آشنایی با دفاع شخصی خیابانی حرفه ای

آشنایی با دفاع شخصی خیابانی حرفه ای

چرا جوجیتسوی برزیلی در دعوای خیابانی موثر است؟ چیزی که اکثر مردم تشخیص نمی دهند یا نمی دانند این است که خیابان ها دیگر مثل قبل ایمن نیستند، این که درگیر دعوای خیابانی شوید احتمالش زیاد است. اما شما نیازی نیست که بی دفاع از خود و بی حرکت باقی بمانید بلکه نیاز است که هر لحظه آماده باشید. پس چه راهی بهتر از آموختن یک سیستم دفاعی است که بتوانید با توجه به آن از خود دفاع کنید. در ویدیوی پایین با یک سیستم دفاع شخصی خیابانی حرفه ای به نام جوجیتسو آشنا می شویم که خیلی در دعوای خیابانی موثر است.

 

معرفی جوجیتسوی برزیلی در دفاع شخصی خیابانی حرفه ای

جوجیتسو برزیلی (Brazilian Jiu Jitsu) یک سیستم دفاع شخصی خیابانی حرفه ای موثر است که هرکس می تواند یاد بگیرد. یکی از دلیل های آن می تواند این باشد که به شما یاد می دهد که چطور روی زمین بجنگید، زیرا که اکثر اوقات دعوای خیابانی به دعوا بر روی زمین ختم می شود. بر اساس آمار ها،  بیشتر افرادی که در دعوای خیابانی درگیر می شوند،  هیچ آموزش دفاع شخصی خیابانی ندیده اند و در کل نمی دانند که چگونه بجنگند و از خود دفاع کنند. این امر می تواند توضیح دهد که چطور فقط با چند مشت،  هر دو نفر روی زمین می افتند و شروع به کشتی گرفتن بر روی زمین می کنند. بر این اساس،  سیستم دفاع شخصی خیابانی حرفه ای جوجیتسو به دانش آموزان خود یاد می دهد که چطور روی زمین از پس دفاع از خود برآیند.

 اگر شما بدانید که چطور روی زمین طرف مقابل را کنترل و مهار کنید، این نیرو را خواهید داشت که به طور کامل از خود دفاع کنید. شما ممکن است بپرسید که چرا و چطور این کار بسیار آسان است؟ اما واقعیت این است که زمانیکه که شما موفق میشوید که شخص مقابل را روی زمین بیندازید، مطمئن می شوید که آن شخص نمی تواند به شما ضرباتی را روی زمین وارد کند.

 واقعیت این است که هیچ چیزی شما را مضطرب تر از زمانی نمیکند که درگیر یک دعوای خیابانی می شوید. حتی ممکن است طرف مقابل شما مسلح باشد و در این مواقع معمولا دست به فرار می زنید. ولی وقتی جو جیتسو بدانید شما آماده چنین لحظاتی خواهید بود.

 

جوجیتسوی برزیلی

بیشتر بدانید: 10 سلبریتی که جوجیتسو تمرین میکنند

 

نوع و تکنیک جو جیتسوی برزیلی

در آموزش دفاع شخصی خیابانی،  به غیر از اینکه شما مهارت مشت زنی و لگد زنی را می آموزید با جوجیتسوی برزیلی شما یاد می گیرید که،  آرامش خود را در حالت فشار حفظ کنید و در اینگونه مواقع ریلکس باشید. ولی چگونه این انجام می شود؟شما تحت فشار قرار می گیرید و باید راهی برای رها شدن از این موقعیت پیدا کنید.

شاید شما با یک شخصی مقابله کنید که،  هیچگونه مهارتی در جنگیدن ندارد ولی این احتمال هم وجود دارد با شخصی رو به رو شوید که دارای مهارت هم باشد.چه می کنید؟یا شاید شخص مقابل به آسانی گردن شما را ازپشت بگیرد و شما را خفه کند؟این ممکن است ترسناک به نظر برسد ولی با واقعیت تفاوتی ندارد. در جوجیتسوی برزیلی شما یاد می گیرید که،  چگونه در اینگونه مواقع عمل کنید و اینگونه تکنیک ها را به خوبی پاسخگو باشید. در برنامه آموزشی جوجیتسو،  اقدامات لازم برای مقابله با قفل و بی حرکت کردن سر شما و همچنین خفه کردن آموزش داده می شود. همه اینها از زمانی که شما از کمربند سفید شروع می کنید آموزش داده می شود.

 

گروه جو جیتسوی برزیلی

این محتوا را از دست ندید : ترس در دفاع شخصی و روش های غلبه بر آن

 

نقش آمادگی بدنی

چیز دیگری که اهمیت دارد این است که فرم بدنی آماده و مناسبی داشته باشید. به یاد داشته باشید که دعوای خیابانی، می تواند بسیار سخت و خسته کننده باشد و اگر شما آمادگی بدنی مطلوبی نداشته باشید احتمال اینکه آسیب ببینید بیشتر است. پس علم و آگاهی از نوع دفاع فقط کافی نیست. شما باید در فرم بدنی مناسبی باشید که بتوانید به طور عملی از خود دفاع کنید.

