راهنمای کمربند جوجیتسو

راهنمای کمربند جوجیتسو

این نوشته راهنمای کاملی از رنگ های کمربند جیو جیتسو برزیلی BJJ برای کودکان زیر 16 سال است. زمانی که ورزشکاری با تجربه ی جوجیتسو و داشتن کمربند سفید به سن بالای 16 سال می رسد می تواند به سایر کمربندهای جوجیتسو دست یابد. 

چنانچه مایل به آموزش دفاع شخصی هستید کلیک نمایید.

 

رنگ کمربند کودکان زیر 16 سال در BJJ

  1. سفید
  2. خاکستری
  3. رنگ زرد
  4. نارنجی
  5. سبز

بعد از سن 16 سالگی دارنده هر کمربندی با توجه به مهارت های خود می تواند معادل کمربند بزرگسالان آن را دریافت کند. 
 
کمربندهای افراد زیر 16 سال مانند بزرگسالان دارای رتبه بندی است و هر رنگ توانایی ها و سطح ورزشکار را نشان می دهد. کمربندهای ورزشکاران حرفه ای نشاندهنده تلاش بسیار آنها و تسلط ورزشکار به اصول جوجیتسو است. 
کمربندهایی به عنوان کمربند واسط ( یا کمربندی که بین دو سطح به ورزشکار اهدا می شود) نیز وجود دارند. برای مثال کمربند خاکستری. 
در ابتدا یک کمربند خاکستری با خط سفید در وسط به شما تعلق میگیرد. پس از آن به رنگ خاکستری یکدست در می آید و در نهایت با یک نوار مشکی در وسط به کمربندی با رتبه بالاتر تبدیل می شود. 
برای صعود و دریافت کمربند فرعی بعدی و یا رنگ دیگر حداقل 8 ماه زمان نیاز دارید. در این مثال بعد از رنگ خاکستری کمربند رنگ زرد را دریافت خواهید کرد. 

 

رنگ کمربند کودکان زیر 16 سال در BJJ

 

دریافت کمربند سفید در BJJ چقدر طول می کشد؟

اولین کمربندی که در آغاز جوجیتسوی برزیلی دریافت می کنید کمربند سفید است. خوب است که بدانید نیاز به همیچ تمرین و زمانی ندارید زیرا کمربند سفید را در ابتدای یادگیری جوجیتسو همراه با لباس به شما می دهند. 
زمانی که با کمربند سفید سر می کنید تا به مرحله یا کمربند بعد برسید بستگی به شما و توانایی های تان دارد. در میان دستیابی به سایر کمربندها و قبل  از دریافت کمربند خاکستری یا آبی و با توجه به سن خود ممکن است کمربندی هایی فرعی با یک خط در میانشان دریافت کنید. 
برای شروع جوجیتسو یا دریافت کمربند سفید شرط سنی وجود ندارد. شما می توانید در هر سنی باشید تا تمرینات جیو جیتسو برزیلی را با کمربند سفید شروع کنید.

 

آیا در BJJ کمربند سفید وجود دارد؟

کمربند سفید در BJJ برای کودکان و بزرگسالان وجود دارد. هر فردی در آغاز یادگیری BJJ از کمربند سفید شروع می کند و به ترتیب کمربندهای دیگر را به دست می آورد. 

 

دریافت کمربند سفید در BJJ چقدر طول می کشد؟

 

در سن 16 سالگی کمربند سفید با چه رنگ کمربندی تعویض می شود؟ 

با رسیدن به سن 16 سالگی رنگ کمربند سفید تغییر نمی کند. زیرا کمربند سفید نقطه آغاز یادگیری جوجیتسو در هر سنی است. 
اگر قبل از سن 16 سالگی به کمربندهای راه دار دست یافته باشید به لیگ بزرگسالان منتقل می شوید یا طبق نظر باشگاه از لحاظ تکنیکی ارزیابی مجدد می شوید. 

 

چه مدت طول می کشد تا یک کمربند خاکستری BJJ را بدست آورید؟

کمربند خاکستری دومین کمربند بعد از کمربند سفید برای کودکان زیر 16 سال است. به 8 ماه تمرین نیاز دارید تا بتوانید به کمربند خاکستری با نوار سفید در میان آن دست یابید. 
برای دریافت کمربند خاکستری یکدست باید 16 ماه با کمربند سفید تمرین کنید. در نظر داشته باشید که برای دریافت کمربند خاکستری حداقل باید 4 سال سن داشته باشید. 
کمربند خاکستری به کودکان زیر 16 سال تعلق میگیرد و دومین کمربند بعد از کمربند سفید است. کمربند خاکستری را می توان با کمربند آبی در رنگ های بزرگسالان مقایسه کرد.
کمربند خاکستری بعد از 16 سالگی به کمربند سفید با راه تبدیل می شود و این کمربند بر اساس مهارت ورزشکار به وی داده می شوند. 

