خدمات ماساژ ورزشی

خدمات ماساژ ورزشی یکی از انواع سبک های ماساژ است که معمولا برای بهبود عملکرد ورزشکاران قبل و بعد از تمرین انجام می شود. کشش درمانی و ایجاد آرامش در سیستم اسکلتی عضلانی با کمک ماساژ درمانی باعث می شود تا ورزشکاران بتوانند احساس بهتری در هنگام تمرینات ورزشی و یا مسابقات مختلف داشته باشند. با این حال بسیار مهم است که برای انجام اسپرت ماساژ به مجموعه های معتبری مراجعه کنید که خیالتان از بابت کیفیت کار آن ها راحت باشد. 

 

ماساژ ورزشی چیست؟

خدمات ماساژ ورزشی که به آن اسپرت ماساژ نیز می گویند، شکل خاصی از ماساژ است که باعث ایجاد فشار روی بافت نرم می شود. شاید در ابتدای امر تصور کنید که این سبک از ماساژ فقط برای افراد ورزشکار اعمال می شود؛ اما واقعیت این است که می توان آن را در زمینه های ورزشی و غیر ورزشی اعمال کرد. 
ماساژ ورزشی شامل طیف وسیعی از تکنیک های مختلف می شود. فشار دادن، ورز دادن و ... از جمله تکنیک های خدمات ماساژ ورزشی هستند که بسته به شرایط فرد، می توان از آن ها استفاده کرد. هدف از ماساژ ورزشی، ایجاد آرامش عمومی در سیستم اسکلتی عضلانی است. همچنین، می توان برای رفع مشکلات این نواحی از ماساژ کمک گرفت. ماساژ ورزشی می تواند به کاهش تنش عضلانی، بهبود عملکرد بافت های نرم و کاهش درد کمک کند.

 

ماساژ ورزشی چیست؟

 

چه کسانی می توانند با خدمات ماساژ ورزشی بهبود پیدا کنند؟

ماساژ ورزشی فقط به ورزشکاران محدود نمی شود. بلکه می توان این سبک از ماساژ را برای درمان افرادی که دارای مشکلات بافت نرم هستند و یا نیاز به حرکت درمانی دارند، مورد استفاده قرار داد. اثرات درمانی این سبک از ماساژ پس از جراحی، فیزیوتراپی، کایروپراکتیک و ... بسیار حائز اهمیت است. همچنین، افرادی که در محیط های اداری مشغول به کار هستند و معمولا یک پوزیشن خاص دارند، می توانند از اسپرت ماساژ استفاده کنند. 
افرادی که در حال فعالیت در حوزه ورزشی هستند، می توانند از ماساژ ورزشی به عنوان یک بخشی از برنامه منظم تمرینی خودشان استفاده کنند. ماساژ ورزشی می تواند به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک کند. با این حال نام این سبک از ماساژ نباید باعث شود تا افراد تصور کنند که فقط باید ورزشکار باشند تا آن را دریافت کنند. بلکه همه افراد می توانند بسته به اهداف خودشان از این تکنیک ماساژ برای آرام کردن عضلات و سیستم اسکلتی خودشان استفاده نمایند. 

 

ماساژ یوگا تایلندی؛ نوعی خاص از اسپرت ماساژ

یوگا ماساژ و تای ماساژ دو نوع خاصی از تکنیک های ماساژ محسوب می شوند. هر دوی این روش ها می توانند به عنوان ماساژ ورزشی مورد استفاده قرار گیرند. در این میان یک نوع ماساژ به نام ماساژ یوگا تایلندی وجود دارد که فعالیت بدنی پر انرژی است. در این روش می توان از فشار، حرکات کششی و تغییر موقعیت برای حفظ سلامت جسمانی و روحی استفاده کرد. 
ماساژ یوگا تایلندی علاوه بر اینکه می تواند باعث بهبود درد و تنش در بدن شود، تاثیر زیادی روی کاهش تنش های روحی نیز دارد. به طوری که با ایجاد فشار روی بافت های نرم بدن، ابتدا دردهای جسمی کاهش پیدا می کنند و کم کم دردهای روحی نیز تسکین پیدا خواهند کرد. می توان ماساژ یوگا تایلندی را با چند دقیقه مراقبه آغاز کرد تا احساس بهتری در فرد به وجود بیاید. 

