چطور یک باشگاه خوب برای جوجیتسو پیدا کنیم؟

چطور یک باشگاه خوب برای جوجیتسو پیدا کنیم؟

جوجیتسوی برزیلی یکی از ورزش های رزمی است که علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. جوجیتسو در دسته بندی فعالیت های دفاع شخصی قرار می گیرد و بر مبارزه زمینی تاکید بیشتری دارد. اگر علاقه مند به یادگیری این ورزش رزمی هستید بهتر است از یک باشگاه ورزشی استاندارد شروع کنید. 
انتخاب یک باشگاه برای آغاز یادگیری جوجیتسو برزیلی (BJJ) تصمیمی بزرگ برای یک دوره طولانی از زندگی شماست. بنابراین انتخاب یک باشگاه خوب و استاندارد بسیار مهم و تاثیر گزار است. در این نوشته به ذکر 5 نکته که می تواند شما را در انتخاب باشگاهی خوب برای جوجیستو یاری دهد می پردازیم.

 

5 نکته در انتخاب باشگاه مناسب برای جوجیتسو

1- مسافت باشگاه تا محل سکونت 

یکی از مهمترین مواردی که در انتخاب باشگاه باید در نظر گرفته شود مسافت آن تا محل زندگی شماست. 
اگر یادگیری جوجیستو را با هدفی مشخص شروع کرده اید و نه از روی گذراندن وقت باید بگوییم دسترسی آسان عامل مهمی در انتخاب باشگاه است. 
افرادی که در نزدیکی محل سکونت خود یک باشگاه جوجیتسو دارند از امتیاز ویژه ای برخوردار هستند. البته گاهی باشگاهی که نزدیک شماست به دلایلی انتخابتان نیست و مجبور می شوید جای دیگری را انتخاب کنید. 
اینکه باشگاه چقدر به خانه یا محل کار شما نزدیک است، یک عامل واقعاً مهم است. اینکه چند روز در هفته مجبور هستید ساعت ها رانندگی کنید و بعد از ماندن در ترافیکی سنگین بالاخره به محل تمرین برسید کمی کسل کننده است. از طرفی پیش از شروع تمرین بیشتر انرژی شما صرف ماندن در ترافیک و طی کردن مسیر می شود و زمانی که به باشگاه می رسید انگیزه و انرژی کافی نخواهید داشت. 

 

5 نکته در انتخاب باشگاه مناسب برای جوجیتسو

برای شناخت برترین باشگاه دفاع شخصی کلیک کنید

 

2- مربیان با صلاحیت 

در سال های اخیر BJJ  محبوبیت بیشتری پیدا کرده است تعداد مربیان بیشتر شده است. اما باید در نظر داشته باشید که هر فردی که کمربند مشکی دارد یک مربی خوب نیست. یک مربی خوب علاوه بر کمربند دارای تعهد و تخصص است. 
دوستداران جوجیستو در برخی مناطق و شهرها کمتر است و طبیعی است که مربیان خبره در آن محل ها کمتر یافت شود. ممکن است مربی ماهر با کمربند مشکی در آنجا پیدا نکنید اما همانطور که گفته شد ملاک یک مربی خوب رنگ کمربند او نیست. 
بنابراین اگر در منطقه ای که ساکن هستید یک فرد متعهد و کاربلدی را یافتید در انتخاب او به عنوان مربی درنگ نکنید. فقط کافیست چند جلسه در کلاس حضور داشته باشید تا میزان تسلط مربی را بسنجید. 

 

3- سنتی یا مدرن بودن باشگاه 

فاکتور بعدی که باید در هنگام تصمیم گیری در مورد باشگاه BJJ در نظر داشته باشید، سنتی یا مدرن بودن باشگاه است. آیا قرار است مربی را استاد صدا بزنید یا سنسی! یا حتی با نام کوچک. یا مثلا یکی از مواردی که در اکثر باشگاه‌های ورزشی سنتی BJJ در آن دیده می شود این است که همه رزمی کارها باید لباس یک رنگ و یک شکل بپوشند که معمولا  Gi سفید است. 
 
در ورزشگاه‌های غیررسمی جوجیستو، می‌توانید مربی را با نام کوچک صدا بزنید و رنگ‌های مختلف GI را بپوشید. اینکه کدام فضا را برای تمرین می پسندید بستگی به شما و سلیقه تان دارد و توصیه ویژه ای در این مورد وجود ندارد. 
زمانی که برای اولین بار وارد باشگاه می شوید، معمولاً شرایط و ضوابط باشگاه را برای شما توضیح می دهند. 

