سه تا از بهترین سبک های هنر رزمی برای دفاع شخصی

سه تا از بهترین سبک های هنر رزمی برای دفاع شخصی

صدها و صدها سبک هنرهای رزمی وجود دارد. بیشتر آنها می توانند برای دفاع شخصی استفاده شوند، اما برخی از آنها کاربردی تر از دیگران هستند. این سبک هایی که در این مقاله ازشان صحبت می کنم برای آموزش آنچه که باید بدانی در موقعیت خطرناک عالی هستند. چنانچه در خصوص دوره های ارائه شده آموزش دفاع شخصی سوالی دارید میتوانید از طریق تماس با ما با ما ارتباط برقرار کنید.

 

جوجیتسو برزیلی برای دفاع شخصی

جوجیتسو برزیلی یا BJJ برای دفاع شخصی عالی است زیرا اندازه مهم نیست. یکی از بنیانگذاران این رشته ورزشی چون از نظر بدنی ضعیف تر و کوچک تر از بقیه بود این سبک را ابداع کرد داشت، او چون به توانایی برادرانش در جنگیدن حسادت می کرد، تکنیک های جنگی و دفاعی را توسعه داد که به جای قدرت خالص از اهرم استفاده می کرد.
این یکی از آن هنرهای رزمی نیست که قرار بود رزمی‌کارانش در باشگاه بمانند. این یک ورزش رزمی است و برای مبارزه در خیابان بسیار مفید است. اگر چه روی تکنیک های زمینی تمرکز دارد، اما یاد می گیرید که چگونه حریف را با استفاده از پرتاب به زمین ببرید.
مهمتر از همه، تو یاد می گیری که اگر در زمین ماندی چه کاری انجام دهید. این مهم است زیرا جایی است که بیشتر دعواها به پایان می رسد. دانستن اینکه چگونه خودت را روی زمین مدیریت کنی می تواند در یک موقعیت خطرناک مفید است. تو انواع مطالب ارسالی را یاد می گیری. میله های بازو، چوک ها و قفل های مچ پا تنها تعدادی از موارد ارسالی هستند که به دانش آموزان آموزش داده می شود. در تمرین، وقتی حریف ضربه می زند، می ایستی. در زندگی واقعی، ممکن است در نهایت جریان هوای آن ها را قطع کنی یا استخوان‌ها را بشکنی.
تو همچنین یاد می گیری که چگونه با استفاده از جاروها از موقعیت های بد خلاص شوی. از طریق فیزیک می توانی موقعیت بد را به مزیت تبدیل کنی. به دام انداختن پاها و دست‌های حریف می‌تواند تعادل آن‌ها را از بین ببرد و تو را از گیرکردن روی زمین به سمت بالا و هدایت کند.
برای تمرین تکنیک ها، غلت می زنی. رولینگ مانند اسپارینگ است و بیشتر شبیه یک موقعیت واقعی است. این به شما امکان می دهد تجربه کنید که در یک دعوا چه اتفاقاتی می تواند بی‌افتد، اما بسیار ایمن تر است. به جای مجروح شدن، زمانی که با حرفیت در موقعیت دردناکی گرفتار می شوی، ضربه می زنی. رولینگ استفاده از تکنیک های BJJ را برای دفاع شخصی آسان می کند.

 

جوجیتسو برزیلی برای دفاع شخصی

بیشتر بدانید: راهنمای جامع آموزش دفاع شخصی در خانه

 

سبک موی تای یا هنر هشت اندام

یکی از هنر های رزمی دیگر، موی تای، به عنوان "هنر هشت اندام" شناخته می شود. با استفاده از آرنج، زانو، مشت و پا، دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه به حریف ضربه بزنند. برخلاف BJJ، بیشتر بر روی تکنیک های ایستاده تمرکز می کند تا تکنیک های زمینی. پس می تواند مکمل خوبی برای BJJ باشد.
تکنیک‌های برجسته‌ای که در موی تای آموزش داده می‌شوند، بسیار قدرتمند هستند. همه ضربات از زمین شروع می شود. حتی مشت ها از نیروی باسن برای تولید قدرت بیشتر استفاده می کنند. ضربه دور به عنوان یکی از قوی ترین ضربات در هنرهای رزمی در نظر گرفته می شود . می توانی از آن برای بیرون آوردن پاهای مهاجم بدون اینکه اجازه دهید او خیلی نزدیک شود استفاده کنی.
البته موی تای بیشتر در مورد ضربه زدن است، بهت یاد می هد که چطور از برخی پرتاب ها برای ضربه زدن به مهاجم به زمین استفاده کنی. با کلینچ تایلندی، حریف را نزدیک نگه می دارید و زانوها و آرنج های خود را بارگیری می کنی. تو می توانی حرکت او را کنترل کنی، حتی اگر او بزرگتر از تو  باشد.

