چگونگی تاثیر جوجیتسو برزیلی در درمان تروما

چگونگی تاثیر جوجیتسو برزیلی در درمان تروما

جوجیتسو برزیلی هنر رزمی شبیه به شطرنج، در عین حال پر از هیجان...!
خوشبختانه در دنیای امروز، دیگر نیازی به مصرف داروهای شیمیایی و طول درمان های نسبتا طولانی و طاقت فرسا برای رهایی از بیماری هایی مثل تروما نیست. هنرهای رزمی مثل جوجیتسو برزیلی به سادگی با آموزش کنترل جسم و روح به افراد، شرایطی را فراهم کرده اند تا فرد بتواند خیلی راحت از شر تمامی بیماری های جسمی و روحی در امان بماند. برای مشاوره در خصوص آموزش دفاع شخصی با ما در تماس باشید.

 

جوجیتسو برزیلی دقیقا چه چیزی است؟ 

جوجیتسو برزیلی یا همان هنر ملایم، ورزشی مهیج و جذاب مبتنی بر مبارزات زمینی می باشد. جوجیتسو برزیلی مادر همه رشته های ورزشی رزمی نیز محسوب می شود. این هنر رزمی ژاپنی بیشتر مناسب برای مبارزاتی از فاصله نزدیک با فرد مسلح یا غیر مسلح است. (جوجیتسو برزیلی هم می تواند به صورت هجومی باشد و هم دفاعی...!)

اگر بخواهیم به صورت دقیق تر درباره جوجیتسو برزیلی توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم باید بگوییم زادگاه این ورزش همان طور که از نامش پیداست در برزیل می باشد و به نوعی این هنر رزمی ورزش ملی برزیل محسوب می شود. هدف نهایی این رشته ورزشی تنها چیره شدن بر حریف و بی دفاع کردن حریف با استفاده از تکنیک های خاص قفل کننده می باشد.

 

جوجیتسو برزیلی دقیقا چه چیزی است؟ 

بیشتر بدانید: چطور یک باشگاه خوب برای جوجیتسو پیدا کنیم؟

 

8 دلیل کامل بودن و محبوبیت رشته ورزشی جوجیتسو برزیلی :

  • یکی از قوی ترین سیستم های مبارزه در زندگی واقعی است.
  • می تواند دومین خط دفاعی شما باشد.
  • برای تمامی گروه های سنی و افراد مختلف مناسب می باشد.
  • باعث تقویت تمرکز و قوی تر شدن ذهن می شود.
  • یک تمرین عالی برای تناسب اندام و افزایش انعطاف بدن است.
  • یکی از بهترین هنرهای رزمی ترکیبی می باشد.
  • باعث تقویت ابعاد روحی و احساسی در انسان می شود.
  • باعث می شود تا استمرار را به خوبی در زندگی خود یاد گرفته و تجربه کنید.

 

8 دلیل کامل بودن و محبوبیت رشته ورزشی جوجیتسو برزیلی

بیشتر بدانید: 7 دلیل برای یادگیری جوجیتسو برزیلی

قوانین جوجیتسو برزیلی

 قبل از یادگیری هر رشته ورزشی بهتر است کمی با قوانین آن آشنا شوید. اگر یک فرد مبتدی هستید؛ اصلا نگران نباشید فقط این بخش را دقیق مطالعه کنید.

البته این قوانین به دو دسته قوانین سر کلاس و قوانین مسابقات تقسیم بندی می شوند. قوانین سر کلاس شامل مواردی می شوند که انجام آن ها بسیار ضروری و لازم است و بیشتر هم حول محور بهداشت فردی افراد می باشند، این قوانین شامل موارد زیر می شوند :

 

  1. احترام گذاشتن به مربی
  2. تحت هیچ شرایطی با کفش روی تشک های بدنسازی نروید
  3. ناخن های دست خود را کوتاه نگه دارید
  4. نظافت یونیفرم و لباس جوجیتسو
  5. رعایت بهداشت فردی قبل و بعد کلاس (منظور استحمام و استفاده از خوشبو کننده هایی با بوی ملایم است)
  6. پوشاندن جای زخم و خراش روی دست و پا با نوار چسب مخصوص
  7. حضور به موقع در سر کلاس
  8. هنگام بیماری از حضور یافتن در سر کلاس خودداری کنید.

موارد بالا، قوانینی بسیار ساده می باشند که رعایت تمامی آن ها نشان دهنده احترام گذاشتن شما به استاد، باشگاه ورزشی و شرکای ورزشی شما می باشد.

