بهترین ورزش های رزمی برای بانوان

بهترین ورزش های رزمی برای بانوان

متاسفانه باید بگوییم میزان مشکلاتی که برای زنان در جامعه پیش می آید بسیار بیشتر از مردان است و شما به عنوان یک زن حق دارید که بتوانید در مواقع ضروری از خود دفاع کنید. بهترین شیوه دفاع از خود آموزش دفاع شخصی به طور اصولی است. برای یادگیری دفاع شخصی باید از یک مربی خوب و یک کلاس استاندارد بهره ببرید. درباره اینکه بهترین ورزش رزمی برای بانوان کدام است؟ در این مقاله توضیح می دهیم اما در نهایت شما هستید که با توجه به علاقه و استعداد خود باید یکی از بهترین ورزش های رزمی را انتخاب کنید.

 

بهترین ورزش رزمی برای خانم ها کدام است؟ 

4. کراو ماگا – Krav Maga

به نظر می رسد کراو ماگا از ارتش اسرائیل سرچشمه گرفته و تمرکز آن بر وارد آوردن خشن ترین ضربات بر فرد مهاجم است. 
کراوماگا یک هنر رزمی هوشمند و به روز است و هیچ یک از سنت های هنرهای رزمی دیگر را ندارد و به طور کامل بر تکنیک های دفاع شخصی تمرکز دارد.
 
در واقع این هنر رزمی تکنیک‌های سایر هنرهای رزمی را به کار می‌گیرد تا کشنده‌ترین و مهلک ترین روش‌ها را برای متوقف کردن مهاجم عملی کند. 
کراو ماگا با استفاده از ابزارهایی مانند ضربه به کشاله ران، عضله های چشمی و حمله بر گلو برای شکست دادن حریف یا وادار کردن او به عقب نشینی استفاده می کند. 

 Krav Maga در لیست بهترین ورزش های رزمی برای بانوان قرار دارد زیرا با استفاده از ضربات مهلکی که در آن به کار گرفته می شود می تواند در تقویت اعتماد به نفس زنان و به کارگیری این ورزش در دفاع از خود موثر باشد. از آنجایی که کراوماگا ورزش چندان شناخته شده ای نیست شرکت در کلاسی معتبر و آموزش توسط یک مربی مجرب در یادگیری آن موثر خواهد بود. 

 

بهترین ورزش رزمی برای خانم ها کدام است؟ 

بیشتر بدانید: آموزش دفاع شخصی بانوان کافیست باور کنید زنی قوی هستید

 

3. موی تای 

به دلیل استفاده به جا از پاها، زانوها، آرنج ها و مشت ها برای وارد آوردن آسیب به حریف از موی تای به عنوان "هنر هشت عضو" نیز یاد می شود. این ورزش یک هنر مناسب برای زنانی است که می خواهند یاد بگیرند که چگونه در هنگام آسیب یا حمله از خود دفاع کنند. 
با تمرین بسیار زنان هم می توانند ضربات دقیق و کشنده ای را با آرنج و زانو در مقابل ضرباتی که در بوکس مورد استفاده قرار میگیرد وارد کنند.
ضربات زانو در موی تای می تواند اندام های مهاجم را مختل کند و باعث ایجاد دردی شدید در اندام های داخلی شود و  طوری که مهاجم به زمین افتد و شما فرصت فرار داشته باشید. 
 
در موی تای به ضربات مشت در بوکس ضربات پا را هم اضافه می کنید و به این ترتیب حریف را بی حرکت می کنید و در نهایت کافیست با یک ضربه زانو یا آرنج به سر یا بدن او را از پای در آورید. 
حقیقتا باید گفت موی تای یک هنر رزمی عالی برای زنان در دفاع از خود است. آموزش هایی که به شما داده می شود تا چگونه با پا ضربه بزنید و حریف را از پای درآورید بهترین تکنیک ها برای غلبه بر مهاجم و فرار از موقعیت خطر است.

 

ورزش مناسب برای خانم ها

بیشتر بدانید: موی تای و مزایای آن

 

 2. MMA یا هنر ورزش های ترکیبی

هنرهای رزمی ادغام شده مدرن برای زنان، ترکیبی از موثرترین هنرهای رزمیِ ضربتی و تکنیک های گیرانداختن حریف و دفاع از خود است. با  یادگیری  MMA ورزشکار دانش مبارزه خود را گسترش می دهد، درست است که MMA ورزش رزمی ترکیبی است اما ورزش بی قانونی نیست! برای مثال در MMA وارد کردن ضربه چشم، کشاله ران یا گلو غیر قانونی است. 
در MMA مجموعه کاملی از تکنیک‌های ورزش بوکس، موی تای، جوجیتسو و کشتی را آموزش میبینید . اساساً هر هنر رزمی را می توانید در MMA اجرا کنید. 
هنر رزمی ترکیبی به این معنی است که شما توانایی انجام مجموعه ای از حرکات رزمی را دارید و این همان چیزی است که MMA را برای زنان بسیار کاربردی می کند و به شما مهارت های زیادی برای مقابله با حریف را آموزش می دهد.
نکته اصلی این است؛ زمانی که چندین ورزش رزمی و یا به طور مشخص MMA را فرا میگیرید تا حد بسیار زیادی برای دفاع از خود در دعواهای خیابانی و پیش بینی نشده آماده اید. 