Sparring  یکی از راه هایی است که می توانی مهارت های خود را تمرین کنی و تو را برای اتفاقاتی که ممکن است در خیابان رخ دهد آماده می کند. تو یاد می گیری که داشتن یک نفر به سمت شما چه حسی دارد و حتی یاد می گیری که چگونه مشت بزنی. صدمات زیاد اتفاق نمی‌افتد، چون به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود که با شدت کامل حرکت نکنند.
موی تای برای تمرین کمتر ترسناک است چون یونیفرم رسمی و (معمولا) سیستم کمربند وجود ندارد. تو فقط می توانی ظاهر شوی و شروع به یادگیری کنی. علاوه بر تکنیک‌های مفید، حس اعتماد به نفس هم بهت  دست می‌دهد و این خیلی کمک می‌کند.

 

سبک موی تای یا هنر هشت اندام

 

کراو ماگا از دیگر سبک های مناسب برای دفاع شخصی

وقتی صحبت از جنگ می شود، اسرائیل به معنای تجارت است. به همین دلیل است که نباید کراو ماگا را ساده بگیری.  این به طور خاص برای ارتش اسرائیل توسعه یافته است. بنیانگذار این شکل از مبارزه، آن را بر اساس بسیاری از هنرهای رزمی دیگر ابداع کرده است. او تکنیک هایی را از جو جیتسو، بوکس و دیگر هنرهای رزمی موثر الهام گرفت.
Krav Maga  برای موقعیت‌های دفاع شخصی ایده‌آل است چون دقیقاً برای همین هدف ساخته شده است. به تو  آموزش داده شده است که به دنبال قسمت های آسیب پذیر یک مهاجم بروی. کوبیدن چشم، کوبیدن پا، و لگد زدن به کشاله ران، همگی از تکنیک های تمرین شده (و موثر) هستند. برخلاف برخی از هنرهای رزمی که زمان خود را صرف آموزش به دانش آموزان می کنند که چگونه در مسابقات امتیاز کسب کنند، تنها هدف Krav Maga  دفاع از خود است.
آموزش اسلحه بخشی از Krav Maga است. شما یاد می گیرید که چگونه از هر چیزی در محیط خود به عنوان سلاح استفاده کنید و چگونه در برابر چاقو، اسلحه و سایر سلاح ها دفاع کنید. اگر در موقعیت بدی گیر کرده ای، کراو ماگا می تواند کمک کند.
 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی
دفاع شخصی

تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی

  • 1401/07/27

قبل از اینکه مختصر راجب یکی از تکنیک های کاربردی بیهوش کردن حریف و یا مهاجم صحبت کنم یه نقل قول از ه...

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟
دفاع شخصی

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟

  • 1401/10/10

حتی در دنیای مدرن و عمدتاً ایمن، دانستن اینکه چگونه از خود دفاع کنید یک مهارت مهم است. در سال های اخ...

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟

  • 1402/03/16

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران شخصی است که همه دوره های رزمی مربوط به دفاع شخصی را در مراکز معتبر گذ...

وسایل دفاع از خود در منزل
دفاع شخصی

وسایل دفاع از خود در منزل

  • 1401/11/19

هدف هر فردی داشتن یک خانه امن است. اما برای امنیت خانه ضروری است که برخی وسایل امنیتی و کاربردی در د...

پیروزی در یک مبارزه خیابانی
دفاع شخصی

پیروزی در یک مبارزه خیابانی

  • 1401/09/16

تلاش برای نشان دادن توانایی و قدرت و شروع درگیری در خیابان اغلب از سوی جوانان دیده می شود. به خصوص آ...

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟

  • 1401/09/05

دنیای این روزها به همه ما ثابت کرده است که باید خودمان مراقب لحظه‌های خوب و بد زندگی‌مان ب...