بهبود زندگی با دفاع شخصی جوجیتسو برزیلی

بهبود زندگی با دفاع شخصی جوجیتسو برزیلی

من BJJ را برای یادگیری دفاع شخصی شروع کردم البته این ورزش برای آموزش دفاع شخصی نیز بسیار کاربردی است. هر کس به دلایل مختلف به آن مراجعه می کند. اما چیزی که همه ما از آن به دست می آوریم یکی و مشابه است و برای کل زندگی بسیار مفید است. ولی تو این مقاله قرار نیست از تجربیات و دانش خودم چیزی بگم. حتی از نقل قول بزرگان BJJ هم خبری نیست. این بار می خواهم از حرف ها و نقل قول های BJJ کار های عادی با درجات و کمربند های متفاوت بگم.

 

مزایای تغییر زندگی با جو جیتسو برزیلی

نمونه سخت کوشی و پشتکار

جان گیل با کمربند قهوه ای : 
در بخشی از شهر با تأثیرات منفی زیادی بزرگ شد. او قبل از شروع آموزش جیو جیتسو برزیلی در مسیر دشواری در زندگی بود. او گفت:  BJJ برای من هوای تازه بود و من را در کنار مربیان شگفت انگیز و افراد بزرگی قرار می داد که  سرشار از اشتیاق، اعتماد به نفس و اراده بودند. BJJ  به من نشان داد که برای موفقیت در کاری نیازی به داشتن ذره ای استعداد طبیعی ندارید و سخت کوشی و پشتکار تنها ویژگی هایی هستند که برای رسیدن به هر هدفی که می خواهید به آن برسید نیاز دارید.
من درس هایی را که از BJJ آموخته ام در تمام زمینه های زندگی خود به کار برده ام و با همین تلاش و اراده، موفقیت های بزرگی از جمله دستاوردهایم در دنیای آکادمیک را کسب کرده ام که به آن افتخار می کنم. من در مورد درس هایی که آموخته ام تامل زیادی کرده ام و تلاش زیادی کرده ام تا خودم را در موقعیتی قرار دهم که بتوانم الگوی مثبتی باشم و آموخته هایم را تا حد امکان با افراد بیشتری به اشتراک بگذارم. من اکنون BJJ را به بزرگسالان آموزش می‌دهم و یک برنامه BJJ برای کودکان را در باشگاه خود اجرا کرده و رهبری می‌کنم.

 

مزایای تغییر زندگی با جو جیتسو برزیلی

بیشتر بخوانید: نقل قول بزرگان از فواید جوجیتسو برزیلی

 

نمونه آرامش و شادی

کریس وایت با کمربند بنفش بازتاب این احساسات بود.
جو جیتسو به روش های بی شماری به من کمک کرده تا زندگی ام را بهبود بخشم. فراتر از فواید بارز سلامتی و داشتن اندامی بهتر، واقعاً احساس می‌کنم که جو جیتسو به من انگیزه داده است تا خارج از زندگی ورزشی‌ام به عنوان یک دانش‌آموز، حرفه‌ای و یک شخص، خودم را بهبود بخشم. این به چارچوبی تبدیل شده است که از طریق آن می توانم جهان را یاد بگیرم و درک کنم. در نهایت، آموزش سطحی از آرامش و شادی را در من ایجاد می‌کند که در معرض خطر هذیان، ممکن است واقعاً در چند مورد زندگی من را نجات دهد. من یک مرد مذهبی نیستم، اما اگر ایمان داشته باشم به جو جیتسو است.

 

نمونه اعتماد به نفس

سم هریس در مقاله خود با عنوان The Pleasures of Drowning تاکید کرد که BJJ از این نظر منحصر به فرد است که می توان آن را با مقاومت کامل انجام داد.


جاش پریسلی با کمربند بنفش می تواند این را تایید کند:
جیو جیتسو به من این اعتماد به نفس را داد که باور کنم واقعاً می توانم هر کاری را که در ذهنم است انجام دهم. هیچ ورزش دیگری شما را در موقعیت‌هایی قرار نمی‌دهد که با سرعت تمام باید بر معایب سایز و قدرت غلبه کنید، تحت استرس خونسرد باشید، از مغز خود برای فکر کردن مدام به حمله بعدی خود، مقابله با خستگی، و در عین حال مجبور به مقابله با احساسات خود استفاده کنید.


