یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟

حتی در دنیای مدرن و عمدتاً ایمن، دانستن اینکه چگونه از خود دفاع کنید یک مهارت مهم است. در سال های اخیر یادگیری ورزش های رزمی و سلف دیفنس جایگاه ویژه ای در میان مردم باز کده است و افراد به نقش و ضرورت ورزش های رزمی و آموزش دفاع شخصی بیشتر پی برده اند. شاید شما هم در آغاز را باشید و این سوال را بپرسید که چقدر طول می کشد ورزش رزمی مورد علاقه خود را یاد بگیرید و از خود محافظت کنید؟ 

 

یادگیری دفاع شخصی چقدر زمان می برد؟ 

عموما اصول اولیه اغلب هنرهای رزمی را می توان در عرض شش ماه یاد گرفت و این مدتی است که زمان دارید باید مقدمات دفاع از خود را یاد بگیرید. 
یادگیری اصول اولیه هنرهای رزمی باید در شش ماه اول آموزش انجام شود. این مدت زمان به شما آموزش می دهد که برای شروع یک مبارزه البته برای دفاع از خود چگونه باید عمل کنید. با این حال این مدت زمان کافی برای یادگیری کامل یک ورزش رزمی نیست. 
 
اگر قصد دارید سریعتر یادگیری یک ورزش رزمی را به اتمام برسانید می توانید با انجام برخی تمرینات به تنهایی و همچنین تمرین بیشتر به صورت هفتگی و خارج از برنامه باشگاه به هدف خود برسید. از برنامه های خارج از باشگاه می توان به تمرینات آنلاین در محیط هایی مانند یوتیوب اشاره کرد. برنامه های آموزشی بسیاری را می توانید پیدا کنید و در خارج از وقت کلاس به تمرین بیشتر بپردازید. 

اینکه یادگیری ورزش رزمی چقدر زمان میبرد بستگی به رشته و نوع ورزش دارد. هیچ انتهایی برای هیچ ورزشی تعیین نشده است. انسان می تواند تا پایان عمر به فراگیری مشغول باشد به خصوص ورزش های رزمی که هر روزه در حال پیشرف است. به طوری کلی 5 تا 10 سال برای یادگیری فنون یک ورزش رزمی یا دفاع شخصی در نظر میگیرند البته با هم اشاره می کنیم که همه چیز بستگی به پشتکار و علاقه شما دارد. 
همانطور که گفته شد مدت زمان یادگیری بستگی به میزان تمرینات شما نیز دارد. برخی از افراد تنها 3 روز در هفته تمرین می کنند برخی دیگر هر روز تمرین دارند. مسلم است که افرادی که تمرین بیشتری می کنند زودتر به آمادگی می رسند.  

 

یادگیری دفاع شخصی چقدر زمان می برد؟ 

 

چگونه مبارزه را یاد بگیریم؟

مبارزه کردن یک مهارت کارآمد است که زمانیکه مجبور به دفاع از خود باشید به کارتان می آید. یکی از بهترین روش های مناسب برای جنگیدن یادگیری دفاع شخصی است. ورزش انتخابی شما میتواند جوجیتسو، MMA، موی تای و یا هر ورزش دیگری باشد. 
بهتر است  با انواع ورزش های رزمی آشنا شوید و از هر رشته اطلاعاتی داشته باشید. زیرا در هر موقعیت از دعوا و مبارزه یکی از تکنیک های ورزش های رزمی به کار می آید. 

با یادگیری ورزش های رزمی می توانید در مسابقات زیادی شرکت کنید و مهارت های خود را محک بزنید. شرکت در مسابقات میتواند معیاری باشد که به توانایی های خود پی ببرید و نقاط ضعف خود را تقویت کنید و برای رشد کردن تلاش کنید. در اکثر ورزش های رزمی با سپری کردن موفقیت آمیز یک سطح به ورزشکار کمربند تعلق میگیرد. انگیزه برای دستیابی به سطح بالاتر و دریافت کمربند با ارزش تر ورزشکار را به سمت تمرین بیشتر و دقیق تر سوق می دهد. 
 
برخی از افراد مبارزه را در خیابان یاد میگیرند. البته که این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا روشی غیر علمی و به دور از فراگیری تکنیک است. افرادی که خیابان مبارزه را یاد میگیرند بیشتر آسیب می بینند و دچار مخاطره می شوند زیرا بر نکاتی که در کلاس و تمرین گفته می شود اشراف ندارند. 