 

چه کسانی می توانند با خدمات ماساژ ورزشی بهبود پیدا کنند؟

 

انواع خدمات ماساژ ورزشی

ماساژ ورزشی دارای تکنیک های مختلفی است که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. تنها متخصص این سبک از ماساژ می تواند بهترین تکنیک را به عنوان اسپرت ماساژ برای شما اجرا کند. در ادامه به برخی از انواع ماساژهای ورزشی اشاره می کنیم.

 • افلوراژ Effleurage
فشارهای متفاوت و ممتد، حرکات اصلی این ماساژ ورزشی محسوب می شوند. آرام کردن ورزشکار، گرم کردن بافت، کشش عضلات و کاهش درد از جمله مزایای این روش از اسپرت ماساژ می باشد. 

• پتریساژ Petrissage
در این روش معمولا از حرکت هایی مشابه با ورز دادن استفاده می شود. شل شدن عضلات و بهبود عملکرد ماهیچه های ورزشکاران برای بهبود گردش خون، از جمله مزایای این روش ماساژ ورزشی است. 

• کوبش Tapotement
برای اجرای این روش از ماساژ ورزشی، می توان از حرکات ضربه و کوبه ای استفاده کرد. این حرکات باعث تحریک بافت های عضلانی ورزشکار و افزایش انرژی آن ها می شوند.

 

فواید خدمات ماساژ ورزشی برای سلامتی چیست؟

ماساژ ورزشی در گروه ماساژهای هدفمند قرار می گیرد که معمولا با هدفی خاص انجام می شود. این سبک از ماساژ می تواند درد عضلات را پس از ورزش کاهش دهد. بنابراین، افرادی که تمرینات ورزشی سنگین انجام می دهند، می توانند از ماساژهای ورزشی برای کاهش درد عضلات خودشان استفاده کنند. 
اسپرت ماساژ به افراد کمک می کند تا کارآمدتر ورزش کنند. همچنین، این روش می تواند از بسیاری از بیماری هایی که در کنار ورزش رخ می دهند، جلوگیری کند. در بسیاری از منابع این سبک از ماساژ برای کاهش ضربان قلب و فشار خون موثر است. با کمک ماساژ ورزشی می توانید گردش خون را در بدن خودتان بهبود ببخشید. 
همچنین، آسیب دیدگی هایی که در اثر ورزش در ساق پا به وجود آمده اند، با کمک ماساژ از بین خواهند رفت. با کمک اسپرت ماساژ می توانید بیماری های رایج در اثر ورزش مانند رگ به رگ شدن، کشیدگی در عضلات و آرنج تنیس باز را درمان کنید. پس به طور خلاصه می توان فواید ماساژ ورزشی برای سلامتی را به شکل زیر بیان کرد. 
•    کمک به کاهش تنش های جسمی 
•    موثر در تسکین دردهای عضلانی و ماهیچه ای 
•    کاهش کشیدگی عضلات 
•    کاهش آسیب دیدگی های پس از ورزش 
•    کمک به بهبود روحیه 
•    بهبود عملکرد ورزشکاران حرفه ای 
•    کاهش خستگی جسمی و روحی 

 

فواید خدمات ماساژ ورزشی

 

آیا انجام این ماساژ پس از آسیب ورزشی ایمن است؟

ماساژ ورزشی معمولا پس از آسیب دیدگی ایمن است. با این حال برخی از آسیب ها وجود دارند که ممکن است پس از ماساژ بدتر شوند. به همین خاطر اگر قصد دارید از این تکنیک ماساژ استفاده کنید، باید با پزشک و یا فیزیوتراپیست خودتان صحبت کنید. در این صورت خیالتان از بابت سلامت جسمانی و جلوگیری از آسیب های جدی تر راحت خواهد بود. 


دریافت خدمات ماساژ ورزشی در تهران

اگر قصد دریافت خدمات ماساژ ورزشی در تهران را دارید، انواع خدمات ماساژ در این مجموعه به صورت حرفه ای به شما عزیزان ارائه می شوند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن، عملکرد ورزشی خودتان را بهبود ببخشید. فقط کافیست که با شماره تلفن های این مجموعه در ارتباط باشید.