مثل دیگر ورزش های رزمی، جوجیتسوی برزیلی کمک می کند که شما نیرو و تمرکز خود را برای جنگیدن به دست آورید. این حرکات شما را هزار بار بهتر از کسی می کند که هیچ وقت آموزشی ندیده است. این همچنین شما را در زمان بندی لازم هم کمک می کند. به غیر از محاسن داشتن تکنیک و آمادگی بدنی در آموزش دعوای خیابانی جوجیتسو،  چیزهای دیگری هم از این ورزش قابل آموختن است، مانند انضباط و احترام.

گاهی اوقات شاهد هستیم که، شخصی با جثه کوچکتر شخص قوی هیکل تر را تسلیم می کند و جوجیتسو این را نیز آموزش می دهد. شما نمی دانید که شخص مقابل شما بسیار کوچکتر یا قوی هیکل تر از شما خواهد بود. اما در واقعیت اگر شخص بسیار از شما قوی هیکل تر باشد این می تواند برای شما چالشی به همراه داشته باشد. اما این در جوجیتسو قابل حل است چون شما یاد می گیرید که به عنوان شخص ضعیف تر شخص مقابل را شکست دهید.

چیز دیگری که جوجیتسوی برزیلی آموزش می دهد این است که، چطور برای جنگیدن و دفاع شخصی حرفه ای خیابانی از خود و از جهت ذهنی آماده باشیم.  این به خاطر آن است که در جنگیدن هم از لحاظ فیزیکی و هم ذهنی به طور برابر باید آماده بود. پس زمانی که شما با اینگونه مزاحمت ها در خیابان مواجه می شوید، آمادگی این را دارید که چطور در آن لحظه به خصوص با آن مقابله کنید.

 

آمادگی جسمانی در جوجیتسو برزیلی

بیشتر بدانید: کدام ورزش رزمی بهتر است؟

 

تکنیک و مهارت جوجیتسو

نکته دیگر اینکه شما در جوجیتسو یاد می گیرید که، چگونه شخص مقابل را کاملا بی حرکت مهار کنید و این اهمیت و جالب بودن آموختن جوجیتسو است. پس نکته مهم این است،  به جای اینکه وارد دعوا و جنگیدن مستقیم شوید،  شما یاد می گیرید که چطور شخص مقابل را کنترل و مهار کنید تا به شما آسیبی نرساند. همچنین  شما می توانید به این هدف با به زمین انداختن شخص مقابلتان برسید. شما نیاز دارید آن شخص را در همان حالت نگه دارید تا کمک به شما برسد.

جوجیتسو یک ورزش رزمی و نوعی دفاع شخصی است که،  می تواند بسیار در دفاع از شخص در موارد تهدید کننده در خیابان به کمک او بیاید.آموزش دفاع شخصی خیابانی و آموزش دعوای خیابانی جوجیتسو یکی از مهمترین اموزش ها برای دفاع از خود می باشد که، با توضیحاتی که داده شد می تواند به شما کمک کند که، شخص مقابل خود را مهار و کنترل کنید و از خطر دور بمانید و از دیگران در آن لحظه خاص کمک بگیرید. آموزش دفاع شخصی خیابانی و آموزش دعوای خیابانی جوجیتسوی برزیلی شما را برای دفاع در حملات خیابانی آماده می کند . ضمناً تکنیک های لازم را نیز به شما آموزش می دهد.

 

برای آموزش قدم به قدم دفاع شخصی و جوجیتسو میتوانید اپلیکیشن آکادمی احسان دیبازر را دریافت نمایید

برای دریافت مستقیم نسخه اندروید رو تصویر زیر کلیک نمایید.

برای دریافت از گوگل پلی رو تصویر زیر کلیک نمایید.

 

 

سوالات متداول

کافیه ابتدا در اپلیکیشن به رایگان آموزش هارو به همراه پی دی اف های راهنما بخری و ببینی تا متوجه بشی
حتی اگه دسترسی به بهترین باشگاه ها و مربی ها هم داشته باشی باز هم لازمه آنلاین آموزش ببینی چون آموزش با این دقت و تمیزی در کلاس های حضوری غیر ممکنه

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی
دفاع شخصی

تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی

  • 1401/07/27

قبل از اینکه مختصر راجب یکی از تکنیک های کاربردی بیهوش کردن حریف و یا مهاجم صحبت کنم یه نقل قول از ه...

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟
دفاع شخصی

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟

  • 1401/10/10

حتی در دنیای مدرن و عمدتاً ایمن، دانستن اینکه چگونه از خود دفاع کنید یک مهارت مهم است. در سال های اخ...

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟

  • 1402/03/16

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران شخصی است که همه دوره های رزمی مربوط به دفاع شخصی را در مراکز معتبر گذ...

وسایل دفاع از خود در منزل
دفاع شخصی

وسایل دفاع از خود در منزل

  • 1401/11/19

هدف هر فردی داشتن یک خانه امن است. اما برای امنیت خانه ضروری است که برخی وسایل امنیتی و کاربردی در د...

پیروزی در یک مبارزه خیابانی
دفاع شخصی

پیروزی در یک مبارزه خیابانی

  • 1401/09/16

تلاش برای نشان دادن توانایی و قدرت و شروع درگیری در خیابان اغلب از سوی جوانان دیده می شود. به خصوص آ...

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟

  • 1401/09/05

دنیای این روزها به همه ما ثابت کرده است که باید خودمان مراقب لحظه‌های خوب و بد زندگی‌مان ب...