بوکس یا کشتی: کدام یک بهتر است؟

بوکس یا کشتی: کدام یک بهتر است؟

بوکس یا کشتی: کدام یک بهتر است؟ بوکس و کشتی از قدیمی‌ترین شکل‌های نبرد هستند که از زمان‌های باستان وجود داشته‌اند. این دو ورزش رزمی اغلب به عنوان موثرترین سیستم‌های ضربه زدن با دستها (بوکس) و گرفتن حریف و زمین زدن او (کشتی) در نظر گرفته می‌شوند.

 

انتخاب بین بوکس یا کشتی: کدام یک بهتر است؟

 

اما اگر ورزش بوکس را با کشتی مقایسه کنیم، کدام یک بهتر است: بوکس یا کشتی و چرا؟ بوکس یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های رزمی است که در آن، حریفان تنها با استفاده از دست‌های خود با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. کشتی یک هنر دست‌گیری است که به هیچ وجه شامل هیچ ضربه ای نمی شود و هیچ ضربه‌ای در آن دخیل نیست. هدف این است که با استفاده از تکنیک‌های حمله، حریف را از وضعیت ایستاده به زمین بزند و پشت او را به خاک بمالد.

در این مقاله، به طور مفصل به مقایسه بین کشتی و بوکس خواهیم پرداخت و تفاوت‌ها و مشابهت‌های بوکس و کشتی را برجسته خواهیم کرد. در پایان، خواهید فهمید که کدام یک بهتر است: بوکس یا کشتی و چرا؟

 

بوکس چیست؟

 

بوکس چیست؟

در ابتدای مطلب بوکس یا کشتی می پردازیم به تعاریف بوکس و کشتی. بوکس یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین اشکال مبارزه است که به طور گسترده در سراسر جهان گسترش یافته است. یک ورزش رزمی بسیار محبوب که ورزشکاران تنها با استفاده از دست‌های خود به عنوان ابزار رزم با یکدیگر به مبارزه و رقابت می پردازند. اصالت و خاستگاه بوکس به مصر باستان به حدود هزاره های دوم و سوم قبل از میلاد باز می‌گردد. بسیاری از نقاشی‌های غار نشان می‌دهند که در آن دوره، مردم با یکدیگر در این منطقه بوکس بازی می کردند. آن‌ها دست‌های خود را با پارچه شفاف نازکی از ابریشم، کتان یا پنبه می پوشاندند و با یکدیگر مبارزه می کردند. در برخی از نقاشی‌ها حتی می توان شاهد تماشاگرانی بود که این مبارزات را تماشا می کردند.

با این حال، بوکس به عنوان یک ورزش رزمی در یونان باستان در بیست و سومین المپیاد معروف در سال ۶۸۸ قبل از میلاد ظاهر شد. در آن زمان، بوکس با نام " pugilism" شناخته می‌شد و مسابقات به دلیل نبود قوانین و تجهیزات حفاظتی، بسیار خشن برگزار می شدند. این موضوع با پیدایش قوانین کوینزبری (Queensberry Rules) در بریتانیای کبیر در سال ۱۸۷۸ تغییر کرد. اکثر قوانینی که در آن زمان تدوین شدند، هنوز هم به قوت خود باقی مانده‌اند. جالب است بدانید که مردی به نام جان چمبر (John Chamber) این قوانین را تدوین کرد. تدوین قوانین یک لحظه حیاتی در تاریخ بوکس بود، زیرا از آن زمان این ورزش در سراسر جهان شروع به رشد کرد.

 

کشتی چیست؟

بیشتر بدانید: آشنایی با تمرینات بوکس

 

کشتی چیست؟

کشتی نیز یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین شکل‌های نبرد و ورزش در دنیاست که تمرکز کلی آن بر روی دست‌گیری و زمین زدن حریف است. یک ورزش بسیار محبوب که جزء بازی‌های المپیک در دوران مدرن نیز قرار دارد. این ورزش یک تاریخچه طولانی دارد و ریشه‌هایش به ۱۵,۰۰۰ سال پیش در مصر باستان، هند و بابل باز می‌گردد. کشتی هم مانند بوکس به عنوان یک ورزش رزمی ابتدا در یونان باستان در المپیادهای مشهور ظاهر شد. بعدها رومیان کشتی را از یونانیان را قرض گرفته و با تغییراتی که در آن انجام دادند، آن را به سبک خود سفارشی ساختند. به همین دلیل است که دو سبک اصلی المپیک وجود دارد:

