کشتی یا جوجیتسو برزیلی کدام برای ام ام ای بهتر است؟

کشتی یا جوجیتسو برزیلی کدام برای ام ام ای بهتر است؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌ای که بین کشتی و جوجیتسو برزیلی، کدامیک برای ام ام ای بهتر است؟ ما در این مقاله سعی داریم به صورت کارشناسی شده، نظر خود را در مورد این موضوع بیان کنیم. همچنین تفاوت میان این دو رشته ورزشی و اینکه کدام سبک برای دفاع شخصی بهتر است نیز در این مقاله بیان شده است. جهت آگاهی از موارد ذکر شده، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

تفاوت اصلی کشتی با جوجیتسو برزیلی چیست؟

در واقع تفاوت‌های بنیادینی بین کشتی و جوجیتسو برزیلی وجود دارد. اختلاف این دو رشته ورزشی در تاریخچه، تکنیک‌ها و قوانین و مقررات آنها است. در ادامه به صورت مفصل به توضیح در مورد این موضوع می‌پردازیم.

 

تفاوت اصلی کشتی با جوجیتسو برزیلی چیست؟

 

تفاوت در قوانین و تکنیک‌ها

کشتی یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های باستانی است. در این ورزش از تکنیک قفل کردن مفاصل حریف و بی‌تعادل نمودن او برای امتیازگیری استفاده می‌کنند. در مقابل این ورزش، جوجیتسو برزیلی قرار دارد که یک ورزش رزمی ترکیبی است. این رشته ورزشی دارای کامل‌ترین فنون دفاع شخصی می‌باشد. شما می‌توانید با کنترل حریف و خنثی کردن تکنیک‌هایی که بکار می‌برد، امتیاز بگیرید و در نهایت برنده مسابقه شوید.

 

هدف این دو ورزش 

در واقع در کشتی تکنیک‌هایی به شما آموزش داده می‌شوند که در موقعیت‌های واقعی( برای دفاع از خود) قابل اجرا خواهند بود. بازیکنان این رشته می‌بایست با اجرای تکنیک‌هایی مخصوص، حریف خود را خاک کرده و برنده مبارزه شوند. در واقع در این رشته ورزشی، نحوه امتیازگیری در مسابقه را به شما آموزش می‌دهند نه مهارت دفاع شخصی. اما در مقابل جوجیتسو برزیلی قرار دارد که یک هنر رزمی واقعی است که تاکید بیشتری بر آموزش دفاع شخصی دارد. برخی معتقدند که تکنیک‌های مورد استفاده در جوجیتسو برزیلی آسیب زا و حتی کشنده هستند.

 

میزان پرخاشگری 

سرعت عمل در کشتی از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین برای اجرای تکنیک‌های این ورزش، لازم است آمادگی بدنی بالایی داشته باشید. به همین دلیل است که کشتی‌گیران جزو قوی‌ترین افراد، در جهان به شمار می‌روند و دارای آمادگی بدنی بالایی هستند. اما سرعت عمل در جوجیتسو برزیلی بسیار پایین‌تر از کشتی است. بسیاری این رشته ورزشی را با عنوان شطرنج انسانی می‌شناسند. همچنین اجرای فنون در جوجیتسو برزیلی، می‌بایست به صورت کاملا هوشمندانه باشد. میزان خشونت و پرخاشگری در ورزش جوجیتسو برزیلی بسیار بالا است و همین موضوع موجب آسیب به حریفان خواهد شد. 

 

آیا کشتی‌گیر میتواند یک مبارز جوجیتسو برزیلی را در یک نبرد خیابانی شکست دهد؟ 

در واقع نوع مبارزه خیابانی، مشخص کننده پاسخ این سوال است. چنانچه یکی از این دو مبارز دارای مهارت بالایی در اجرای تکنیک‌های مخصوص خود باشد، می‌تواند حریف خود را شکست دهد. بررسی ام ام ای نشان از برتری جوجیتسو برزیلی در برابر کشتی دارد. در واقع قوانین موجود در این ورزش موجب حذف شدن تکنیک‌های خطرناک و آسیب زا شده است. اما قوانین محدود کننده‌ای در جوجیتسو برزیلی وجود ندارد. به این نکته توجه کنید که اجرای فنون جوجیتسو برزیلی گاهی موجب ایجاد آسیب جدی در حریف و حتی کشته شدن او خواهد شد.
 در یک مبارزه واقعی، مبارزان جوجیتسو برزیلی دارای توانایی بیشتری در خنثی کردن حملات حریف هستند. اجرای تکنیک‌های مربوط به جوجیتسو برزیلی موجب بی دفاع کردن سریع حریف خواهد شد. همچنین این افراد قادر به خنثی کردن حملات دشمن از پشت سر نیز می‌باشند.به همین دلیل این ورزش دارای محبوبیت بسیاری نزد علاقمندان به دفاع شخصی است.

 

آیا کشتی‌گیر میتواند یک مبارز جوجیتسو برزیلی را در یک نبرد خیابانی شکست دهد؟ 

 

در ام ام ای کشتی بهتر است یا جوجیتسو برزیلی؟ 

باید به این نکته توجه کنید که ام ام ای هر دو رشته ورزشی در سطح قابل قبولی قرار دارد. با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه دادیم، نیاز به صرف وقت زیادی برای اثبات این موضوع نیست. در واقع ورزش جوجیتسو برزیلی از همان ابتدا به عنوان یکی از هنرهای رزمی ترکیبی شناخته شده است. در این روش از مهارت‌های زمینی بسیاری برای شکست مبارزان استفاده می‌شود. 

