پیروزی در یک مبارزه خیابانی

پیروزی در یک مبارزه خیابانی

تلاش برای نشان دادن توانایی و قدرت و شروع درگیری در خیابان اغلب از سوی جوانان دیده می شود. به خصوص آنهایی که اهل ورزش های رزمی هستند می خواهند به هر ترتیبی شده توانایی و قدرت خود را نشان دهند. مهم نیست شما برای حمایت از یک فرد ضعیفتر شروع کننده دعوا هستید یا خیر. به هر حال در صورتی که وارد نزاع شدید باید بدانید چطور ان دعوا را به نفع خود تمام کنید و پیروز باشید.  چنانچه مایل به آموزش دفاع شخصی هستید کلیک نمایید.

 

چگونه در یک مبارزه خیابانی پیروز شوید؟ 

 اگر در موقعیتی اجتناب ناپذیر از مبارزه قرار گرفتید باید بدانید که چگونه در یک مبارزه خیابانی پیروز شوید.  به همین جهت در این مطلب به ذکر نکاتی می پردازیم تا به پیروزی شما در یک نزاع ناخواسته کمک کند. 
 
به خاطر داشته باشید استفاده از وسایل فیزیکی نباید اولین چیزی باشد که در هنگام بروز مشکل، به خصوص در خیابان به ذهن شما خطور می کند. اما اگر اوضاع از کنترل شما خارج شد باید بدون آسیب جدی از خود و فرد ضعیفتر که به او حمله شده دفاع کنید.
اول از همه شما فقط باید روی دفاع از خود تمرکز کنید و به هیچ وجه و بی جهت به کسی آسیب نرسانید. برای محافظت کافی از خود، باید برخی از قوانین اساسی مبارزه خیابانی را بدانید تا برنده شوید و ایمن بمانید. 
اگر با تکنیک های اساسی هنرهای رزمی آشنا هستید، یک موقعیت برد-برد می تواند از آن شما باشد. علاوه بر این  دانستن هر نوع هنر رزمی اعتماد به نفس و توانایی های دفاعی شخصی شما را نیز افزایش می دهد.  برخی از موارد که برای پیروزی در یک مبارزه خیابانی باید در نظر بگیرید موارد زیر هستند: 

 

چگونه در یک مبارزه خیابانی پیروز شوید

 

در شرایط امنی قرار بگیرید و سعی کنید با حریف صحبت کنید

کنترل دعوا یا اجتناب از آن همیشه در دست ما نیست. اما اگر با موقعیتی مواجه شدید که اوضاع به سرعت رو به تشدید بود ابتدا باید سعی کنید با حریف خود صحبت کنید و او را آرام کنید. همچنین باید به یاد داشته باشید که عذرخواهی می تواند مسیر مبارزه را کوتاه کرده و یا با اتمام برساند بنابراین اگر فکر می کنید که ناخواسته به او توهین کرده اید سریعا عذرخواهی کنید و از شروع دعوا جلوگیری کنید. 
همیشه به یاد داشته باشید اولین هدف شما باید اجتناب از دعوا باشد. سعی کنید با حریف صحبت کنید. به زبان بدن خود اعتماد داشته باشید  و هیچ گونه واکنش عصبی نشان ندهید.  اما اگر فکر می‌کنید صحبت کمکی به شما نمی‌کند و قرار است به زودی وارد جنگ ‌شوید در صورتی که در کنار پله ها و جداول سیمانی خیابان قرار دارید موقعیت را تغییر دهید تا در صورت هل دادن آسیب جدی به کسی نرسد. 

 

آرام و متمرکز بمانید

قطعا مربی وررزشی شما هم این تذکر را به شما داده است که هر چه آرام تر باشید، دقیق تر می توانید ضربه بزنید. به خاطر داشته باشید با استراحت و تنفس عمیق خود را کمتر در معرض آسیب قرار می دهید. بنابراین از طریق بینی نفس بکشید و از طریق دهان بازدم داشته باشید. تنفس عمیق اکسیژن بیشتری را به عضلات و مغز شما می رساند، در حالی که نفس های کوتاه خیلی سریع شما را خسته می کند. علاوه بر این اگر استرس داشته باشید سریعتر خسته می شوید.  

 

تعادل خود را حفظ کنید

دو وضعیت وجود دارد که بهترین تعادل را در آن خواهید داشت. اولین وضعیت یعنی ارتدکس به شکلی است که می توانید ابتدا با پای چپ بایستید و وضعیت دوم به نام Southpaw شناخته می شود که در آن ابتدا با پای راست می ایستید. اما در هر موقعیتی که قرار بگیرید باید به خاطر داشته باشید که پای عقب شما باید در زاویه 45 درجه باشد. علاوه بر این هر دو پای شما باید تقریباً به اندازه عرض شانه باز شوند. همیشه باید زانوهایتان را کمی خم کنید و  به یاد داشته باشید که حفظ تعادل خوب اولویت اول شماست.

 

برنده شدن در مبارزه خیابانی 

 

اولین مشت را بزن!

