بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟

دنیای این روزها به همه ما ثابت کرده است که باید خودمان مراقب لحظه‌های خوب و بد زندگی‌مان باشیم. گاهی این مراقبت یک مراقبت روحی است و گاهی مراقبت جسمی که برای مورد دوم پیدا کردن بهترین مربی آموزش دفاع شخصی اولین قدم محسوب می‌شود. در این صورت می‌توانیم با استفاده از اصول و فنون دفاع شخصی از خود و حتی اطرافیان‌مان در شرایط پرخطر، محافظت کنیم. ناگفته نماند که این رشته تنها به مراقبت جسمی محدود نمی‌شود. بلکه تکنیک‌هایی را به افراد می‌آموزد تا بتوانند در موقعیت‌های بحرانی، با کنترل هیجانات خود، بهترین واکنش را نشان دهند.
 
اما بهترین استاد دفاع شخصی در ایران که بتواند در کامل‌ترین شکل این فنون و تکنیک‌ها را به ما بیاموزد کیست؟ در ادامه در این باره مفصلاً صحبت خواهیم کرد.

 

چرا باید به دنبال بهترین مربی دفاع شخصی باشیم؟

اگر شروع به جستجو کنید احتمالاً ده‌ها مربی حرفه‌ای دفاع شخصی در ایران پیدا خواهید کرد که مشغول آموزش دادن این هنر رزمی هستند. اما چرا اصرار بر پیدا کردن بهترین یا لااقل یکی از بهترین‌های این هنر داریم؟
بدون شک اولین دلیل این است: اگر می‌خواهید بهترین باشید باید از بهترین‌ها یاد بگیرید. معلمی که خود هنوز به اندازه کافی نیاموخته و تجربه ندارد نمی‌تواند نکات ریز و حرفه‌ای کار را به شما آموزش دهد. پس لازم است اطمینان حاصل کنید با فردی کاربلد روبرو هستید. خصوصاً در این رشته که حاصل کار آن می‌تواند در موقعیتی خاص با سلامتی شما ارتباط پیدا کند. کار کردن با بهترین مربی دفاع شخصی شما را در برابر خطرات احتمالی در آینده تجهیز می‌کند. از طرفی مطمئن هستید آموزه‌های غلط دریافت نمی‌کنید و به این واسطه به خود یا دیگری آسیب نمی‌رسانید.

 

چرا باید به دنبال بهترین مربی دفاع شخصی باشیم؟

بیشتر بدانید: کدام ورزش رزمی بهتر است؟

 

معیارهایی برای شناخت بهترین استاد دفاع شخصی

اجازه دهید با شما روراست باشیم. ممکن است افراد زیادی خود را در دفاع شخصی استاد بنامند. اما این وظیفه شماست که صحت ادعای آنان را بررسی کنید. در ادامه لیستی از مهم‌ترین معیارهای تشخیص بهترین مربی دفاع شخصی را ارائه خواهیم کرد. به این ترتیب می‌توانید راحت‌تر به مربی خود اطمینان کنید.


برای انتخاب بهترین معلم دفاع شخصی، دلسوزترین فرد را پیدا کنید

تفاوتی ندارد موضوع بحث دفاع شخصی باشد یا دیگر رشته‌ها و هنرها، هنگامی که صحبت از مربیگری و آموزش می‌شود، دلسوز بودن معلم اهمیت زیادی دارد. معلمی که دلسوزانه کار می‌کند تمام آنچه را در چنته دارد برای شاگردان خود به کار می‌گیرد و از هیچ تلاشی برای آموزش بهتر و کامل‌تر، دریغ نمی‌کند.

 

بهترین مربی دفاع شخصی

 

از مدارک معتبر مربی سؤال کنید

بهترین مربی دفاع شخصی کسی است که مدارک مربیگری معتبر داخلی و خارجی داشته باشد. پشت سر گذاشتن دوره‌های خاص که لازمه اخذ مدرک مربیگری است، نشان می‌دهد مربی حداقل دانش و تجربه مورد نیاز را در این زمینه به دست آورده است. البته مدارک مربیگری در داخل ایران، خود به درجات مختلف تقسیم می‌شوند، شامل:

 

  1. درجه سه
  2. درجه دو
  3. درجه یک
  4. ممتاز

در اولین مرحله، مربی مدرک مربیگری درجه سه را دریافت می‌کند و می‌تواند کار خود را به عنوان یک مربی دفاع شخصی آغاز کند. اما به مرور زمان با کسب سابقه کاری و شرکت در آزمون‌های دشوار می‌تواند در نهایت به مدرک مربیگری ممتاز برسد. برای تشخیص بهترین مربی دفاع شخصی می‌توانید ابتدا مدرک مربیگری او را جویا شوید. 