  • کشتی آزاد (Freestyle wrestling) یکی از دو سبک کشتی است که کشتی‌گران می‌توانند حریف را هم از بالا و هم از پایین گیرند تا امتیاز کسب کنند.  یعنی کشتی گیران می توانند پای حریف را بگیرند و از پای خود برای زمین زدن حریف استفاده کنند.
  • کشتی فرنگی یا گِرِکو-رومن یا کشتی یونانی‌رومانی (Greco-Roman Wrestling): یک سبک از کشتی است که گرفتن پائین کمر برای زمین زدن حریف شان، ممنوع است. یعنی کشتی گیران نمی توانند برای زمین زدن حریف از پا و پایین کمر او استفاده کنند. تأکید بر روی گرفتن، ضربه زدن و پرتاب کردن ملایم حریف است. در واقع کشتی‌گران نمی‌توانند برای گرفتن امتیاز، به حریف، لگد، مشت یا کله بزنند و دوبنده یا پاهای او را بگیرند.

با این حال، کشتی در تمام نقاط جهان حضور داشته و سبک های دیگری هم غیر از موارد فوق الذکر دارد، مانند:

  • کشتی فولک استایل (Folkstyle Wrestling)
  • کشتی فولک یا محلی (Folk Wrestling)
  • کشتی جنگی راهبان معبد شائولین یا شوآی جیائو یا کشتی سنتی چین (Shuai Jiao)
  • سومو یا کشتی ژاپنی و ورزش ملی ژاپن (Sumo)
  • کشتی کَچ (Catch wrestling)

 

تفاوت بوکس و کشتی در چیست؟

بیشتر بدانید: تاثیرات جسمی ورزش کشتی

 

بوکس یا کشتی:  تفاوت در چیست؟

در ادامه مطلب بوکس یا کشتی باید بگوییم که بوکس و کشتی دو شکل مختلف از رزم هستند که شباهت زیادی به یکدیگر ندارند. بوکس به طور کامل بر ضربه زدن تمرکز دارد در حالی که کشتی، کاملاً بر دست‌گیری و زمین زدن حریف متمرکز است. بنابراین این دو تقریباً از هر نظر با یکدیگر تفاوت زیادی دارند.

 

تاریخچه

سابقه‌ اولین مسابقات بوکس به مصر باستان، عراق کنونی، در حدود هزاران سال قبل از میلاد (در دوم و سوم هزاره قبل از میلاد) باز می‌گردد. شواهد دیگری از بوکس را می توان در هند و در جزیره کریت مینوآن نیز پیدا کرد. با این حال، ورزش بوکس در حدود ۶۸۸ قبل از میلاد در یونان باستان ظهور کرد. کشتی یکی از قدیمی‌ترین اشکال مبارزه است و ریشه‌هایش به ۱۵,۰۰۰ سال پیش به مصر باستان و بابل باز می‌گردد. در داخل مقبره ها، باستان شناسان نقاشی های زیادی پیدا کرده اند که نشان می دهد مردم آن زمان با یکدیگر کشتی می گرفتند. علاوه بر این، این نقاشی‌ها نشان می‌دهند که مردم از همان حرکات کشتی مدرن استفاده می‌کردند. این ورزش مانند بوکس در یونان باستان و بازی‌های المپیک اولیه محبوب شد.

 

تاکید و استراتژی‌ها

بوکس یک ورزش رزمی است که در نگاه اول بسیار ساده به نظر می رسد. بوکسورها تنها از دستان خود به عنوان ابزار هایی برای آسیب زدن به حریف درون رینگ استفاده می‌کنند. تأکید بر خشونت و استفاده از رویکرد منطقی برای برنده شدن از طریق کسب امتیاز بیشتر یا ناک اوت کردن حریف است. اگرچه مفهوم ساده است، بوکس را "علم شیرین" نیز می نامند، زیرا مبارزان برای برنده شدن در یک مسابقه نیاز به این دارند که سختگیر و روشمند باشند. یعنی فکر اگر با مهارت، آمادگی و حضور قلب باشد، تبدیل به عملکرد برتر در این ورزش می شود.

