آیا برای MMA باید جوجیتسو بلد باشیم؟

آیا برای MMA باید جوجیتسو بلد باشیم؟

معمولا افرادی که قصد یادگیری MMA را دارند به این موضوع فکر میکنند که آیا برای یادگیری MMA باید جوجیتسو برزیلی بلد باشند؟ آیا دانستن جوجیتسو از ضروریات یادگیری ام ام اِی است؟ آیا جوجیتسو همان MMA است و سوالاتی از این دست. به همین جهت در این نوشته به توضیح این موضوع و تاثیر جوجیتسو در یادگیری MMA می پردازیم.

 

ارتباط MMA با جوجیتسو

باید بگوییم که جوجیتسوی برزیلی  یک هنر رزمی ضروری برای یادگیری هنرهای رزمی ترکیبی یا همان ام ام ای است. زمانی که صحبت از مبارزه زمینی به میان می آید، BJJ  یکی از بهترین هنرهای رزمی گراپلینگ برای غلبه بر حریف و پایان دادن مسابقه است. 

در MMA، ضروری است که بدانید چگونه روی پا با مشت و لگد و همچنین روی زمین مبارزه کنید. اینجاست که اهمیت دانستن BJJ به میان می آید. در واقع و از آنجایی که ام ام اِی یک ورزش رزمی ترکیبی و مشتقی از سایر ورزش های رزمی است و بخشی از مبارزه در زمین انجام می شود باید گفت دانستن جوجیتسو برزیلی یکی از ضروریات است. 

 

ارتباط MMA با جوجیتسو

بیشتر بدانید: کشتی یا جوجیتسو برزیلی کدام برای ام ام ای بهتر است؟

 

برای موفقیت در MMA باید دارای چه کمربندی از BJJ باشید؟

هیچ قانونی وجود ندارد که برای یادگیری و موفقیت در MMA چه رنگ کمربندی از جوجیتسو داشته باشید. اما مسلم است که هر چه تسلط شما به جوجیتسو بیشتر باشد آمادگی بیشتری در یادگیری و مبارزه MMA خواهید داشت. 
اگر توانایی و تمرکز شما در مبارزات زمینی بیشتر است بهتر است توانایی های خود در جوجیتسو را بالا ببرید و تکنیک های ضربتی و لگد را بیشتر تمرین کنید.
از طرف دیگر اگر تکنیک مبارزه شما از طریق مشت و لگد است بیشتر روی ان تمرکز کنید و نیاز به تقویت مهارت های BJJ  شما نیست. 
از طرفی گاهی حریف مبارزه را به سمت مبارزه زمینی می کشاند اینجاست که جوجیتسو به کمک شما می آید. 

 

چرا جوجیتسو برزیلی در MMA مهم است؟

BJJ  یکی از موثرترین هنرهای رزمی گراپلینگ است و فردی که بر آن مسلط است در ام ام ای موفق تر است. با دانستن BJJ یاد می گیرید که چگونه از خود در برابر خفگی دفاع کنید و یا در مبارزه زمینی پیروز شوید. 
 
جوجیتسوی برزیلی همچنین یک راه عالی برای پیش برد مبارزه ای است که حریف شما در پرتاب مشت و لگد برتر است. اگر در مبارزه به حریف بسیار نزدیک بایستید، مبارز نمی تواند به راحتی از مشت و لگد خود استفاد کند. 
هنگامی که شروع به یادگیری BJJ می کنید می آموزید چطور از خود دفاع کنید که این هدف اصلی یادگیری جوجیتسو است. اگر می خواهید در مبارزه تنها به تکنیک های جوجیتسو تکیه کنید باید در یادگیر ی تکنیک ها بسیار قوی و خوب باشید. 

 

چرا جوجیتسو برزیلی در MMA مهم است؟

 

آیا جوجیتسو برزیلی برای MMA ضروری است؟

می توان گفت تسلط بر  BJJ  شرط ضروری در انجام MMA ضروری نیست، اما یکی از بهترین هنرهای رزمی گراپلینگ جوجیتسو است. اگر به  BJJ  علاقه ندارید به سراغ سایر ورزش های رزمی که شما را در گراپلینگ قوی می کند بروید. جودو یا کشتی می تواند گزینه خوب و جایگزینی برای جوجیتسو باشد. 
همیشه این احتمال را بدهید که حریف مبارزه را به زمین بکشاند، پس بهتر است فن های گراپلینگ و مباره زمینی را بدانید که جوجیتسو بهترین گزینه است. 

