آموزش دفاع شخصی بانوان کافیست باور کنید زنی قوی هستید

آموزش دفاع شخصی بانوان کافیست باور کنید زنی قوی هستید

هر چند احتمال خطر و رخ دادن شرایط بحرانی برای همه افراد وجود دارد، اما حقیقت این است که گاهی بانوان در معرض خطر بیشتری هستند و از این جهت نیاز به مراقبت بیشتری نیز دارند. آموزش دفاع شخصی بانوان دقیقاً به همین علت از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما به عنوان یک بانو اگر با تکنیک‌های کاربردی دفاع شخصی آشنا باشید بدون شک در اجتماع احساس امنیت بیشتری خواهید داشت. این تکنیک‌ها از ساده‌ترین حرکات گرفته تا فن‌های پیچیده رزمی را شامل می‌شوند و حتی در خانه نیز می‌توانید آن‌ها را فرا بگیرید. در ادامه همراه ما باشید تا هر آنچه را لازم است درباره آموزش دفاع شخصی خانمها بدانید، با شما در میان بگذاریم.

 

آموزش دفاع شخصی بانوان در خانه

بسیاری به دلیل عدم وقت کافی و دسترسی به یک تیم آموزشی خوب نمی توانند در دوره های آموزش دفاع شخصی بانوان شرکت کنند. از طرف دیگر برای برخی از افراد بازه زمانی آموزش های حضوری کافی نیست زیرا آنها به زمان بیشتری برای زیر نظر گرفتن حرکات مربی و کسب دانش نیاز دارند. از اینرو بهترین گزینه برای آنها استفاده از اپلیکیشن آموزش دفاع شخصی است. در این اپلیکیشن یک دوره اختصاصی برای بانوان در نظر گرفته شده است. در این دوره در وهله اول به بانوان آموزش داده می شود که چگونه مرزهای خود را با فرد متجاوز یا مزاحم تعیین کنند. همچنین موقعیت های خطرناک مختلف برای آنها ترسیم می شود تا مطابق با آن آموزش های لازم ارائه شود.

تمامی آموزش های ارائه شده در اپلیکیشن آموزش دفاع شخصی به صورت گام به گام و اصولی است. به طوری که هر فردی با هر سطح دانش و تجربه ای می تواند بعد از پایان دوره تمام حرکات را  به درستی اجرا کند. از دیگر مزایای استفاده از اپلیکیشن آموزش دفاع شخصی بانوان دسترسی داشتن دائمی به مربی و تکرار چندین باره حرکات است. در واقع با استفاده از اپلیکیشن می توان بدون محدودیت دوره را تکرار و بازبینی کرد. 

 

برای دریافت مستقیم نسخه اندروید اپلیکیشن رو تصویر زیر کلیک نمایید.

برای دریافت اپلیکیشن از گوگل پلی رو تصویر زیر کلیک نمایید.

 

آموزش دفاع شخصی بانوان شما را از مراقبت دیگران بی‌نیاز می‌کند

به عنوان یک خانم شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که مورد آزار کلامی یا جسمی واقع شوید و تا مدت‌ها از اضطراب آن رها نشوید. حتی گاهی تنها شنیدن صدای پای یک عابر از پشت سر می‌تواند شما را تا حد زیادی بترساند. اما چگونه می‌توانید خود را در چنین شرایطی و در برابر چنین خطراتی ایمن کنید؟ اینجا همان جایی است که آموزش دفاع شخصی بانوان به کارتان می‌آید.

دختران و زنانی که اصول رایج دفاع شخصی را آموخته‌اند در بحران‌ها می‌توانند کنترل بهتری بر رفتار و حرکات خود داشته باشند. علاوه بر این تجربه نشان داده است این دختران از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستند و دید مثبت‌تری نسبت به خود دارند. تناسب اندام و آمادگی جسمانی بیشتر نیز از دیگر مزیت‌های آموختن دفاع شخصی برای بانوان است. آموزش دفاع شخصی برای بانوان فرصتی فراهم می‌کند تا زنان بدون نیاز به مراقبت دیگران در جامعه رفت و آمد داشته باشند، بتوانند به تنهایی به سفر بروند و بدون ترس به سبک و سیاق مورد نظر خود زندگی کنند.