 

باشگاه مناسب برای جوجیتسو

 

4- بهداشت و وسعت باشگاه 

بهداشت مقوله بسیار مهمی در تمام جوانب زندگی است به خصوص در یک محیط عمومی و از آن مهمتر در یک باشگاه ورزشی. در یک باشگاه ورزشی اهمیت بهداشت و سلامت محیط از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانیکه برای بررسی باشگاه به آن مراجعه می کنید توصیه می کنیم به طور کامل فضای باشگاه را بررسی کنید، مطمئن شوید که بهداشت فضای داخلی باشگاه به خوبی چک می شود. 
به تعداد کافی دوش برای استحمام بعد از تمرین وجود دارد 
وسایل ضدعفونی کننده در باشگاه وجود دارد 
سالن دائما نظافت می شود 
و ازهمه مهمتر اعضای باشگاه نیز نظافت و بهداشت را رعایت می کنند

 

5- شهریه باشگاه 

یکی دیگر از مواردی که در انتخاب باشگاه اهمیت زیادی دارد میزان شهریه است. برخی از باشگاه ها به طور نامتعارفی هزینه های بالا از متقاضیان درخواست می کنند و ممکن است باعث شود عده ای تمایل خود را به ادامه دادن ورزش رزمی از دست بدهند. اگر میزان شهریه برای شما در اولویت است پیش از ثبت نام و انتخاب باشگاه بهتر است از هزینه کلاس اطلاع پیدا کنید و یا از چند باشگاه دیگر استعلام بگیرید و در نهایت بهترین و مناسبترین گزینه را انتخاب کنید. 

 

باشگاه مناسب برای جوجیتسو

 

چطور یک باشگاه خوب انتخاب کنیم؟ 

با در نظر داشتن موارد زیر می توانید یک باشگاه خوب برای یادگیری و تمرین جوجیتسو پیدا کنید:
باشگاه های اطراف خود را شناسایی کنید و در باره آنها اطلاعات کسب کنید. فقط کافیست نام ان را گوگل کنید یا در اینستاگرام و یا فیس بوک درباره آن بیشتر بخوانید. نظرات مردم را بخوانید و یا از آنها سوال بپرسید. 
اگر می‌خواهید دفاع شخصی را به منظور حفاظت از خود یاد بگیرید یا برای پر کردن اوقات فراغت خود به باشگاه می روید انتخاب یک باشگاه معمولی می تواند گزینه خوبی باشد. 
از طرف دیگر اگر جوجیستو را به منظور انجام ورزشی حرفه ای و برای شرکت در مسابقات جهانی انتخاب کرده اید بهتر است به یک باشگاه حرفه ای و نزد یک مربی رتبه دار بروید. 
با پرس وجو از اطرافیان می توانید به میزان حرفه ای بودن باشگاه و مربیان پی ببرید. به خاطر داشته باشید که تسلط بر جوجیتسو تاثیر زیادی در یادگیری و موفقیت در MMA دارد. بنابراین اگر هدف شما ورزش های رزمی ترکیبی است جوجیتسوی برزیلی را جدی بگیرید.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
راهنمای کمربند جوجیتسو
جوجیتسو

راهنمای کمربند جوجیتسو

  • 1401/10/05

این نوشته راهنمای کاملی از رنگ های کمربند جیو جیتسو برزیلی BJJ برای کودکان زیر 16 سال است. زمان...

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو
جوجیتسو

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو

  • 1401/11/01

اگر شما هم به تازگی قصد آموزش دفاع شخصی را گرفته اید احتمالا نام ورزشی به نام جوجیتسو به گوشتان خورد...

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو
جوجیتسو

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو

  • 1401/11/12

BJJ  یا جوجیتسوی برزیلی یک ورزش رزمی برای دفاع شخصی است که علاوه بر افزایش قدرت در تناسب اندام...

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران
جوجیتسو

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران

  • 1401/11/16

قدرت و آمادگی برای عملکرد در هر ورزشی و برای هر ورزشکاری بسیار مهم است. در جو جیتسوی برزیلی، تسلیم ش...

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟
جوجیتسو

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟

  • 1401/12/13

تا زمانی که در جوجیتسو ضربه آرنج رقیبتان به دهانتان برخورد نکرده متوجه نمی شوید که این ورزش می تواند...

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو
جوجیتسو

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو

  • 1401/12/20

اجازه دهید اول از همه یک چیز را کاملاً روشن کنیم ، گرم کردن   warm up - بخش مهمی از هر ورزش است...