مفاهیم بنیادین جوجیتسو برزیلی

مفاهیم بنیادین جوجیتسو برزیلی

در این مقاله می خواهم با مفاهیم بنیادین رشته جوجیتسو برزیلی بیشتر آشنات کنم. 
تمرین جو جیتسو برزیلی را می توان به دو قسمت مجزا تقسیم کرد:

1) ورزش

2) دفاع شخصی

درک تمایز و ارتباط بین این دو قسمت مهم است. تاریخچه عمیقی از جوجیتسو برزیلی و تعریف جدیدتری از آنچه BJJ به آن تکامل یافته است وجود دارد. جوجیتسو برزیلی در دو دهه اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است و دلایل خوبی برای آن وجود دارد. به طور کلی، BJJ مطمئناً می تواند مهارت های دفاع شخصی را که برای افراد مختلف قابل دسترسی است، افزایش دهد. چیزی که در مورد دفاع شخصی وجود دارد این است که شما نمی دانید تا زمانی که کاملاً به آن نیاز نداشته باشید به دفاع شخصی نیاز دارید

 


جوجیتسو برزیلی چیست؟

جوجیتسو برزیلی یک هنر رزمی مبتنی بر مبارزه است که بر اساس مهارت کنترل حریف به گونه ای است که باعث تسلیم شدن می شود. کلمه "جیو جیتسو" از ژاپنی "Ju" به معنی "لطیف" و "Jutsu" به معنای هنر گرفته شده است که در اصل به "هنر ملایم" ترجمه می شود.. در جوجیتسوی برزیلی از تکنیک های قفل مفاصل، خفه کردن، پرتاب کردن، چرخاندن و درو کردن استفاده می شود. جوجیتسوی برزیلی قانون های منحصر به فردی دارد ولی از تمامی آن ها در رقابت های MMA که همان هنر های رزمی ترکیبی است در سر تاسر دنیا استفاده می شود. اصل جوجیتسوی برزیلی به سبک های جودو و جوجیتسوی ژاپنی برمی گردد، ولی در حال حاضر به دلیل تفاوتی که با آن ها دارد به عنوان یکی از هنرهای رزمی منحصر به فرد شناخته شده است. شخصی به نام میتسویی مائدا هنرمند هنرهای رزمی ژاپنی ) در جودو و سومو مطالعات بسیاری کرده بود و در اوایل قرن 20، هنرهای جدیدی را همراه با خود به شهر برزیل آورد. او تکنیک هایش را به  کارلوس گریسی  نوجوان آموزش داد. خانواده ی گریسی در آن هنگام  در شهر ریو دو ژانیرو  سکونت داشتند. کارلوس در دهه ی 1920 شروع به آموزش آن سبک به برادرانش و اشخاص دیگر کرد . سپس مدرسه ی هنرهای رزمی مخصوص به خود را دایر کرد. هلیو جوان ترین برادر کالوس به عنوان هنرجو به آنجا رفت و پس از مدتی به عنوان یکی از مربیان شروع به تدریس کرد
در حال حاضر، BJJ یکی از محبوب ترین هنرهای رزمی در سراسر جهان در نظر گرفته می شود.

 

جوجیتسو برزیلی چیست؟

بیشتر بدانید: نقل قول بزرگان از فواید جوجیتسو برزیلی

 

چگونه اصول BJJ شما را برای دفاع از خود آماده می کند؟

مزایای فیزیکی و ذهنی BJJ قابل توجه و به خوبی مستند شده است. به عنوان یک هنر رزمی، از ترکیبی از حرکات پویا و انفجاری همراه با فشار، کشیدن و نگه داشتن مبتنی بر فشار استفاده می کند. برای اینکه BJJ حتی خنک تر شود، هر کسی می تواند آن را انجام دهد. BJJ طوری طراحی و توسعه داده شد که یک فرد کوچکتر بتواند از حریف بزرگتر و قویتر دفاع کند و آن را شکست دهد و آن را به یکی از در دسترس ترین هنرهای رزمی تبدیل کند. در اینجا، ما برخی از اصول پشت BJJ و نحوه دفاع از خود را بررسی خواهیم کرد.