 

کدام یک از این دو ورزش روش بهتری برای دفاع از خود ارائه می‌دهد؟ 

درباره تاثیر MMA بر توانایی دفاع از خود قبلا صحبت کردیم اما در مورد جوجیتسو برزیلی و کشتی، هر کدام دارای مزایا و معایب بسیاری در دفاع شخصی هستند. اما به نظر می‌رسد که جوجیتسو برزیلی تکنیک‌های موثرتری جهت دفاع از خود ارائه می‌دهد. چنانچه قصد شما از یادگیری هنرهای رزمی ارتقاء مهارت دفاع شخصی است، بهتر است ورزش جوجیتسو برزیلی را انتخاب کنید. در واقع باید متذکر شویم که کشتی یک ورزش است و شناسایی آن به عنوان یک هنر‌ رزمی کار درستی نیست. قابل ذکر است که تکنیک‌های مورد آموزش در این ورزش، در موقعیت‌های واقعی نیز قابل اجرا هستند. اما کارآمد بودن این تکنیک‌ها در مقایسه با فنون جوجیتسو برزیلی، مقام دوم را کسب می‌کنند. 

در جوجیتسو برزیلی به شما آموزش داده می‌شود که چطور در موقعیت‌های مختلف واکنش نشان دهید. همچنین با استفاده از تکنیک‌های این رشته ورزشی می‌توانید بر افراد سنگین‌تر و قوی‌تر نیز پیروز شوید. چنانچه نگاهی به تاریخچه جوجیتسو برزیلی(تاریخچه جوجیتسو گریسی) بیندازیم، متوجه می‌شویم که این ورزش شهرت خود را از طریق مبارزه‌ در خیابان‌های برزیل بدست آورده است.

 

مزایای جوجیتسو برزیلی نسبت به کشتی چیست؟ 

‌می‌توان گفت جوجیتسو برزیلی در بسیاری از جنبه‌ها، بهتر از کشتی است. حتی اگر کشتی‌گیران دارای بدنی قوی‌تر از بازیکنان جوجیتسو برزیلی باشند، مهارت این افراد در شکست افراد در مبارزه‌های خیابانی بیشتر است. این افراد توانایی شکستن دست و پای حریف و کشتن او را در کسری از ثانیه دارند. همچنین مبارزان جوجیتسو برزیلی می‌توانند به راحتی مبارزه را پایان دهند که این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است. چنانچه این افراد تکنیک‌های مربوط به این ورزش را به خوبی یاد گرفته باشند، به راحتی می‌توانند در مقابل افرادی قوی‌هیکل قرار گیرند و پیروز شوند.

 

مزایای جوجیتسو برزیلی نسبت به کشتی چیست؟ 

 

مزیت کشتی در برابر جوجیتسو چیست؟ 

اجرای فنون جداسازی، به بهترین شکل ممکن در کشتی آموزش داده می‌شود. همچنین این ورزش به شما کمک می‌کند که عضلات خود را به بهترین شکل ممکن تقویت کنید. آمادگی بدن کشتی گیران، تا حد بسیار زیادی بالا می‌باشد. حرکات کششی که در این رشته ورزشی انجام می‌شود، موجب افزایش انعطاف پذیری و اعتدال در ورزشکاران خواهد شد. 
از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید بسیار سپاسگزاریم. همچنین امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید انتخاب بهتری بین این دو رشته ورزشی داشته باشید.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آیا برای MMA باید جوجیتسو بلد باشیم؟
ام ام ای

آیا برای MMA باید جوجیتسو بلد باشیم؟

  • 1401/10/12

معمولا افرادی که قصد یادگیری MMA را دارند به این موضوع فکر میکنند که آیا برای یادگیری MMA باید جوجیت...

تاثیر MMA بر توانایی دفاع از خود
ام ام ای

تاثیر MMA بر توانایی دفاع از خود

  • 1402/02/12

MMA مخفف Mixed Martial Arts است. یک ورزش رزمی تمام تماس است. قوانین استفاده از تکنیک های ضربه زدن و...

آشنایی با ورزش ام‌ام‌ای زنان
ام ام ای

آشنایی با ورزش ام‌ام‌ای زنان

  • 1402/03/28

  هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) یک ورزش رزمی مبارزه‌ای است که شامل ضربات، گریپلینگ و نبرد زم...

بهترین رژیم غذایی برای مبارزان MMA
ام ام ای

بهترین رژیم غذایی برای مبارزان MMA

  • 1401/11/10

تغذیه یا رژیم غذایی مناسب و اصولی یکی از موضوعات مهمی است که هر ورزشکار در طول زندگی خود باید در نظر...

8 دلیل جهت اثبات خوب نبودن کراس‌فیت برای ام ام ای
ام ام ای

8 دلیل جهت اثبات خوب نبودن کراس‌فیت برای ام ام ای

  • 1402/09/04

با اینکه امروزه اثبات شده است که دیگر کراس‌فیت برای ام ام ای مناسب نیست اما این روش و...

کشتی یا جوجیتسو برزیلی کدام برای ام ام ای بهتر است؟
ام ام ای

کشتی یا جوجیتسو برزیلی کدام برای ام ام ای بهتر است؟

  • 1402/03/09

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌ای که بین کشتی و جوجیتسو برزیلی، کدامیک برای ام ام ای بهتر...