تاثیرات جسمی ورزش کشتی

تاثیرات جسمی ورزش کشتی

کشتی ورزش یا مسابقه ای است که در آن دو فرد غیرمسلح تن به تن با یکدیگر مبارزه می کنند و سعی می کنند دیگری را تحت سلطه یا برهم زدن تعادل قرار دهند. این ورزش ممکن است متشکل از کشتی گیران حرفه ای یا آماتور باشد. کشتی آماتور که به طور گسترده به عنوان قدیمی ترین ورزش رقابتی جهان شناخته می شود، از زمان پیدایش باستان در همه بازی های المپیک حضور داشته است.
هدف اصلی کشتی غلبه بر حریف یا با انداختن یا چسباندن او به زمین یا با واداشتن او به تسلیم است. سابمیشن زمانی اتفاق می‌ افتد که یکی از حریف‌ ها، دیگری را در حالت سابمیشن قرار می‌ دهد، مانوری که کشتی‌ گیر دیگر را در موقعیت دردناکی قفل می‌ کند. در نهایت او به داور نشان می دهد که درد بسیار زیاد است و به سادگی تسلیم می شود.

 

تاریخچه ورزش کشتی

یونانی ها به نوعی از کشتی مشغول بودند که امروزه به عنوان کشتی آزاد شناخته می شود. امپراتوری روم عناصری از کشتی یونانی را با تاکید بر قدرت بی رحمانه که به عنوان کشتی یونانی رومی شناخته می شود، اتخاذ کرد. ورزشکاران در این ورزش باید تمام حرکات را فقط روی بالاتنه انجام دهند. کشتی آزاد و یونانی رومی دو فرم آماتور بین المللی هستند که امروزه در بازی های المپیک تمرین می شوند. آن ها قوانین و وزن مشخصی دارند. امتیازها برندگان را تعیین می کنند و تخلفات منجر به رد صلاحیت می شود.

 

تاریخچه ورزش کشتی

بیشتر بدانید: آشنایی با آموزش کشتی در خانه

 

تاثیرات جسمی کشتی بر روی کودکان

سایر ورزش های تیمی ممکن است در توسعه مهارت های تعاملی بازی با بازیکن مانند پاس دادن و مهار کردن بهتر باشند، اما این ورزش مزایایی را دارد که دیگر ورزش ها فاقد آن هستند. ماهیت فردی این ورزش فرصت برجسته ای را برای ورزشکاران جوان فراهم می کند تا ضمن یادگیری رابطه بین تلاش و موفقیت، احساس مسئولیت و عزت نفس را در خود پرورش دهند. بیشتر ورزش ها در درجه اول بر روی حرکات هل دادن مانند پرتاب، ضربه زدن، لگد زدن، پریدن و دویدن تمرکز می کنند. کارشناسان بر این باورند که رشد جسمانی یک طرفه، با تاکید یکسان بر تمام گروه های عضلانی، به ویژه در ورزشکاران جوان اهمیت دارد. رشد عضلانی ایزوله در سنین پایین و در یک دوره طولانی، خطر آسیب را افزایش می دهد و رشد پایه بلندمدت را محدود می کند.
 در میان همه ورزش‌ها، کشتی شاید بهترین ورزش برای رشد کلی بدن باشد، زیرا هر گروه عضلانی را درگیر می‌کند و به بیشترین تعادل مهارت‌های ورزشی نیاز دارد. به عبارت دیگر، این ورزش بیشتر به بهبود موارد اساسی مانند قدرت، تعادل، سرعت، چابکی و شدت کمک می کند و مانند سایر ورزش های رایج تخصصی نیست.

 

تاثیرات جسمی کشتی بر روی کودکان

 

چه چیزی یک کشتی گیر خوب را می سازد؟

کشتی شامل تعادل منحصر به فرد عملا هر جنبه ای از آمادگی جسمانی و روانی است. قدرت به اندازه استقامت مهم است. سرعت به عنوان تکنیک، استراتژی به عنوان شدت و قدرت به عنوان هماهنگی است. با این حال، همیشه این ورزشکار طبیعی نیست که در نهایت در ورزش موفق می شود. بلکه رقیب طبیعی است. ورزشکاران با استعداد، به ویژه آن هایی که قوی و هماهنگ هستند، معمولا خوب عمل می کنند و علاقه اولیه به ورزش دارند. با این حال، در بسیاری از موارد، سخت‌ کوشی و آماده‌ سازی در نهایت بر بچه‌ های با استعداد طبیعی‌ تری که در توسعه آن مهارت‌ ها  ناکام هستند، غلبه می‌ کند.

 

آیا کشتی خشن است؟

کشتی برای مدتی طولانی توسط کسانی که هرگز آن را ندیده اند به عنوان یک ورزش خشن تلقی می شد. ورزشکاران تشویق می‌ شوند تا روی تشک تهاجمی باشند، اما آن هایی که بیش از حد تهاجمی هستند یا از کنترل خارج می‌ شوند، به زودی خود را در پایان بازنده مسابقه‌ ای می‌ بینند که توسط کشتی‌ گیر کنترل‌ تری برنده شده است. کشتی گیران یاد می گیرند که تجاوزات خود را هم در داخل و هم در خارج از تشک کنترل کنند، درست مانند رشته های هنرهای رزمی. به آن ها آموزش داده می شود که به حریفان خود احترام بگذارند و فروتنی را توسعه دهند، زیرا یاد می گیرند در سطح فردی با ضررها کنار بیایند.

 

آیا کشتی خشن است؟

 

خطرات احتمالی کشتی

در حالی که ممکن است برخی برآمدگی‌ها، کبودی‌ها، بینی‌ های خونی و گهگاه کشیده شدن ماهیچه‌ ها یا گشادی بیش از حد وجود داشته باشد، مطالعات متعددی در سال‌ های اخیر انجام شده است که نشان می‌دهد کشتی از بسیاری از ورزش‌ های رایج‌تر از جمله فوتبال، چوگان، فوتبال و ژیمناستیک ایمن‌ تر است. 

 

آیا کشتی برای دفاع شخصی خوب است؟

بله، این ورزش از این نظر منحصر به فرد است که می تواند بسیار تهاجمی بدون خشونت باشد. هدف از بین بردن یا آسیب رساندن به حریف نیست، بلکه غلبه بر آن ها و به دست آوردن کنترل است. شرکت در این ورزش یک راه عالی برای ایجاد اعتماد به نفس و توانایی دفاع از خود، بدون توسل به تاکتیک های خشونت آمیز ذاتی در اکثر اشکال دیگر دفاع شخصی است.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آشنایی با آموزش کشتی در خانه
کشتی

آشنایی با آموزش کشتی در خانه

  • 1402/09/08

در این مقاله قصد داریم تا شما را با آموزش کشتی در خانه آشنا کنیم. خانه نشین شدن یکی از بدت...

تاثیرات جسمی ورزش کشتی
کشتی

تاثیرات جسمی ورزش کشتی

  • 1401/12/24

کشتی ورزش یا مسابقه ای است که در آن دو فرد غیرمسلح تن به تن با یکدیگر مبارزه می کنند و سعی می کنند د...