 

چگونه مبارزه را یاد بگیریم؟

 

آیا به تنهایی می توان دفاع شخصی یاد گرفت؟ 

آموختن مبارزه به تنهایی و به دوز از آموزش علمی می تواند یک شمشیر دولبه باشد که هم دارای مزیت است و هم معایب. 
مزیت های یادگیری مبارزه به تنهایی این است که شما مجبور نیستید هیچ هزینه ای برای باشگاه بپردازید و وقت خود را برای کلاس رفتن صرف کنید. مجبور نیستید زمانی را در ترافیک هدر دهید و یا طبق برنامه تمرینی مربی پیش بروید.
هنگامی که پای عمل در میان است و به طور ناگهانی درگیر یک دعوای خیابانی می شوید نمی توانید همه آنچه را که در کلاس یادگرفته اید پیاده کنید. زیرا فرصت کم است و هر اتفاقی ممکن است بیفتد. 

بنابراین بهترین راه برای تمرین و مبارزه، ترکیب تمرین ورزش های رزمی با تمرینات خانگی و تمرینات اضافه بر کلاس است. نوعی از دفاع شخصی که ترکیبی از انواع ورزش های رزمی است MMA نام دارد. MMA برای افرادی مناسب است که با اکثر ورزش های رزمی به طور مختصر آشنا هستند و توانایی پیاده کردن تکنیک های مختلف را دارند. در مقاله آیا برای MMA باید جوجیتسو بلد باشیم به طور کامل درباره اهمیت جوجیتسو در یادگیری ام ام اِی اشاره کرده ایم. 

 

آیا به تنهایی می توان دفاع شخصی یاد گرفت؟ 

 

ضرورت یادگیری دفاع شخصی چیست؟

اگرچه دنیای مدرن دنیای نسبتاً ایمنی است، اما باز هم قرار گرفتن در موقعیت خطر دور از انتظار نیست. به همین جهت بهتر است همیشه آماده دفاع از خود باشید. 
 
فردی که دفاع شخصی را به خوبی می داند فردی با اعتماد به نفس است و نگران مواجه شدن با موقعیت های خطرناک نیست. 
حتی اگر ورزش های رزمی و دفاع شخصی را هم به خوبی فرا نگرفته باشید و مبتدی باشید اما باز هم نسبت به سایرین برتری دارید. 
درست است که یادگیری دفاع شخصی زمان زیادی می برد اما در همان ماه های اول یادگیری هم شما احساس برتری نسبت به سایرین می کنید زیر توانایی دفاع از خود را دارید. 

معمولا اولین سوالی که فرد پیش از آغاز یادگیری دفاع شخصی از خود می پرسد این است که چقدر زمان لازم است تا این ورزش را به طور کامل فرا بگیریم و یا شاید این تصور پیش آید که راهی طولانی در پیش دارد و از همان ابتدا نسبت به یادگیری دلسرد شود. 
که در این مقاله درباره زمان تقریبی یادگیری ورزش های رزمی و دفاع از خود پرداختیم و خاطر نشان کردیم مدت زمان یادگیری دفاع شخصی به جدیت فرد و میزان تمرین، امادگی بدنی و توانایی او بستگی دارد. 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی
دفاع شخصی

تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی

  • 1401/07/27

قبل از اینکه مختصر راجب یکی از تکنیک های کاربردی بیهوش کردن حریف و یا مهاجم صحبت کنم یه نقل قول از ه...

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟
دفاع شخصی

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟

  • 1401/10/10

حتی در دنیای مدرن و عمدتاً ایمن، دانستن اینکه چگونه از خود دفاع کنید یک مهارت مهم است. در سال های اخ...

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟

  • 1402/03/16

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران شخصی است که همه دوره های رزمی مربوط به دفاع شخصی را در مراکز معتبر گذ...

وسایل دفاع از خود در منزل
دفاع شخصی

وسایل دفاع از خود در منزل

  • 1401/11/19

هدف هر فردی داشتن یک خانه امن است. اما برای امنیت خانه ضروری است که برخی وسایل امنیتی و کاربردی در د...

پیروزی در یک مبارزه خیابانی
دفاع شخصی

پیروزی در یک مبارزه خیابانی

  • 1401/09/16

تلاش برای نشان دادن توانایی و قدرت و شروع درگیری در خیابان اغلب از سوی جوانان دیده می شود. به خصوص آ...

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟

  • 1401/09/05

دنیای این روزها به همه ما ثابت کرده است که باید خودمان مراقب لحظه‌های خوب و بد زندگی‌مان ب...