کشتی یک ورزش رزمی است که هدف اصلی آن خواباندن حریف به پشت روی زمین به منظور برنده شدن در یک مسابقه است. کشتی‌گیران می‌توانند این کار را با استفاده از تکنیک‌های مختلف تکتاک، قفل‌ها و دست‌گیری‌ها انجام دهند. این ورزش شامل هیچ ضربه‌ای نمی‌شود و تأکید بر دست‌گیری است. می‌توان گفت که شما نحوه مبارزه در تمرین را یاد نخواهید گرفت، بلکه یاد خواهید گرفت که چگونه طبق قوانین در مسابقات پیروز شوید.

 

تکنیک‌ها

تکنیک های بوکس ساده و قابل درک هستند.. هدف اصلی یادگیری چگونگی تلفیق حرکات پا، بلوک‌ها، زوایا، حرکات سر با ضربات برای حمله یا دفاع است. در ادامه مطلب بوکس یا کشتی، لیستی از محبوب‌ترین تکنیک‌های بوکس آورده شده است:

  • جَب و گرب (Jab)
  • کراس (Cross یا ضربه مستقیم)
  • هوک (Hook)
  • آپرکات (Uppercut)

فنون کشتی پیچیده هستند و یادگیری آنها بسیار سخت است. تیک داون یا زیرگیری (takedown) شامل تلفیق زمان‌بندی، توزیع وزن، چسباندن، قرار گیری و المان های دیگر است. در ادامه مطلب بوکس یا کشتی، لیستی از محبوب‌ترین تکنیک‌های کشتی آورده شده است:

  • زیرگیری (دو خم/یک خم)
  • فن بارانداز(بارانداز از سینه، فتیله‌پیچ بارانداز، عوج‌بند بارانداز، سالتو بارانداز)
  • کنده ها (کنده یه چاک، کنده فرنگی، کنده حصیر مال)
  • فنهای بالا (فنهای بنداز)، زیرها، فنهای خاک و بزکش

 

قوانین و مقررات

قوانین بوکس به طور کلی ساده و قابل درک بوده و تفاوت زیادی بین پروموشن ورزشی وجود ندارد. بین بوکس حرفه‌ای و آماتور تفاوت هایی وجود دارد، به ویژه در مورد تجهیزات حفاظتی و تعداد راند‌ها. اما قوانین عمومی به یکسان بوده و به شرح زیر است:

  • مسابقات بوکس حرفه‌ای دارای ۱۲ راند هستند.
  • هر راند ۳ دقیقه طول می کشد و بین آن‌ها یک تایم استراحت ۱ دقیقه‌ای وجود دارد.
  • بوکسوران می‌توانند به سر یا به بالای کمربند حریف ضربه بزنند.
  • مسابقه بوکس از طریق تصمیم گیری، ناک‌آت یا اخراج اتمام می یابد.
  • سه داور در کنار رینگ قرار دارند و مسابقه را امتیازدهی می‌کنند. یک داور نیز بر عملکرد بوکسورها داخل رینگ نظارت می‌کند.

قوانین کشتی پیچیده هستند. هدف اصلی این است که پشت حریف را به خاک بمالی یا با کسب امتیاز بیشتر از او پیشی بگیرید. قوانین عمومی کشتی به شرح زیر است:

  • مسابقات بر روی یک فرش به اندازه حداقل ۹ متر (۳۰ فوت) در دیامتر برگزار می‌شوند.
  • مسابقات دو دور (راند) دارند، هرکدام ۳ دقیقه با مدت زمان ۳۰ ثانیه برای استراحت میانی.
  • کشتی‌گران می‌توانند با ضربه فنی، کسب امتیازات یا خاک کردن حریف در مسابقه برنده شوند.
  • کشتی‌گران برای خاک کردن ۲ امتیاز، برای فرار از تشک و فرار از فن ۱ امتیاز، برای تمارض و استفاده از فنون خطا ۲ امتیاز دریافت می‌کنند. آنها برای نقض قوانین امتیازهای تنبیهی دریافت کرده و جریمه می شوند.

 

بوکس یا کشتی: برای دفاع شخصی کدامیک بهتر است؟

 

بوکس یا کشتی: برای دفاع شخصی کدامیک بهتر است؟

هم بوکس و هم کشتی برای آموزش دفاع شخصی بسیار کاربردی هستند. اما می‌توان گفت که مهارت‌های بوکس بهتر با "قوانین" مبارزات خیابانی هماهنگ‌تر هستند. دلیل اصلی این است که ضربات مشت‌ یکی از رایج‌ترین حملات پس از شروع دعوا است. شما هرگز یک فرد معمولی را نخواهید دید که برای جدا کردن دو پا یا پرتاب ضربه سر جلو برود. پرتاب مشت یک واکنش طبیعی و سریع ترین و ساده ترین راه برای صدمه زدن به شخص مقابل است.