 

قوانین جوجیتسو برزیلی

بیشتر بدانید: 6 نکته برای مبتدیان جوجیتسو

 

فنون جوجیتسو برزیلی 

هر ورزش رزمی فنون مخصوص به خودش را دارد و جوجیتسوی برزیلی هم از این قاعده مستثنا نیست. اولین باری که نام این ورزش را در گوگل سرچ کردم بعد از کمی مطالعه احساس کردم این ورزش اصلا روش خاصی ندارد و بی قانون و فنون است. در صورتی که اصلا اینطور نیست و این ورزش رزمی دارای فنون خاص و جذابی است که یاد گرفتن آنها بسیار هیجان انگیز است.

نباید این موضوع مهم را فراموش کنید که این رشته رزمی شامل سه بخش آموزش، تمرین و مبارزه است. شما خیلی راحت می توانید حتی بدون حضور در باشگاه هم تنها با ویدیوهای آموزش آنلاین ما، جوجیتسوی برزیلی را به خوبی یاد بگیرید. 


فنون این ورزش را باید به دو دسته مقدماتی و پیشرفته تقسیم کنیم.
فنون مقدماتی: این بخش شامل تمامی تکنیک های اولیه و پایه جوجیتسوی بزیلی می باشد. تعداد تکنیک های مقدماتی تقریبا زیاد است و یاد گرفتن درست و اصولی آن ها بسیار اهمیت دارد. زیرا اگر تسلط کافی نداشته باشید نمی توانید در بخش پیشرفته، به سادگی فنون جدید را یاد گرفته و حرفه ای شوید.


فنون پیشرفته: این فنون مرتبط به کمربندهای آبی رنگ به بالا هستند. در این بخش شما باید توانسته باشید تمامی فنون ابتدایی را به خوبی یاد گرفته و در مبارزه واقعی از آن ها استفاده کنید. تکنیک های پیشرفته تمام نشدنی هستند و روزانه تکنیک های جدید توسط استادان این رشته در نقاط مختلف دنیا ابداع می شود.

 تمامی مقالات و آموزش های جوجیتسوی برزیلی که در وب سایتمان قرار داده ایم، مبتنی بر به روز ترین اطلاعات موجود در دنیای این ورزش رزمی می باشند، پس با خیالی راحت می توانید از آموزش های جذاب ما بهره ببرید.

 

فنون جوجیتسو برزیلی 

بیشتر بدانید: بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران

 

فواید جوجیتسو برزیلی

قبل از بررسی فواید جوجیتسو برزیلی باید کمی به مسیر ورزشی زندگی خود نگاه کنیم. قطعا شما هم تا به امروز یک رشته ورزشی را شروع کرده و در ادامه راه آن را نیمه کاره رها کرده اید. در نگاه اول همه ما فکر می کنیم برای ورزش نیاز به نظم و پشتکار داریم، تا حدودی این موضوع درست است اما در نظر داشته باشید وزنه زدن و انجام ورزش های هوازی در طولانی مدت گاهی کسل کننده می شوند، و برای برخی افراد هم ادامه دادن این سبک از ورزش ها تقریبا غیر ممکن می شود زیرا با روحیه آن ها سازگار نیست.

خوشبختانه ورزش رزمی جوجیتسو برزیلی، شامل تمرینات بسیار عالی است که تمامی اعضای بدن را درگیر کرده و تنوع بسیار بالایی نیز دارند. در هنگام انجام تمرینات این هنر رزمی اگر دقیق باشید متوجه می شوید این ورزش عضلاتی را درگیر کرده که تا به حال از آن استفاده نکرده اید.
یکی از معضلات زندگی ما بزرگسال ها رفتن در دنیای یکنواختی ها است، اگر در این بین تصمیم به وارد کردن جوجیتسوی برزیلی به زندگی خود بگیریم، هیچ وقت پشیمان نمی شویم. یادگیری دفاع شخصی، حرکات اساسی و بهبود وضعیت بدن، مبارزه با مهاجم و غیره. در نتیجه جوجیتسو باعث فراری یکنواختی زندگیتان می شود.

آشنایی با افراد جدید و از بین رفتن استرس، از دغدغه تمامی گروه های سنی است. خوشبختانه اگر در کلاس های حضوری جوجیتسو برزیلی شرکت می کنید خیلی راحت می توانید دوست های هم فرکانس خود را پیدا کنید و ارتباطات سالمی داشته باشید.

متاسفانه همه ما درگیر ترکیب وحشتناک کار، مدرسه، خانواده، ترافیک و روزهای پر از استرس و تنش شده ایم، اگر به دنبال راهی برای رهایی از این حس مزخرف نداشته باشیم درگیر بیماری های روحی می شویم و پا به سمت افسرده شدن می گذاریم. جوجیتسو در این حالت هم به داد ما می رسد.