 

مربی دفاع شخصی

 

معلمی را انتخاب کنید که همیشه به دنبال یاد گرفتن باشد

یک ویژگی بارز استادان بزرگ در طول تاریخ این بوده است که همواره به یاد گرفتن ادامه داده‌اند. یکی از معیارهای بهترین استاد دفاع شخصی نیز این است که علاوه بر آموزش به دیگران، به دنبال کسب تجربه شخصی و شرکت در دوره‌های آموزشی باشد تا همگام با هنر دفاع شخصی دنیا، بیشتر و بیشتر بیاموزد. با این حساب اخذ سرتیفیکیت‌های معتبر داخلی و جهانی از ویژگی‌های بهترین مربی دفاع شخصی به حساب می‌آید. با یک جستجوی ساده در سوابق مربی می‌توانید در این مورد اطلاعات لازم را کسب نمایید. 

 

بهترین استاد دفاع شخصی

 

به تجربه‌های قبلی مربی نگاه کنید

کمی درباره گذشته مربی جستجو کنید. چند سال سابقه کار مربیگری دارد؟ هنرآموزان او به چه سطحی از هنر رزمی دفاع شخصی دست یافته‌اند؟ در چه مراکزی و با چه استادان دیگری همکاری داشته است؟ تمام این موارد به شما کمک می‌کنند مربی مناسبی برای آموختن دفاع شخصی پیدا کنید.


یک مربی همه فن حریف پیدا کنید

شاید برای شما جالب باشد بدانید دفاع شخصی ترکیبی است از هنرهای رزمی گوناگون، نه فقط یک رشته خاص. به این ترتیب بهترین مربی دفاع شخصی فردی است که در هنرهای رزمی مختلف سررشته داشته باشد و به عبارتی همه فن حریف باشد. در این صورت می‌تواند با توجه به ویژگی‌ها و توانایی‌های شخصی‌تان، بهترین اصول و تکنیک‌ها را برای دفاع از خود در شرایط سخت، به شما آموزش دهد.

 

مربی مناسب دفاع شخصی

 

با معلمی کار کنید که علاوه بر تکنیک، روی هیجانات شما کار کند

همان‌طور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم، دفاع شخصی تنها به فنون رزمی محدود نمی‌شود. مربی خوب باید راه‌های غلبه بر ترس و استرس، کنترل صحیح و جهت دهی به هیجانات، تکنیک‌های تنفسی و ... را نیز به شما بیاموزد. در واقع بهترین مربی دفاع شخصی، فردی است که علاوه بر جسم، ذهن شما را نیز قوی سازد.
در آکادمی احسان دیبازر امکانی فراهم شده است تا بتوانید با یکی از حرفه‌ای‌ترین‌های حوزه دفاع شخصی در ارتباط باشید. به عبارتی دیگر اگر به دنبال بهترین مربی دفاع شخصی در تهران هستید می‌توانید از همراهی استادی استفاده کنید که با عشق و تخصص، حاصل سال‌ها تمرین و تجربه و دانشی که با گذراندن دوره‌های معتبر فرا گرفته است را، با شما در میان می‌گذارد. 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی
دفاع شخصی

تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی

  • 1401/07/27

قبل از اینکه مختصر راجب یکی از تکنیک های کاربردی بیهوش کردن حریف و یا مهاجم صحبت کنم یه نقل قول از ه...

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟
دفاع شخصی

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟

  • 1401/10/10

حتی در دنیای مدرن و عمدتاً ایمن، دانستن اینکه چگونه از خود دفاع کنید یک مهارت مهم است. در سال های اخ...

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟

  • 1402/03/16

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران شخصی است که همه دوره های رزمی مربوط به دفاع شخصی را در مراکز معتبر گذ...

وسایل دفاع از خود در منزل
دفاع شخصی

وسایل دفاع از خود در منزل

  • 1401/11/19

هدف هر فردی داشتن یک خانه امن است. اما برای امنیت خانه ضروری است که برخی وسایل امنیتی و کاربردی در د...

پیروزی در یک مبارزه خیابانی
دفاع شخصی

پیروزی در یک مبارزه خیابانی

  • 1401/09/16

تلاش برای نشان دادن توانایی و قدرت و شروع درگیری در خیابان اغلب از سوی جوانان دیده می شود. به خصوص آ...

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟

  • 1401/09/05

دنیای این روزها به همه ما ثابت کرده است که باید خودمان مراقب لحظه‌های خوب و بد زندگی‌مان ب...