با این حال، بوکس برای دفاع، مقابله یا حمله با استفاده از دستان شما، ایده آل است. بوکسورها تمام وقت خود را صرف یادگیری نحوه استفاده از دستان خود به عنوان ابزارهایی برای حمله می کنند که این کار به آنها مزیت قابل توجهی در مبارزه می دهد. عکس العمل های خودکار، زمان بندی، احساس فاصله بهترین فنون به کار گرفته شده است. بوکسورها می‌دانند که چگونه در تمام محدوده‌ها مبارزه کنند، و فرقی نمی‌کند که مبارزه در کجا رخ می‌دهد. آنها به فضای زیادی برای کار کردن نیاز ندارند و قادر به جنگیدن در بار، پارکینگ یا هر مکان دیگری هستند.

از سوی دیگر، کشتی در خیابان‌ها جایی که بیشتر مردم نمی‌دانند چگونه دست گیری کنند یا از دفاع در برابر زیرگیری ها استفاده کنند، بیشتر به درد می خورد. مشت زدن یک ضربه طبیعی است، اما لازمه فن دست‌گیری یادگیری کلیه تکنیک و کنترل وزن، قرارگیری و مهارت‌های دیگر است.  علاوه بر آن، بیشتر دعواهای خیابانی نزاع های بی نظمی هستند که در آن چنگ زدن و هل دادن به وفور اتفاق می افتد. اما کشتی گیران فقط باید یک قسمت از بدن شما را بگیرند و شما را به زمین بزنند، در این صورت است که بازی تمام است.

 

بوکس یا کشتی: در MMA کدامیک بهتر است؟

 

بوکس یا کشتی: مقایسه MMA

کشتی نقش بسیار مهم تری در مبارزات مدرن ورزش ام ام ای ایفا می کند. در واقع، یک مطالعه نشان داده است که کشتی، بیشترین قهرمان UFC را در بین تمام هنرهای رزمی تولید کرده است. از طرف دیگر، بوکس یکی از حیاتی ترین جنبه های مبارزه با مشت زنی است. اما کشتی به وضوح دارای یک مزیت برتر است، به این دلیل: اولاً، کشتی‌گران هستند که محل انجام مبارزه را انتخاب می‌کنند. مهم نیست حریف یک بوکسور ماهر یا یک جیوجیتسوکار (مبارز BJJ)؛ سخت است که مانع کشتی گیران از انجام کاری که بهتر بلدند. بشویم.

بیایید تفاوت کشتی یا بوکس را در ام ام ای بررسی کنیم. بزرگترین تفاوت بین این دو، مدت زمانی است که مبارزان هر دو هنر رزمی برای یادگیری نحوه دفاع در برابر حملات حریف مقابل نیاز دارند. مسئله این است که کشتی‌گران می‌توانند به سرعت یاد بگیرند چگونه بلاک کنند، چگونه دفاع کنند و با فنون بارانداز، به حملات حریف پاسخ دهند. آنها می‌توانند این فنون را به طور متوسط در 6 ماه یاد بگیرند. اما بوکسورها باید سالها سخت کار کنند تا یاد بگیرند چگونه دست‌گیری کنند. دانستن چگونگی دفاع با استفاده از بارانداز نسبت به فنون ضربه گیری در بوکس از پیچیدگی بیشتری برخوردار است. علاوه بر این، کشتی‌گران از نظر بدنی بسیار قوی، پرانرژی و قدرت قلب فوق‌العاده دارند. بیشتر آنها ترجیح با فشار رو به جلو، سرعت بی امان و کنترل قوی بر حریف غلبه کنند. بزرگترین نقطه ضعف کشتی این است که آن به شما یاد نمی دهد که چگونه مبارزه را تمام کنید.

مهارت‌های بوکس هنگام اسندآپ، بسیار حیاتی هستند. در واقع، بسیاری از متخصصان و مربیان MMA ترکیب مهارت‌های برتر کشتی و بوکس را برای این مبارزه پیشنهاد می‌کنند. حرکت عالی پا، حرکت سر و فنون پیشرفته مشت زنی فنون برتر بوکس در این مبارزه محسوب می شوند. بوکس به شما یاد نمی دهد که چگونه دست گیری کنید، لگد بزنید یا در برابر قفل مفاصل دفاع کنید، اما به شما یاد می دهد که چگونه یک ضربه ناک اوت خوب، وارد کنید.

