ترسناک هم می تواند باعث استرس شود. شرکت در کلاس دفاع شخصی به همه کمک می کند تا خیال خودشان را راحت کنند و ترس های خود را فراموش کنند و به طور موثر استرسی را که ممکن است احساس کرده اند از بین ببرند. این نوع کلاس برای سلامت روان عالی است، زیرا واقعاً می تواند اعتماد به نفس ایجاد کند و باعث شود مردم احساس بهتری نسبت به خودشان و آنچه می دانند که می توانند انجام دهند، داشته باشند.

 

مزایای فراگیری دفاع شخصی

بیشتر بدانید: راهنمای جامع آموزش دفاع شخصی در خانه 

 

2- افزایش انعطاف پذیری

چون حرکات زیادی برای تمرین در دفاع شخصی وجود دارد، بهتر است ابتدا بدن را دراز کنید. با انجام حرکات زیاد، بدن سازگار شده و انعطاف پذیرتر می شود. به دلیل تمام تمرینات در طول این کلاس ها، بدن بهتر می تواند خم شود، بپیچد و از مهاجم دور شود. افزایش انعطاف پذیری می تواند در زمینه های دیگر نیز کمک کند و حرکت و ورزش را به روش های دیگر آسان تر کند.


3- به شما عزت نفس می آموزد

تمرین جوجیتسو برزیلی ، و بسیاری از تمرینات هنر های رزمی دیگر و مانند آن، حول محور اعتماد و احترام است. احترام به یکدیگر و احترام به خود را می آموزد. این در زندگی مفید است. اگر به خودتان احترام نمی گذارید، پس چگونه می توانید به دیگران احترام بگذارید؟ هنگامی که حرکات دفاع شخصی خود را تمرین می کنید، با شریک زندگی خود تمرین خواهید کرد. باید بین شما دو نفر اعتماد متقابل وجود داشته باشد تا به یکدیگر آسیب نرسانید، اما همچنان خوب تمرین کنید. اگر به خودتان احترام نگذارید، بعید است که دیگران به شما احترام بگذارند و این اعتماد متقابل را داشته باشند.

 

عزت نفس از مزایای فراگیری دفاع شخصی

 

4- به رشد روحیه جنگجو کمک می کند

همه ما اخبار را تماشا می کنیم و می بینیم که چقدر می تواند وحشتناک باشد. شرکت در کلاس های دفاع شخصی به شما کمک می کند تا نوعی روحیه جنگجو را توسعه دهید. همه ما می دانیم که اگر به ما حمله شود، آخرین کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که سوار آن ون مهاجم خود شویم. کلاس های دفاع شخصی می تواند شما را برای نبرد و از همه مهمتر بقا آماده کند. اگر مورد حمله قرار گرفتید، نمی خواهید به مکان ثانویه بروید و داشتن دفاع شخصی در کنار شما به جلوگیری از وقوع آن کمک می کند. شما این حس را خواهید داشت که «من اینجا زنده می‌مانم، نه در مسیر»


5- به واکنش های شما را سرعت می‌دهد

در مبارزه، حرکت قدرت است. شما نمی توانید در اطراف بایستید و منتظر ضربه بعدی مهاجم خود باشید، باید حرکت کنید! کلاس های دفاع شخصی به سرعت واکنش های شما کمک می کند و شما واکنش یک جنگنده را به دست خواهید آورد. واکنش یک جنگنده با واکنش های معمولی شما متفاوت است. در شرایط عادی شما به چیزی که اتفاق می افتد پاسخ می دهید. وقتی مورد حمله قرار می گیرید، بهتر است بدانید که چگونه پاسخ دهید. واکنش دارید و مشت خود را به کجا پرتاب کنید. شما آماده خواهید شد.

 

واکنش سریع فواید یادگیری دفاع از خود

 

6- در تعیین هدف به شما کمک می کند

کلاس های دفاع شخصی به شما در تعیین اهداف کمک می کند. چه بخواهید حرکت خاصی را انجام دهید، چه سخت کار کنید تا احساس کنید می توانید از خود محافظت کنید، در حال تعیین هدف هستید. هر هفته شما را به کلاس برمی گرداند و در زندگی روزمره به شما کمک می کند. این به شما کمک می کند درایوی را توسعه دهید که ممکن است قبلاً نداشتید. اگر در کلاس‌های دفاع شخصی خود هدف‌گذاری را جدی بگیرید، می‌تواند به زندگی روزمره‌تان سرازیر شود و به شما کمک کند تا از هر موقعیت سختی که برایتان پیش می‌آید عبور کنید.


7- تأثیر مثبتی بر زندگی شما دارد

برخلاف بسیاری از چیزهای زندگی، شرکت در کلاس های دفاع شخصی همیشه تاثیر مثبتی بر زندگی شما خواهد داشت. هر یک از دلایل فوق گواه این امر است. شرکت در کلاس های دفاع شخصی می تواند روحیه شما را تقویت کند و شما را به نسخه ای مطمئن تر و بهتر از خود تبدیل کند. مهم است که چیزهایی در زندگی داشته باشیم که بتوانیم به آنها اعتماد کنیم تا ما را خوشحال کند  شرکت در این نوع کلاس ها دقیقاً این کار را انجام می دهد.

 

تأثیر مثبتی بر زندگی شما دارد

 

8- افزایش قدرت عضلانی

ماهیچه ها زمانی که برای دفاع شخصی تمرین می کنند، تمرین خوبی دارند. آنها قبل از حرکت، شیب و جاخالی دادن به روش های مختلف تمرین خواهند کرد. این باعث افزایش قدرت عضلانی می شود و به فرد کمک می کند تا به طور کلی قوی تر شود.

یادتان نرود که دفاع شخصی یک مهارت مفید برای یادگیری است. شما باید مطمئن باشید که در صورت بروز یک موقعیت خطرناک از خودتان و خانوادتان می توانید محافظت کنید. البته دانستن نحوه دفع مهاجم مفید است، اما شرکت در کلاس های دفاع شخصی مزایای دیگری هم دارد که آن را ارزشمند می کند. برای مثال سلامتی و تندرستی با جلسات منظم بهبود می یابد.  

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی
دفاع شخصی

تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی

  • 1401/07/27

قبل از اینکه مختصر راجب یکی از تکنیک های کاربردی بیهوش کردن حریف و یا مهاجم صحبت کنم یه نقل قول از ه...

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟
دفاع شخصی

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟

  • 1401/10/10

حتی در دنیای مدرن و عمدتاً ایمن، دانستن اینکه چگونه از خود دفاع کنید یک مهارت مهم است. در سال های اخ...

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟

  • 1402/03/16

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران شخصی است که همه دوره های رزمی مربوط به دفاع شخصی را در مراکز معتبر گذ...

وسایل دفاع از خود در منزل
دفاع شخصی

وسایل دفاع از خود در منزل

  • 1401/11/19

هدف هر فردی داشتن یک خانه امن است. اما برای امنیت خانه ضروری است که برخی وسایل امنیتی و کاربردی در د...

پیروزی در یک مبارزه خیابانی
دفاع شخصی

پیروزی در یک مبارزه خیابانی

  • 1401/09/16

تلاش برای نشان دادن توانایی و قدرت و شروع درگیری در خیابان اغلب از سوی جوانان دیده می شود. به خصوص آ...

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟

  • 1401/09/05

دنیای این روزها به همه ما ثابت کرده است که باید خودمان مراقب لحظه‌های خوب و بد زندگی‌مان ب...