همه چیز درباره MMA

همه چیز درباره MMA

 

ورزش ام ام ای

هنرهای رزمی ترکیبی یک ورزش رزمی پربرخورد است که به ورزشکاران اجازه می دهد تا در سطوح بالا و با استفاده از انواع تکنیک های مبارزه مانند مبارزه ی ایستاده، کوبیدن حریف و مبارزه زمینی به رقابت بپردازند. MMA در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است و مانند بمبی در سرتاسر دنیا سر و صدا کرده است. اما اینکه MMA  واقعا چیست موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. 

 

ام ام ای چیست؟

MMA  که نسخه کوتاه‌تر هنرهای رزمی مختلط است رشته‌ای است که از مجموع هنر های رزمی مختلف که شامل تکنیک‌های گریپلینگ، ضربه زدن و دفاع شخصی می‌شود.

افرادی که در مسابقات MMA شرکت می کنند خودشان تصمیم میگیرند که چه رشته های رزمی فردی را برای تمرین انتخاب می کنند.
هر فردی برای دلیل مشخصی ورزش رزمی ترکیبی را انتخاب میکند. اگر در انجام MMA تاکید ورزشکار بر مبارزه زمینی است میتواند بیشتر تمرکز خود را بر روی جوجیتسوی برزیلی بگذارد این در حالی است که ممکن است فردی ورزش کشتی را انتخاب کند. 
به تعداد ورزشکاران MMA، هنرهای رزمی ترکیبی وجود دارد. این در حالی است که برخی دیگر هنرهای رزمی سنتی را دوست دارند. 

 

MMA یا هنرهای رزمی ترکیبی چیست؟

بیشتر بدانید: کشتی یا جوجیتسو برزیلی کدام برای ام ام ای بهتر است؟

 

مبارزه MMA چیست؟

مبارزات MMA یک رشته ورزشی است که در آن تمام جنبه های مختلف مبارزه را یکجا دارد. در این ورزش مبارزه توسط داور و هیات داوران کنترل و رهبری می شود و بر خلاف تصور ام ام اِی ورزشی بی قانون نیست!
مبارزان باید در مبارزه ایستاده و همچنین در مبارزه زمینی مهارت کافی داشته باشند. مبارزان باید به همان اندازه که در مبارزات سرپایی مهارت دارند در مبارزه زمینی نیز توانایی کافی داشته باشند زیرا همانطور که گفته شد MMA ترکیبی از سایر ورزش های رزمی است. 
مبارزه MMA زمانی به پایان میرسد که که یکی از دو شرکت‌کننده ناک اوت شود و یا یا زمان مسابقه تمام شود. اگر زمان تمام شود، داوران تصمیم می گیرند که چه کسی برنده مبارزه است. همچنین در صورتی که یکی از مبارزان قوانین MMA را نقض کند ممکن است رد صلاحیت شود و بازنده اعلام شود. 
 MMA  یک روش عالی برای تمرین تمام ورزش های رزمی به طور همزمان است. سازمان برگزار کننده مسابقات MMA ، یو اف سی UFC است که هر ساله قوانین مسابقه توسط آن تعیین می شود. 

 

مبارزه MMA چیست؟

بیشتر بدانید: آشنایی با ورزش ام‌ام‌ای زنان

 

مبارز MMA چه کسی است؟

مبارزان MMA را می توان فردی دانست که MMA (هنرهای رزمی ترکیبی) تمرین می کند و ترجیحاً در این مسابقات نیز شرکت می کند.
همانطور که می دانید MMA یک شکل از مبارزه نامنظم است که در آن می توانید ورزش های رزمی مختلف را به بهترین شکلی که دوست دارید ترکیب کنید. 
 MMA  شامل تمام اشکال مبارزه، از جمله مشت، لگد، کوبیدن حریف به زمین و مبارزه زمینی است. اگر برای تمرین به یک ورزشگاه حرفه ای  MMAبروید با تمرینات بیشتر آشنا خواهید شد و افراد زیادی را مشاهده می کنید که در حال تمرین انواع ورزش های رزمی هستند. 
علاوه بر این، می‌توانید هر کدام از وزش های رزمی را که دوست دارید انتخاب می‌کنید و مهارت خود را در یکی از آنها تقویت کنید. 
جوجیتسو برزیلی واقعاً در بین مبارزان MMA محبوب است زیرا بهترین گزینه عالی برای مبارزات زمینی است که ورزشکار MMA  با تسلط بر آن می تواند برنده مبارزه باشد. در نوشته آیا برای یادگیری MMA باید جوجیتسو بلد باشیم به اهمیت و نقش جوجیستو اشاره کرده ایم. 