 

بوکس یا کشتی: مقایسه عملکرد در مبارزات خیابانی

 

بوکس یا کشتی: کدامیک برای یک مبارزه خیابانی بهتر است؟

جواب به این سوال به فاکتورهای زیادی بستگی دارد، اما می‌توان گفت که کشتی‌گران احتمال و شانس برای شکست دادن بوکسورها دارند. البته، ممکن است صدها سناریو و حالت مختلف وجود داشته باشد که می تواند مبارزه را به نفع هر دو طرف جلو ببرد. اما به طور کلی، کشتی گیران به یک دلیل ساده نسبت به بوکسورها برتری دارند.

ابتدا باید اذعان کنیم که بیشتر دعواها در خیابان ها از پا شروع می شود. اینجاست که بوکسورها شانس زیادی برای گرفتن فرد کشتی‌گیری دارند که وارد زمین می‌شود تا آنها را ناک اوت ‌کند. در نهایت، کشتی گیران یاد نمی گیرند که چگونه ضربات را بلاک کنند. هنگامی که یک کشتی گیر به سمت جلو حرکت می کند، باید بپذیرد که یک بوکسور می تواند یک ضربه مشت تمیزی به او بزند. خواهد داشت. در اکثر موارد، آنها باید می توانند ضربه مشت او را بگیرند و از آن نقطه به بعد همه چیز تمام می‌شود.

کشتی‌گران ماهر فقط باید یک بخش از بدن یا حتی یک قسمت از لباس شما را بگیرند و شما را به زمین بزنند. هنگامی که آنها زیرگیری میکنند، فن بارانداز را اجرا می کنند، بوکسورهای ماهر واکنش مشابهی مثل افراد عادی که هیچ آموزش رزمی ندیده ‌اند، نشان می‌دهند. شما می‌توانید Canelo Alvarez یا Mike Tyson بعدی باشید، اما این کمک زیادی به شما در مبارزه با کشتی‌گران نمی‌کند. چراکه یادگیری فنون کشتی به سال‌ها زمان نیاز دارد.

اوضاع زمانی بدتر می‌شود که یک کشتی‌گیر موقعیت بالایی را برای انجام هر کاری که می‌خواهد به دست آورد. بوکسورها نمی توانند از پاهای خود استفاده کنند. آنها باید فنون دقیق را یاد بگیرند. پس به طور کلی، نسبت برنده شدن کشتی‌گران در یک مبارزه خیابانی 8 به 10 خواهد بود، یعنی کشتی گیران در مبارزات خیابانی نسبت به بوکسورها، 80 درصد شانس بیشتری دارند. شانس آنها حتی بیشتر می‌شوند اگر مبارزه در یک فضای بسته مانند یک بار یا اتاق باشد.

 

بوکس یا کشتی: یادگیری کدام سخت است؟

بیشتر بدانید: آشنایی با دفاع شخصی خیابانی حرفه ای

 

بوکس یا کشتی: یادگیری کدام یک سخت تر است؟

یادگیری کشتی بسیار بسیار سخت تر از بوکس است. درست است که تبدیل شدن به یک بوکسور خوب شدن هم کار آسانی نیست. در واقع، کاملاً برعکس است. اما تکنیک‌های کشتی پیچیده بوده، یادگیری آنها سخت و به شرایط جسمی و فیزیکی سخت تری نیاز دارند. اولا، تمرینات بوکس، تمرینات قلبی شدید است، زیرا هدف آن آماده‌سازی برای یک مبارزه 12 راندی با مدت زمان مجموعا 36 دقیقه ای است. اما تکنیک های بوکس برای مبتدیان، دوستانه و نسبتاً ساده است. شما در یادگیری تمام اصول ابتدایی مانند حالت‌ها و ترکیب‌ها مشکل نخواهید داشت. با حدود 3 تا 6 ماه آموزش دیدن، مبتدیان می توانند تمام اصول اولیه را یاد بگیرند و شروع به مبارزه کنند. آنها نیاز به یک سال دیگر دارند تا بتوانند در سطح آماتور شروع به مسابقه کنند و بعد از ۲ یا ۳ سال دیگر می توانند حرفه‌ای شوند. در مجموع، بوکسورها به حدود یک سال زمان برای یادگیری نحوه مبارزه و 2 تا 3 سال دیگر برای شرکت در مسابقه نیاز دارند.