 

1.جوجیتسوی برزیلی 

BJJ یک دفاع شخصی سیستمیک و منحصر به فرد است که به هنرجو می آموزد که از الگوهای حرکتی تکنیکی استفاده کنند که به هیچ عنوان متکی به زور یا قدرت وحشیانه نیست. جوجیتسو انتخاب بسیاری از زنان است و آن را ورزشی کاربردی در برابر هر مهاجم و یا دعواهای خیابانی می دانند. 
 جوجیتسوی برزیلی دارای مزایای بسیاری است از جمله اینکه فرد با هر جثه و قدی می تواند در این ورزش موفق باشد و میتواند حریف را با هر جثه و وزنی را شکست دهد. 
جیو جیتسو چیزی متفاوت و فراتر از ضربه زدن به حریف است و اساسا بر مبارزه زمینی تاکید می کند. 
 BJJ  از جودو و کشتی تکنیک هایی را وام گرفته است و در نهایت با ترکیب آنها با یکدیگر به فنونی استثنایی دست یافته است. 
هنگامی که در BJJ پیشرفته‌تر می‌شوید می توانید از تکنیک های پرش به هوا و ضربه زدن همزمان استفاده کنید که تاثیر زیادی بر غلبه حریف دارد. 

 

ورزش برای بانوان

بیشتر بدانید: هر آنچه که باید در مورد جوجیتسو بدانیم


 
BJJ همچنین یک ورزش عالی برای توسعه توانایی های فردی و قدرت درونی ورزشکار است. 
جوجیتسوی برزیلی را در صدر لیست بهترین ورزش های رزمی برای زنان کدام است قرار دادیم  زیرا با به کار بردن صحیح تکنیک های این ورزش یک زن به راحتی می تواند مردی را که از خودش قوی تر و یا بلند قدتر است را شکست دهد. 
جوجیستو را هر فردی با هر قد و وزنی می تواند فرا گیرد و به راحتی حریف خود را در هر سایز و وزنی که باشد شکست دهد و این است که جوجیتسو را از دیگر ورزش های رزمی متمایز کرده و آن را صدر نشین کرده است. 


با در نظر گرفتن نکات زیر می توانید از آسیب ها و حملات خیابانی جلوگیری کنید: 
با اصول اولیه دفاع شخصی آشنا باشید 
بدن و تغذیه سالم داشته باشید 
قدرت بدنی خود را حفظ کنید 
نسبت به ورزش رزمی خود به روز باشید 
در دفاع از خود و در موقعیت های خطرناک باهوش و زیرک عمل کنید 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟
ورزش های رزمی

آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟

  • 1401/10/07

مانند هر ورزش دیگری هنرهای رزمی نیز خطر آسیب دیدگی را دارد. اما سوال اساسی این است که ورزش های رزمی...

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟
ورزش های رزمی

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟

  • 1401/09/30

وقتی نیمه شب در خیابان هستید و با موقعتی مواجه می شوید که مجبور به مبارزه میشوید طبیعی است که در ابت...

تفاوت کیک بوکس و موی تای
ورزش های رزمی

تفاوت کیک بوکس و موی تای

  • 1401/02/27

در مورد قدمت این دو رشته رزمی نظرهای مختلفی وجود داره بعضی منابع قدمت کیک بوکسینگ رو دو هزار سال و ا...

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما
ورزش های رزمی

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما

  • 1401/07/20

ورزش رزمی موی تای یکی از باستانی ترین هنر های رزمی در دنیای امروز است. خوشبختانه ترکیب تمرینات ذهنی...

آموزش ورزش های رزمی در خانه
ورزش های رزمی

آموزش ورزش های رزمی در خانه

  • 1401/08/29

به لطف فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید، این روزها دریافت اطلاعات و حتی کسب مهارت‌ها بسیار آ...

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی
ورزش های رزمی

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی

  • 1401/09/02

بدون اغراق می‌توان گفت اگر تنها یک جا، صرف هزینه برای کلاس‌های خصوصی ارزش داشته باشد، آن آ...