سایر هنرهای رزمی که می توانید برای بهتر شدن در MMA تمرین کنید شامل:

  1. بوکس
  2. موی تای
  3. وینگ چون
  4. جودو
  5. کیک بوکسینگ
  6. کاراته

حقیقت این است که هیچ محدودیتی در ورزش رزمی انتخابی شما وجود ندارد و می توانید با تسلط بر یکی از ورزش های رزمی در MMA موفق باشید. 
البته در نظر داشته باشید که MMA انچنان هم ورزش بی نظم و قانونی نیست، چرا که حرکت هایی در این ورزش ترکیبی وجود دارد اجرای آنها مجاز نیست و باعث خطا می شود. 
برای مثال  در ورزش هایی مانند کراو ماگا و وینگ چون تکنیک هایی وجود دارند که در MMA ممنوع هستند. بنابراین اگر ورزش رزمی مادر شما یکی از این دو ورزش است به خاطر داشته باشید مجاز نیستید تمام تکنیک های آن را در ام ام ای به کار برید. 
در هر حال انتخاب با شماست. می توانید این ورزش ها را به عنوان ورزش رزمی اول انتخاب کنید و فقط برخی از تکنیک ها را در  MMA  به کار ببرید یا می توانید جوجیتسو برزیلی یاد بگیرید و بدون نگرانی از تکنیک های ان در مبارزات  MMA استفاده کنید. 

 

مبارز MMA چه کسی است؟

بیشتر بدانید: بهترین رژیم غذایی برای مبارزان MMA

 

چگونه یک مبارز MMA شویم؟ 

برای اینکه یک مبارز واقعی MMA  شوید حتما باید در کلاس های این ورزش رزمی شرکت کنید. فقط کافیست به باشگاه بروید و باقی را به مربی خود بسپارید. 
همچنین برای اینکه به یک مبارز خوب و تبدیل شوید و در این ورزش حرفه ای شوید باید زمان زیادی را بگذارید. اگر با حضور در کلاس های MMA  اشتیاق لازم را پیدا نکردید فورا دلسرد نشوید. به خود زمان کافی برای آشنایی با این ورزش را بدهید. 

 

آیا MMA ورزش گرانی است؟

بسته به باشگاهی که در آن ثبت نام می کنید، تعداد جلساتی که تمرین میکنید، مربی خصوصی یا عموی و برخی تجهیزات اولیه برای شروع دوره میتواند پر هزینه یا کم هزینه باشد. 

 

MMA  مخفف چیست؟

MMA  مخفف Mixed Martial Arts است. همانطور که از نامش مشخص است، تمرین‌کنندگان MMA در سبک‌های مختلف مبارزه تمرین می‌کنند و می‌توانند هنرهای رزمی مختلفی را به سبک مبارزه خود اضافه کنند. برای موفقیت در ورزش رزمی MMA  باید به یک یا چند ورزش رزمی مسلط باشید تا بتوانید بر حریف خود مسلط شوید.  MMA  به این جهت محبوب است که ورزشکاران از آزادی عمل بیشتری در مبارزه برخوردار هستند و تا حدودی یکی از ورزش های رزمی است که قوانین سخت گیرانه کمتری بر آن حاکم است و برای آموزش دفاع شخصی نیز مناسب هست.
ورزشکاران ام ام ای اغلب به عنوان قوی ترین و تکنیکی ترین ورزشکارها شناخته می شوند زیرا معمولا از هر رشته ورزشی رزمی چند تکنیک بلد یاد گرفته اند. هر چه تسلط ورزشکار بر ورزش های رزمی بیشتر باشد در MMA موفق تر خواهد بود.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آیا برای MMA باید جوجیتسو بلد باشیم؟
ام ام ای

آیا برای MMA باید جوجیتسو بلد باشیم؟

  • 1401/10/12

معمولا افرادی که قصد یادگیری MMA را دارند به این موضوع فکر میکنند که آیا برای یادگیری MMA باید جوجیت...

تاثیر MMA بر توانایی دفاع از خود
ام ام ای

تاثیر MMA بر توانایی دفاع از خود

  • 1402/02/12

MMA مخفف Mixed Martial Arts است. یک ورزش رزمی تمام تماس است. قوانین استفاده از تکنیک های ضربه زدن و...

آشنایی با ورزش ام‌ام‌ای زنان
ام ام ای

آشنایی با ورزش ام‌ام‌ای زنان

  • 1402/03/28

  هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) یک ورزش رزمی مبارزه‌ای است که شامل ضربات، گریپلینگ و نبرد زم...

بهترین رژیم غذایی برای مبارزان MMA
ام ام ای

بهترین رژیم غذایی برای مبارزان MMA

  • 1401/11/10

تغذیه یا رژیم غذایی مناسب و اصولی یکی از موضوعات مهمی است که هر ورزشکار در طول زندگی خود باید در نظر...

8 دلیل جهت اثبات خوب نبودن کراس‌فیت برای ام ام ای
ام ام ای

8 دلیل جهت اثبات خوب نبودن کراس‌فیت برای ام ام ای

  • 1402/09/04

با اینکه امروزه اثبات شده است که دیگر کراس‌فیت برای ام ام ای مناسب نیست اما این روش و...

کشتی یا جوجیتسو برزیلی کدام برای ام ام ای بهتر است؟
ام ام ای

کشتی یا جوجیتسو برزیلی کدام برای ام ام ای بهتر است؟

  • 1402/03/09

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌ای که بین کشتی و جوجیتسو برزیلی، کدامیک برای ام ام ای بهتر...