 

آموزش دفاع شخصی بانوان شما را از مراقبت دیگران بی‌نیاز می‌کند

پیشنهادی برای مطالعه: آموزش دفاع شخصی کودکان

 

آموزش دفاع شخصی بانوان با شناخت نقاط حساس

آموزش دفاع شخصی خانم ها لزوماً به معنای حرفه‌ای شدن در یک ورزش رزمی نیست و نیاز به آمادگی قبلی خاصی ندارد. حتی اگر تا به حال هیچ‌گونه فعالیت ورزشی نداشته‌اید جای نگرانی نیست. با شناختن نقاط حساس بدن می‌توانید در شرایط خاص از خود دفاع کنید. این نقاط شامل چشم‌ها، گلو، کشاله ران، فک، زانو، ساق پا، جناغ سینه و ... است.

آموزش دفاع شخصی بانوان شما را آماده می‌کند تا در شرایط بحرانی، با ضربه زدن به هر یک از این نقاط، مهاجم را از خود دور کرده و فرار کنید. برای این کار می‌توانید از زانو، کف دست یا آرنج خود برای ضربه زدن استفاده نمایید. خصوصاً ضربات آرنج بسیار پرقدرت هستند و سریعاً فرد را از پا در می‌آورند.

 

آموزش دفاع شخصی بانوان با شناخت نقاط حساس

 

آموزش گام به گام دفاع شخصی بانوان در موقعیت‌های گوناگون

 هرچند آشنایی با نقاط فشار یا نقاط حساس بدن می‌تواند زمینه را برای دفاع از خود فراهم آورد، اما شما برای پیاده سازی ضربات کارساز به شناخت دیگری نیز نیاز دارید و آن شناخت موقعیت خود نسبت به مهاجم است. در آموزش دفاع شخصی بانوان می‌آموزید در چه شرایط و موقعیت‌هایی باید از کدام ضربه‌ها استفاده کنید. در ادامه مثال‌هایی از این مورد را عنوان خواهیم کرد.

 

اگر مزاحم از جلو به شما نزدیک شده است

در مواقعی که فرد آزار رسان از جلو به شما نزدیک می‌شود، می‌توانید از زانوی خود برای ضربه زدن به کشاله ران کمک بگیرید. این ضربه در کمترین زمان ممکن مهاجم را از پا می‌اندازد. اما لازم است قبل از آن، دست‌های مشت کرده‌تان را جلوی لگن خود بگیرید و با سر به صورت فرد ضربه بزنید. در این صورت فضای کافی بین شما و مهاجم، برای ضربه کاری زانو به کشاله ران (که یکی از بهترین ضربه‌ها در آموزش دفاع شخصی بانوان است) ایجاد می‌شود.

 

اگر مزاحم از جلو به شما نزدیک شده است

 

اگر فرد مزاحم از کنار به شما نزدیک شده است

آموزش دفاع شخصی زنان تمام موقعیت‌ها و شرایط ممکن را در یک مزاحمت خیابانی در نظر می‌گیرد. برای مثال اگر مهاجم از کنار به شما نزدیک شده است، ابتدا با آرنج به فک و صورت یا گیجگاه او ضربه بزنید و سپس دوباره با آرنج به جناغ سینه او حمله کنید. حالا فرصت خوبی برای فرار فراهم کرده‌اید.

 

اگر بین مزاحم و دیوار گیر افتاده‌اید

در آموزش دفاع شخصی بانوان چند نوع ضربه برای خلاصی از این موقعیت وجود دارد. می‌توانید با دست به زیر بغل فرد ضربه‌ای سخت وارد کنید و یا با دست مشت کرده، فک، گردن یا جناغ سینه را هدف قرار دهید. یک راه دیگر نیز این است که با سر به فک مهاجم ضربه بزنید تا از شما دور شود.