اندازه مهم نیست...

BJJ بازی هر کسی است. شما به معنای واقعی کلمه می‌توانید کوچک‌ترین و ضعیف‌ترین فرد در کلاس باشید، اما همچنان روی تشک پیشرفت کنید. BJJ به طور خاص طراحی شده است تا به افراد کوچکتر فرصتی بدهد تا با جلوگیری از تهدیدات و وادار کردن مخالفان به تسلیم، مخالفان بزرگتر و قوی تر را شکست دهند. این اصل BJJ باعث ایجاد آگاهی، ذات متواضع می شود و شروع به یادگیری نحوه حفظ آرامش در موقعیت های سخت می کند. یادگیری که برای خارج از تشک به اندازه روی تشک خوب است.

 

چگونه اصول BJJ شما را برای دفاع از خود آماده می کند؟

بیشتر بدانید: 5 روشی که جوجیتسو برزیلی دفاع شخصی شما را بهبود می بخشد

 

تکنیک بر قدرت برتری دارد

مهم نیست اندازه یا قدرت حریف شما، فقط به یاد داشته باشید - تکنیک بیش از همه چیز است. درک تکنیک در طول تمرین بسیار مهم است و این یکی از تمرکزهای کلیدی تمرین BJJ است. تکنیک صحیح، به ویژه در تصمیم گیری های دوگانه، در رقابت یا در زمان های خطرناک تفاوت را ایجاد می کند. بروس لی این جمله معروف را می‌گوید: «من از مردی نمی‌ترسم که یک بار 10000 ضربه را تمرین کرده باشد، بلکه از کسی می‌ترسم که یک ضربه را 10000 بار تمرین کرده باشد. BJJ همه چیز در مورد یادگیری و تکمیل تکنیک های شما است و درک می کند که چگونه و چه زمانی آنها را با موفقیت اعمال کنید.

 

یک دستگیره محکم بسازید

جوجیتسو برزیلی  بر ایجاد یک چنگال محکم تمرکز دارد. ایجاد قدرت گرفتن برای اجرای موثرتر تکنیک های مناسب، کنترل بیشتری ایجاد می کند. روش‌های زیادی وجود دارد که تمرین‌کنندگان BJJ قدرت گرفتن را افزایش می‌دهند و یاد می‌گیرند که چگونه از آن به نفع خود استفاده کنند - چه روی تشک یا در یک موقعیت ناگوار که نیاز به دفاع از خود دارد. با قدرت گرفتن ضعیف، خارج کردن خود از یک سناریوی خطرناک بسیار دشوار خواهد بود.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
راهنمای کمربند جوجیتسو
جوجیتسو

راهنمای کمربند جوجیتسو

  • 1401/10/05

این نوشته راهنمای کاملی از رنگ های کمربند جیو جیتسو برزیلی BJJ برای کودکان زیر 16 سال است. زمان...

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو
جوجیتسو

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو

  • 1401/11/01

اگر شما هم به تازگی قصد آموزش دفاع شخصی را گرفته اید احتمالا نام ورزشی به نام جوجیتسو به گوشتان خورد...

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو
جوجیتسو

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو

  • 1401/11/12

BJJ  یا جوجیتسوی برزیلی یک ورزش رزمی برای دفاع شخصی است که علاوه بر افزایش قدرت در تناسب اندام...

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران
جوجیتسو

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران

  • 1401/11/16

قدرت و آمادگی برای عملکرد در هر ورزشی و برای هر ورزشکاری بسیار مهم است. در جو جیتسوی برزیلی، تسلیم ش...

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟
جوجیتسو

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟

  • 1401/12/13

تا زمانی که در جوجیتسو ضربه آرنج رقیبتان به دهانتان برخورد نکرده متوجه نمی شوید که این ورزش می تواند...

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو
جوجیتسو

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو

  • 1401/12/20

اجازه دهید اول از همه یک چیز را کاملاً روشن کنیم ، گرم کردن   warm up - بخش مهمی از هر ورزش است...