در حالت کلی باید اعتراف کنم، جوجیتسو به اندازه ای در زندگی من تاثیر گذاشته که نمی توانم حد و حدودی برایش مشخص کنم. با ورزش جوجیتسو تبدیل به آدم بهتری می شویم و زندگی با کیفیت تری نیز خواهیم داشت.

 

فواید جوجیتسو برزیلی

بیشتر بدانید: نقل قول بزرگان از فواید جوجیتسو برزیلی

 

تاثیر جوجیتسو برزیلی در درمان تروما

تروما به یک پاسخ احساسی گفته می شود که مغز و بدن در برابر یک اتفاق خیلی وحشتناک از خود نشان می دهند. البته به وجود آمدن چنین پاسخی کاملا طبیعی است ولی در برخی موارد برای فرد دردسر ساز می شود و زندگی او را مختل می کند. ارتباط بین جوجیتسو برزیلی و درمان تروما کاملا یک رابطه مستقیم و دوستانه است.

با توجه به تحقیقات انجام شده برای درمان این بیماری، فرد بیمار دقیقا به همان شرایطی نیاز دارد که این رشته ورزشی همراه با خودش به زندگی فرد می آورد. قبل از ادامه بحث باید به این نکته اشاره کنیم که تروما انواع مختلفی دارد و ما در حالت کلی داریم درباره این موضوع صحبت می کنیم.

با توجه به این موضوع که این بیماری تعادل طبیعی بدن را از بین می برد با انجام تمرینات جوجیتسو به سادگی فرد بیمار در طولانی مدت و بدون فشار بیش از اندازه می تواند این اثر را خنثی کند. همچنین با توجه به افزایش دقت و آگاهی ذهن فرد بیمار به سادگی افکار منفی را پاکسازی کرده و ذهن و جسمش را خالی از هر گونه آلودگی فکری می سازد.

خوشبختانه برای انجام تمرینات نیاز به یک حریف تمرینی و یا آدمک تمرینی جوجیتسو دارید، البته برای افرادی که دچار تروما هستند بهتر است با یک حریف تمرینی واقعی، تمرین کنند؛ زیرا لازم است در طول دوره درمان کمی از تنهایی و انزوا فاصله بگیرند.

خوشبختانه بعد از مدتی فرد بیمار متوجه می شود که سبک زندگی اش با این ورزش تغییر کرده و تمامی عادت های منفی و نادرست را به صورت کامل ترک کرده است. ورزش جوجیتسو راهی بسیار آسان برای درمان تروما می باشد، البته نباید این موضوع مهم را فراموش کنیم که اگر بیماری شما حاد می باشد بهتر از قبل از شروع جوجیتسو برزیلی با یک پزشک روانشناس صحبت کرده و طول درمان خود را شروع کنید.

خوشخبتانه وب سایت ما در تلاش بوده تا بتواند در کنار ویدیوهای آموزش آنلاین و بخش بلاگ که مملو از اطلاعات مفید و به روز دنیای ورزش های رزمی است؛ به علاوه یک فروشگاه جذاب که خیلی راحت می توانید وسایل مورد نیاز برای تمرینات رزمی خود را از آنجا تهیه کنید، فضایی را برای شما به ارمغان بیاورد تا به سادگی بتوانید علاقه خود را نسبت به رشته های رزمی کشف کرده و آن را حتی در منزل شکوفا کنید.
 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
راهنمای کمربند جوجیتسو
جوجیتسو

راهنمای کمربند جوجیتسو

  • 1401/10/05

این نوشته راهنمای کاملی از رنگ های کمربند جیو جیتسو برزیلی BJJ برای کودکان زیر 16 سال است. زمان...

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو
جوجیتسو

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو

  • 1401/11/01

اگر شما هم به تازگی قصد آموزش دفاع شخصی را گرفته اید احتمالا نام ورزشی به نام جوجیتسو به گوشتان خورد...

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو
جوجیتسو

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو

  • 1401/11/12

BJJ  یا جوجیتسوی برزیلی یک ورزش رزمی برای دفاع شخصی است که علاوه بر افزایش قدرت در تناسب اندام...

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران
جوجیتسو

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران

  • 1401/11/16

قدرت و آمادگی برای عملکرد در هر ورزشی و برای هر ورزشکاری بسیار مهم است. در جو جیتسوی برزیلی، تسلیم ش...

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟
جوجیتسو

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟

  • 1401/12/13

تا زمانی که در جوجیتسو ضربه آرنج رقیبتان به دهانتان برخورد نکرده متوجه نمی شوید که این ورزش می تواند...

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو
جوجیتسو

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو

  • 1401/12/20

اجازه دهید اول از همه یک چیز را کاملاً روشن کنیم ، گرم کردن   warm up - بخش مهمی از هر ورزش است...