 

اگر بین مزاحم و دیوار گیر افتاده‌اید

 

اگر مزاحم از پشت شما را گرفته است

شاید یکی از ترسناک‌ترین موقعیت‌ها در مزاحمت‌های خیابانی همین باشد. زیرا شما دید کاملی از مهاجم ندارید و گاهی با یک حرکت او غافلگیر می‌شوید. اما در دوره‌های آموزش دفاع شخصی بانوان، برای چنین شرایطی نیز راه حل‌هایی ارائه شده است. برای مثال می‌توانید کمی به عقب خم شده و با ضربه سر به فرد مزاحم، او را وادار کنید برای حفظ تعادلش یکی از پاهایش را جلوتر بگذارد. حالا باید خم شوید و پای جلویی را با دست به سمت بالا بکشید تا مهاجم دوباره تعادلش را از دست بدهد و روی زمین بیفتد. 

هر چند عملی ساختن هر یک از این تکنیک‌ها در شرایطی که سرتاپای شما را ترس و استرس فرا گرفته است کار آسانی نیست. اما اگر اصول دفاع شخصی را به درستی بیاموزید کم کم به میزانی از کنترل ذهن خواهید رسید که بتوانید در موقعیت‌های بحرانی بر خود مسلط باشید. خوشبختانه با وجود فضای مجازی، امکان آموزش دفاع شخصی بانوان در خانه نیز فراهم شده است. با این حساب می‌توانید از همین امروز اولین قدم را برای تبدیل شدن به زنی مستقل و قوی بردارید.

 

آموزش دفاع شخصی بانوان ایرانی

در گذشته های نه چندان دور بسیاری وظیفه بانوان را به کارهای خانه و فرزندآوری محدود می کردند؛ اما امروزه زنان با پیشرفت های روزافزون خود به فعالین عرصه های مختلف جامعه تبدیل شده اند به گونه ای که می توان آنها را بخش اصلی بدنه سیاست، اقتصاد و .... دانست. با این وجود هنوز هستند کسانی که به واسطه دیدگاه جنسیتی خود برای بانوان مزاحمت ایجاد می کنند و سلامت جنسی، روحی و جسمی آنها را به خطر می اندازند. با توجه به اینکه عدم آگاهی از چگونگی مواجهه شدن با مزاحمین و متجاوزین موجب ترس و تسلیم می شود لازم است تمامی بانوان با اصول دفاع شخصی آشنایی داشته باشند. پشت سر گذاشتن دوره های دفاع شخصی بانوان منجر به افزایش قدرت بدنی و روحی آنها در رودرویی با موقعیت های پرخطر می شود.

دفاع شخصی بانوان به معنای مهار حملات با کمک نیروی فیزیکی بدن است. در دفاع شخصی انواع حملات و تکنیک های آن، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. همچنین دانش لازم جهت شناخت نقاط ضعف رقیب نیز ارائه می شود. به طوری که فرد در نهایت می تواند تنها با چند حرکت مبتنی بر مهارت و تمرین، هرگونه حمله احتمالی را خنثی کند. آموزش دفاع شخصی بانوان نیز مشابه آقایان است با این تفاوت که آموزش آنها  به نیروی بدنی کمتری نیاز دارد. در واقع بانوان با کمک قدرت و نیروی حریف، او را مهار می کنند.  به همین دلیل تمامی بانوان فارغ از توانمندی جسمی، طول قد، وزن و سن خود می توانند از این دوره ها استفاده کنند.

از طرف دیگر باید به این نکته دقت داشت که در بسیاری از مواقع زنان مورد حمله و تجاوز افراد نزدیک خود قرار می گیرند. به همین دلیل لازم است آنها این مهارت را داشته باشند که بدون آسیب زدن به خود و طرف مقابل، از شرایط بحرانی عبور کنند. بدون شک لازمه این امر نیز آشنایی داشتن با اصول دفاع شخصی است.

در نهایت به بانوان ایرانی شدیدا توصیه می کنیم که آموزش دفاع شخصی مختص بانوان را در اپلیکیشن از دست ندهند.