بیشتر کشتی گیران سفر خود را از دوران دبیرستان شروع می کنند. آنها باید حدود 2 تا 3 سال تمرین کنند تا به سطح رقابتی و به سطح متوسط برسند. بعد از آن باید برای چهار سال دیگر سخت کار کنند تا کشتی‌گران پیشرفته شوند و در مسابقات بین المللی شرکت کنند. در مجموع، حدود هفت سال زمان نیاز است تا یک کشتی‌گر، بین‌المللی شود. بنابراین، می‌توان گفت که یادگیری کشتی به مراتب سخت‌تر و زمان‌برتر از بوکس است. این هنر رزمی، پیچیده‌تر بوده و نیازمند توانایی‌های فیزیکی و تکنیکی بیشتری است.

 

بوکس یا کشتی کدامیک برای شما بهتر است؟

بوکس و کشتی دو شکل مختلفی از ورزش های رزمی هستند که مشترکات زیادی ندارند. با این حال، تصمیم گیری نهایی در مورد اینکه کدام یک برای شما بهتر است، اصلاً نباید سخت باشد. اگر شما طرفدار ضربه‌زنی هستید و می خواهید همه چیز را در مبارزه واقعی یاد بگیرید، بوکس می‌تواند گزینه خوبی باشد. بوکس یکی از بهترین اشکال مبارزه در دفاع شخصی است زیرا تمرینات آن شامل فنون زیادی است و تکنیک های آن در زندگی واقعی کارآمد هستند. به ویژه وقتی که فکر می‌کنید که مشت زدن در یک مبارزه خیابانی، سلاح اصلی شما است. علاوه بر این، آن یک تمرین قلبی است و اغلب به عنوان یک تمرین برای ورزیدگی کل بدن محسوب می‌شود که شما را در مدت زمان کوتاه به شکل ایده‌آل می‌رساند. بوکس باید انتخاب شما باشد اگر در دهه‌های ۲۰ یا ۳۰ سالگی خود باشید،. بوکس می تواند انتخاب شما باشد.

از طرف دیگر، کشتی یک هنر رزمی موثر و یک ورزش رزمی بسیار محبوب است که به شما یاد می‌دهد چگونه حریف را به زمین بزنید و در جایگاه پایین نگه دارید. اگرچه کشتی یک نوع رقابت هم محسوب می شود، اما شما را برای مبارزه واقعی آموزش می دهد. تکنیک های آن در مبارزات خیابانی به خوبی جواب می دهد. با این حال، اکثر مردم در سنین پایین به کشتی می‌پیوندند، بنابراین اگر در 20 یا 30 سالگی خود هستید، ممکن است در کشتی در مورد تناسب اندام تان با مشکل مواجه شده و به سختی وارد کشتی شوید.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟
ورزش های رزمی

آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟

  • 1401/10/07

مانند هر ورزش دیگری هنرهای رزمی نیز خطر آسیب دیدگی را دارد. اما سوال اساسی این است که ورزش های رزمی...

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟
ورزش های رزمی

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟

  • 1401/09/30

وقتی نیمه شب در خیابان هستید و با موقعتی مواجه می شوید که مجبور به مبارزه میشوید طبیعی است که در ابت...

تفاوت کیک بوکس و موی تای
ورزش های رزمی

تفاوت کیک بوکس و موی تای

  • 1401/02/27

در مورد قدمت این دو رشته رزمی نظرهای مختلفی وجود داره بعضی منابع قدمت کیک بوکسینگ رو دو هزار سال و ا...

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما
ورزش های رزمی

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما

  • 1401/07/20

ورزش رزمی موی تای یکی از باستانی ترین هنر های رزمی در دنیای امروز است. خوشبختانه ترکیب تمرینات ذهنی...

آموزش ورزش های رزمی در خانه
ورزش های رزمی

آموزش ورزش های رزمی در خانه

  • 1401/08/29

به لطف فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید، این روزها دریافت اطلاعات و حتی کسب مهارت‌ها بسیار آ...

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی
ورزش های رزمی

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی

  • 1401/09/02

بدون اغراق می‌توان گفت اگر تنها یک جا، صرف هزینه برای کلاس‌های خصوصی ارزش داشته باشد، آن آ...