 

دریافت کمربند زرد در BJJ چقدر طول می کشد؟

اولین درجه از کمربند زرد را می توان در عرض 32 ماه پس از اولین آموزش به دست آورد. در واقع کمی کمتر از 3 سال تمرین است. بنابراین دریافت کمربند زرد یکدست 40 ماه طول می کشد و کمربند زرد با نوار مشکی 48 ماه یا 4 سال تمرین نیاز دارد.
 کمربند زرد سومین رنگ برای کودکان زیر 16 سال است و معادل کمربند آبی در کمربند بزرگسالان است.
به طور معمول، کمربند زرد به کمربند آبی بزرگسالان تبدیل می شوند که البته این بستگی به مهارت های ورزشکار دارد.
یکی دیگر از دلایلی که کمربندهای زرد به کمربند آبی تبدیل می شوند این است که از کمربندهای سفید در کلاس های بزرگسالان با ارزش تر هستند بناراین قرار دادن آنها در میان افرادی که کمربند سفید دارند بی توجهی به مهارت آنها است.  

 

دریافت کمربند زرد در BJJ چقدر طول می کشد؟

 

دریافت کمربند نارنجی در BJJ چقدر طول می کشد؟

دریافت کمربند نارنجی با نوار سفید نیاز به 8 ماه تمرین بیشتر از کمربند زرد با نوار مشکی دارد. یعنی در مجموع 56 ماه یا 4 سال و 8 ماه آموزش.
یک کمربند نارنجی یکدست 8 ماه دیگر طول می کشد و یک کمربند نارنجی با نوار مشکی نیز 8 ماه دیگر طول می کشد. کمربند نارنجی دومین رنگ کمربند است که کودکان زیر 16 سال می توانند به آن دست یابند.
کمربندهای نارنجی، مانند کمربندهای زرد، با اتمام 16 سالگی به کمربند آبی تبدیل می‌شوند که البته به سیاست باشگاه بستگی دارد که از رزمی کار آزمون مجدد بگیرد یا نه. 

 

گرفتن کمربند سبز در BJJ چقدر طول می کشد؟

دستیابی به کمربند سبز با نوار سفید حدود شش سال پس از آغاز یادگیری یا کمربند سفید طول می کشد. این بدان معناست که شما باید قبل از 9 سالگی یادگیری BJJ را شروع کنید. علاوه بر این، سبز یکدست 6 سال و 8 ماه و کمربند سبز با نوار مشکی 7 سال و 4 ماه تمرین نیاز دارد.
کمربند سبز بالاترین رنگ کمربندی است که کودکان زیر 16 سال می توانند دریافت کنند. حدود 6 تا 7 سال طول می کشد تا به کمربند سبز برسید.
بعد از 16 سالگی کمربند سبز با توجه به مهارت های ورزشکار و نظر باشگاه به کمربند آبی یا بنفش تبدیل می شود.
حتی اگر کمربند سبز به کمربند آبی تبدیل شده باشد و شما به اندازه کافی مهارت داشته باشید دریافت کمربند بنفش زمان زیادی نمی برد. 

 

آیا ورزشکار زیر 16 سال می تواند کمربند مشکی BJJ بگیرد؟

حداقل سن برای گرفتن کمربند مشکی 19 سال است، بنابراین متقاضی زیر آن سن نمی تواند کمربند مشکی بگیرد.
علاوه بر این برای دریافت کمربند قهوه ای حداقل 18 سال نیاز است و این در حالی است که دارندگان کمربند آبی و بنفش باید حداقل 16 سال سن داشته باشند.
آشنایی با رنگ کمربندهای جوجیتسو یکی از الزامات است که هر فرد علاقه مندی باید از آن اطلاع داشته باشد. در این نوشته شما را با رنگ بندی کمربندهای جوجیتسو آشنا کردیم. 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
راهنمای کمربند جوجیتسو
جوجیتسو

راهنمای کمربند جوجیتسو

  • 1401/10/05

این نوشته راهنمای کاملی از رنگ های کمربند جیو جیتسو برزیلی BJJ برای کودکان زیر 16 سال است. زمان...

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو
جوجیتسو

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو

  • 1401/11/01

اگر شما هم به تازگی قصد آموزش دفاع شخصی را گرفته اید احتمالا نام ورزشی به نام جوجیتسو به گوشتان خورد...

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو
جوجیتسو

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو

  • 1401/11/12

BJJ  یا جوجیتسوی برزیلی یک ورزش رزمی برای دفاع شخصی است که علاوه بر افزایش قدرت در تناسب اندام...

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران
جوجیتسو

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران

  • 1401/11/16

قدرت و آمادگی برای عملکرد در هر ورزشی و برای هر ورزشکاری بسیار مهم است. در جو جیتسوی برزیلی، تسلیم ش...

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟
جوجیتسو

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟

  • 1401/12/13

تا زمانی که در جوجیتسو ضربه آرنج رقیبتان به دهانتان برخورد نکرده متوجه نمی شوید که این ورزش می تواند...

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو
جوجیتسو

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو

  • 1401/12/20

اجازه دهید اول از همه یک چیز را کاملاً روشن کنیم ، گرم کردن   warm up - بخش مهمی از هر ورزش است...