بله، درست شنیدید. گاهی اوقات حمله بهترین دفاع است. بنابراین، اگر فکر می کنید که اوضاع کاملاً از کنترل شما خارج است و به زودی به یک دعوای شدید تبدیل می شود، دریغ نکنید و به سراغ اولین حمله بروید. با این کار می توانید قبل از اینکه حریف شما واکنش نشان دهد مقداری زمان بخرید. علاوه بر این اگر بتوانید یک مشت خوب در محل مناسب به حریف خود بزنید، می توانید فوراً او را به زمین بیاندازید. 

 

نقاط آسیب پذیر را هدف قرار دهید 

شما باید بدانید که چند نقطه در بدن شما وجود دارد که بیشتر از بقیه مستعد آسیب هستند. صورت، گلو، شقیقه ها و کلیه ها نقاط نرم بدن انسان هستند. بنابراین اینها را برای حداکثر تأثیرحداگثری هدف قرار دهید.  همچنین هدف قرار دادن چشم در صورتی که حریف از شما بزرگتر است بسیار کارآمد است. بعد از ضربه چشم  با یک ضربه خوب به گلو حریف شما را برای مدتی بی هوش می کند! 

 

پاها را هدف بگیرید

پاها مناطقی هستند که می توانید با ضریه به آنها حریف خود را به زمین بیاندازید.  ناحیه بالاتر از کمر را هدف نگیرید زیرا حریف می تواند پاهای شما را بگیرد. شما باید مچ پا، ساق پا، زانو و کشاله ران را با لگد هدف قرار دهید. با لگدهای پشت سر هم و تند و مشت های متوالی ضربه بزنید. مثل اینکه در را با استفاده از قسمت پایین و پاشنه پای خود باز کنید. همچنین می توانید کاسه زانو و کل ناحیه شکم حریف را هدف قرار دهید تا بیشترین درد را ایجاد کنید. اگر بتوانید ضربه مناسبی را در هر یک از این مناطق وارد کنید و حریف را برای دقایقی از پا بیندازید زمان کافی برای دویدن و فرار کردن از مهلکه خواهید داشت. 

 

ضربه با سر با قدرت کامل

قسمت پیشانی یکی از سخت ترین قسمت های بدن ما است. بنابراین اگر با سر به حریف ضربه بزنید و نواحی اطراف بینی، چشم ها و لب های او را هدف قرار دهید حریف را فلج می کنید.

 

چگونگی پیروزی در مبارزه

 

با حریف خود سرشاخ شوید 

چندین سبک موثر از جوجیتسو، کشتی، MMA  و سامبو برزیلی وجود دارد که با استفاده از انها می توانید حریف را تحت کنترل کامل قرار دهید حتی اگر وی از شما بزرگتر و قوی تر از باشد.  باید یاد بگیرید که چگونه به حریف خود با استفاده با این تکنیک ها ضربه بزنید و از پای درآرید. یک گریپ خوب نه تنها به شما امکان کنترل موقعیت را می دهد بلکه حریف شما را نیز بی حرکت می کند.

 

از صدای بلند استفاده کنید 

در حین مبارزه و ضربه زدن به حریف، تا جایی که ممکن است با صدای بلند فریاد بزنید. این کار نه تنها حریف شما را می ترساند بلکه توجه افراد نزدیک را نیز جلب می کند تا در صورت لزوم به کمک شما آیند. علاوه بر این  فریاد زدن حواس حریف را نیز پرت می‌کند که به شما فرصتی می‌دهد تا یک مشت محکم به صورت او وارد کرده و از او جلو بیفتید.
با در نظر گرفتن نکاتی که گفته شد می توانید یک مبارزه خیابانی را به نفع خود تمام کنید.

برای شناخت وسایل دفاع از خود در منزل کلیک نمایید.

 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی
دفاع شخصی

تکنیک بیهوشی در دفاع شخصی

  • 1401/07/27

قبل از اینکه مختصر راجب یکی از تکنیک های کاربردی بیهوش کردن حریف و یا مهاجم صحبت کنم یه نقل قول از ه...

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟
دفاع شخصی

یادگیری دفاع شخصی چقدر طول میکشد؟

  • 1401/10/10

حتی در دنیای مدرن و عمدتاً ایمن، دانستن اینکه چگونه از خود دفاع کنید یک مهارت مهم است. در سال های اخ...

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران کیست؟

  • 1402/03/16

بهترین مربی دفاع شخصی در تهران شخصی است که همه دوره های رزمی مربوط به دفاع شخصی را در مراکز معتبر گذ...

وسایل دفاع از خود در منزل
دفاع شخصی

وسایل دفاع از خود در منزل

  • 1401/11/19

هدف هر فردی داشتن یک خانه امن است. اما برای امنیت خانه ضروری است که برخی وسایل امنیتی و کاربردی در د...

پیروزی در یک مبارزه خیابانی
دفاع شخصی

پیروزی در یک مبارزه خیابانی

  • 1401/09/16

تلاش برای نشان دادن توانایی و قدرت و شروع درگیری در خیابان اغلب از سوی جوانان دیده می شود. به خصوص آ...

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟
دفاع شخصی

بهترین مربی دفاع شخصی کیست؟

  • 1401/09/05

دنیای این روزها به همه ما ثابت کرده است که باید خودمان مراقب لحظه‌های خوب و بد زندگی‌مان ب...