زک جونزبا کمربند آبی گفت: 
از زمانی که BJJ را شروع کردم، هرگز احساس نکردم که قادر به دفاع از خودم هستم. من قبلاً کاراته و کیک‌باکس کار می‌کردم، اما هنوز نگران بودم که اگر ضربه‌ای بخورم، چه اتفاقی می‌افتد. اکنون که در مورد جیو جیتسو می دانم می توانم بدون اینکه صدمه ببینم یا مجبور باشم کسی را کنترل کنم. با دانستن این موضوع واقعاً اعتماد به نفس من را افزایش می دهد

 

نمونه سلامتی و کاهش وزن

من بسیار متاثر شدم و از داستان های هم تیمی هایم الهام گرفتم و از شنیدن اینکه برخی از آنها قبل از شروع تمرین بسیار اضافه وزن داشتند، متعجب شدم.

 

نمونه سلامتی و کاهش وزن

بیشتر بخوانید: میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو

 


در ادامه جف اسمیت با  کمربند آبی گفت:
تابستان بعد از سال اول دانشگاه بود و سال اول پانزده ساله من بیشتر شبیه سال اول 45 بود. وقتی در آوریل به ونکوور رفتم، 225 پوند وزن داشتم. یک سال کامل از غذای کافه تریا، نوشیدنی هفتگی و پیتزای آخر شب باعث خمیرم شد. وقتی در آوریل به خانه پرواز کردم، کمی بیش از 185 پوند و لاغرتر از همیشه بودم. با وجود اینکه فقط چند بار در هفته دست و پنجه نرم می‌کردم و تمام مدت را صرف کتک خوردن می‌کردم، سبک زندگی من تغییر کرد.


جوئل ژاکارد با کمربند بنفش تجربه مشابهی را به اشتراک گذاشت: 
 من قبلاً اضافه وزن داشتم و عزت نفس پایینی داشتم، اما وقتی وارد جیو جیتسو برزیلی شدم، سلامتی و اعتماد به نفس من را بهبود بخشید. این رقابت من را به خوبی تغذیه می کند و من با برخی از بهترین دوستانی که امروز دارم از طریق آن ملاقات کرده ام."
افرادی که جیو جیتسو را شروع می‌کنند به ندرت این کار را با قصد تمرین بیش از چند بار در هفته انجام می‌دهند، اما چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد و آنقدر سرگرم‌ کننده است که واقعاً تبدیل به یک سبک زندگی می‌شود


پت کارول با کمربند بنفش که آن را به بهترین شکل خلاصه کرد گفت:
 BJJ زندگی من را از بسیاری جهات بهبود بخشیده است. قبل از شروع تمرینات، سبک زندگی بسیار ناسالمی داشتم. بی انگیزه و افسرده بودم.  BJJ و کیک بوکسینگ تقریباً مرا دوباره اختراع کردند. من در فرم فوق العاده ای قرار گرفتم، اعتماد به نفس پیدا کردم و به نوعی خودم را پیدا کردم. من هر روز با هیجان برای تمرین، یادگیری و رشد به عنوان یک مبارز و یک شخص از خواب بیدار می شوم. نمی‌توانستم خودم را در سبک زندگی دیگری تصور کنم.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
راهنمای کمربند جوجیتسو
جوجیتسو

راهنمای کمربند جوجیتسو

  • 1401/10/05

این نوشته راهنمای کاملی از رنگ های کمربند جیو جیتسو برزیلی BJJ برای کودکان زیر 16 سال است. زمان...

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو
جوجیتسو

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو

  • 1401/11/01

اگر شما هم به تازگی قصد آموزش دفاع شخصی را گرفته اید احتمالا نام ورزشی به نام جوجیتسو به گوشتان خورد...

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو
جوجیتسو

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو

  • 1401/11/12

BJJ  یا جوجیتسوی برزیلی یک ورزش رزمی برای دفاع شخصی است که علاوه بر افزایش قدرت در تناسب اندام...

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران
جوجیتسو

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران

  • 1401/11/16

قدرت و آمادگی برای عملکرد در هر ورزشی و برای هر ورزشکاری بسیار مهم است. در جو جیتسوی برزیلی، تسلیم ش...

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟
جوجیتسو

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟

  • 1401/12/13

تا زمانی که در جوجیتسو ضربه آرنج رقیبتان به دهانتان برخورد نکرده متوجه نمی شوید که این ورزش می تواند...

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو
جوجیتسو

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو

  • 1401/12/20

اجازه دهید اول از همه یک چیز را کاملاً روشن کنیم ، گرم کردن   warm up - بخش مهمی از هر ورزش است...