 

دفاع شخصی بانوان

 

اهمیت آموزش دفاع شخصی بانوان

دفاع شخصی بانوان زمانی اهمیت می یابد که اثرات تجاوز و مزاحمت بر روح و جسم آنها مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از بانوان به علت ترس از مواجهه شدن با موقعیت های پرخطر، توانمندی و استعدادهای خود را نادیده می گیرند. از طرف دیگر خاطرات تلخ حاصل از مزاحمت های جنسی و روحی تا ابد با آنها باقی می ماند. تمامی این موارد نه تنها آن فرد را بلکه زنان نسل بعد او را نیز نابود خواهد کرد. با توجه به مطالب ذکر شده اهمیت دفاع شخصی بانوان را می توان اینگونه بیان کرد:

 

1-تقویت قدرت بدنی

اولین و مهمترین حسن شرکت در کلاس های دفاع شخصی بانوان افزایش قدرت بدنی است. هر چه بدن انسان آمادگی جسمی بیشتری داشته باشد، میزان اعتماد بنفس او نیز در مواقع پرخطر بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر حرکات دفاعی را با قدرت و انعطاف بیشتری اجرا خواهد کرد.

 

2-افزایش اعتمادبنفس

یکی از مهمترین دلایل رخ دادن تجاوز و هتک حرمت ها، ترس است. متاسفانه این باور که توان جسمی زنان کمتر از مردان است موجب شده است که بانوان در موقعیت پرخطر از نظر روحی خود را ببازند و اعتمادبنفس خود را از دست دهند. در دوره های دفاع شخصی بانوان، آنها به صورت پیش فرض در موقعیت های مختلف خطر قرار می گیرند. همچنین آموزش های لازم برای رودرویی با این موقعیت ها به آنها داده می شود. همین امر موجب افزایش اعتمادبنفس بانوان در موقعیت های پرخطر می شود زیرا آنها آمادگی لازم برای مواجهه شدن با خطر را دارند.

 

3-بهبود تمرکز و توجه

بانوان اگر در موقعیت های پرخطر بتوانند مرزهای روحی و جسمی خود را تعیین کنند به سلامت از بحران عبور خواهند کرد. در بسیاری از مواقع به علت خوشبینی یا عدم تجربه کافی، بانوان متوجه موقعیت خطرناک نمی شوند. در واقع لازم است آگاهی کافی برای تشخیص به موقع موقعیت خطرناک وجود داشته باشد.  در دوره های دفاع شخصی بانوان، فرد متجاوز و مزاحم از نظر روانشناسی مورد بررسی قرار می گیرد. این امر به شناخت نشانه ها و علائم بروز خطر  و افزایش هوشیاری کمک می کند.

 

4-آزادی

آزادی به معنای رها شدن از چالش های روحی و جسمی است. زمانی که یک فرد بتواند بدون هیچ محدودیتی در موقعیت های مختلف، خود واقعیش باشد به آزادی دست یافته است. دفاع شخصی به بانوان کمک می کند بدون نیاز به خود سانسوری در موقعیت های گوناگون حضور فعال داشته باشند. در واقع این اعتمادبنفس را در آنها نهادینه می شود که می توانند در هر موقعیتی از خود محافظت کنند.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی
دفاع شخصی

تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی

  • 1401/07/27

قبل از اینکه مختصر راجب یکی از تکنیک های کاربردی بیهوش کردن حریف و یا مهاجم صحبت کنم یه نقل قول از ه...

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟
دفاع شخصی

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟

  • 1401/10/10

حتی در دنیای مدرن و عمدتاً ایمن، دانستن اینکه چگونه از خود دفاع کنید یک مهارت مهم است. در سال های اخ...

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟

  • 1402/03/16

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران شخصی است که همه دوره های رزمی مربوط به دفاع شخصی را در مراکز معتبر گذ...

وسایل دفاع از خود در منزل
دفاع شخصی

وسایل دفاع از خود در منزل

  • 1401/11/19

هدف هر فردی داشتن یک خانه امن است. اما برای امنیت خانه ضروری است که برخی وسایل امنیتی و کاربردی در د...

پیروزی در یک مبارزه خیابانی
دفاع شخصی

پیروزی در یک مبارزه خیابانی

  • 1401/09/16

تلاش برای نشان دادن توانایی و قدرت و شروع درگیری در خیابان اغلب از سوی جوانان دیده می شود. به خصوص آ...

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟

  • 1401/09/05

دنیای این روزها به همه ما ثابت کرده است که باید خودمان مراقب لحظه‌های خوب و بد زندگی‌مان ب...