 

جوجیتسوی برزیلی یا ام ام کدام؟ 

اینکه آیا باید BJJ یا MMA ارا انتخاب کنید بستگی به خودتان دارد.  به خاطر داشته باشید که MMA ترکیبی از چندین سبک مختلف مبارزه و ورزش های رزمی است. بنابراین اگر فکر میکنید بعدها تصمیم به یادگیری ام ام آی خواهید کرد فراگیری جوجیتسو می تواند به شما کمک بزرگی کند.  
در  MMA شما بدون شک تجربه نبرد زمینی را خواهید داشت، اما این تنها بخشی از این ورزش است به همین جهت یادیگیری جوجیتسوی برزیلی توصیه می شود.

 

جوجیتسوی برزیلی یا ام ام کدام؟ 

 

آیا همه مبارزان MMA  جوجیتسو تمرین می کنند؟

پاسخ منفی است همه مبارزان MMA جوجیتسو تمرین نمی کنند و برخلاف تصور کمربند مشکی در جوجیستو ندارند . جوجیتسو تنها یک گزینه برای تسلط در مبارزات زمینی است که دانشتن آن می تواند در ام ام اِی به شما کمک کند. در واقع فردی که جوجیتسو بلد است دارای یک آپشن برتر نسبت به حریف خود است. هر چه مبارز تکنیک های بیشتری بلد باشد در زمین مسابقه دست پرتر است و در مواقع پیش بینی نشده می تواند عملکرد بهتری داشته باشد. 
 
در هر صورت ام ام اِی یکی از ورزش های ترکیبی است که در دسته ی ورزش های دفاع شخصی قرار میگیرد و می توان گفت در آن ترکیبی از تمامی ورزش های رزمی را تجربه می کنید. بنابراین هر چه پیشینه ی انجام ورزش های رزمی دیگر مانند بوکس، کیک بوکسینگ و یا جوجیتسوی رزیلی را داشته باشید در پیشرفت و انجام این ورزش موفق تر خواهید بود. 

ام ام ای را می توان یکی به روزترین و از کامل ترین ورزش های رزمی دانست، تصور اینکه MMA ورزشی بی قانون است کاملا اشتباه است، زیرا مبارزه باید زیر نظر داوری و قوانین مبارزه انجام شود و هر گونه سرپیچی از قوانین با جریمه مواجه است. 

مسابقه زمانی به پایان می رسد که یکی از حریفان ناک اوت شود. در این میام ورزشکارانی تسلط بیشتری به ورزش های زمینی و خاک کردن حریف دارید می تواند سریع تر بر حریف خود غلبه کند که این تاثیر یادگیری جوجیتسوی برزیلی را بر MMA می رساند. 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آیا برای MMA باید جوجیتسو بلد باشیم؟
ام ام ای

آیا برای MMA باید جوجیتسو بلد باشیم؟

  • 1401/10/12

معمولا افرادی که قصد یادگیری MMA را دارند به این موضوع فکر میکنند که آیا برای یادگیری MMA باید جوجیت...

تاثیر MMA بر توانایی دفاع از خود
ام ام ای

تاثیر MMA بر توانایی دفاع از خود

  • 1402/02/12

MMA مخفف Mixed Martial Arts است. یک ورزش رزمی تمام تماس است. قوانین استفاده از تکنیک های ضربه زدن و...

آشنایی با ورزش ام‌ام‌ای زنان
ام ام ای

آشنایی با ورزش ام‌ام‌ای زنان

  • 1402/03/28

  هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) یک ورزش رزمی مبارزه‌ای است که شامل ضربات، گریپلینگ و نبرد زم...

بهترین رژیم غذایی برای مبارزان MMA
ام ام ای

بهترین رژیم غذایی برای مبارزان MMA

  • 1401/11/10

تغذیه یا رژیم غذایی مناسب و اصولی یکی از موضوعات مهمی است که هر ورزشکار در طول زندگی خود باید در نظر...

8 دلیل جهت اثبات خوب نبودن کراس‌فیت برای ام ام ای
ام ام ای

8 دلیل جهت اثبات خوب نبودن کراس‌فیت برای ام ام ای

  • 1402/09/04

با اینکه امروزه اثبات شده است که دیگر کراس‌فیت برای ام ام ای مناسب نیست اما این روش و...

کشتی یا جوجیتسو برزیلی کدام برای ام ام ای بهتر است؟
ام ام ای

کشتی یا جوجیتسو برزیلی کدام برای ام ام ای بهتر است؟

  • 1402/03/09

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌ای که بین کشتی و جوجیتسو برزیلی، کدامیک برای ام ام ای بهتر...