تاثیر ورزش رزمی بر کاهش وزن

تاثیر ورزش رزمی بر کاهش وزن

یکی از مهمترین تاثیرات ورزش کاهش وزن است. در باشگاه ورزشی بیشتر افرادی که در آنجا می بینید بیشتر به منظور کاهش وزن ورزش می کنند. 
ورزش هایی مانند فیتنس و بدن سازی در صدر لیست فعالیت هایی قرار دارد که افراد به منظور کاهش وزن به سمت آنها می رود. دراین میان ورزش های رزمی هم جای خود را در میان سایر ورزش ها برای کاهش وزن حفظ کرده است. 
درست است! ورزش های رزمی، با فراگیری هنرهای رزمی علاوه بر اینکه مهارت های دفاع از خود را تا حد زیادی می آموزید میتوانید تا حد زیادی وزن خود را نیز کاهش دهید. 
ورزش های رزمی دارای مزایای بیشماری هستند. از تناسب اندام گرفته تا بهبود تمرکز و حفظ آرامش. یکی از ارزشمندترین مزایای هنرهای رزمی این است که امکان به دست آوردن آمادگی جسمانی بالایی را میدهد و در کاهش وزن سریع نیز به رزمی کار کمک می کند. 
هنرهای رزمی و آموزش دفاع شخصی فقط به منظور یادگیری دفاع از خود در برابر مهاجم نیست و در سلامت کامل شما نیز موثر است. 
 

کدام ورزش رزمی بر کاهش وزن تاثیر میگذارد

 

کدام ورزش های رزمی باعث کاهش وزن می شوند؟ 

اغلب ورزش های رزمی با تحرک زیادی همراه هستند که این خود تا حد زیادی با عث چربی سوزی می شود. اما در برخی از رشته ها در هنرهای رزمی تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد که در این مقاله به معرفی آنها می پردازیم. 

 

موی تای و تاثیر آن بر کاهش وزن

موی تای به هنر هشت اندام معروف است ورزش رزمی ملی کشور تایلند است. موی تای که با نام بوکس تایلندی نیز شناخته میشود و در آن تمام بدن با حرکات سخت درگیر می شود و سرعت حرکت اندام ها و قدرت در دست ها و پاها افزایش می یابد.
از آنجایی که موی تای به تکنیک های مختلف لگد زدن متکی است، با استفاده از حرکات و ضربات پای خود که دارای بزرگترین گروه عضلانی در بدن هستند مقدار زیادی کالری میسوزانید. 
با 1 ساعت تمرین در کلاس موی تای، می توانید تا 1000 کالری بسوزانید . یادگیری و نحوه پرتاب لگدهای پایین و بلند ، زانو زدن و کار با کلینچ ، ذخایر انرژی در قسمت های مختلف بدن را فعال می کند و باعث می شود بیشتر از حد چربی بسوزانید. 
در ابتدای تمرین موی تای با چند حرکت کششی و همچنین تمرینات آمادگی جسمانی برای جریان یافتن خون و افزایش ضربان قلب آغاز می شود. پس از آن با چند حرکت shadow boxing  می توانید بدن خود را گرم کنید و سپس به تمرین تکنیک ها بپردازید. 
موی تای یکی انتخاب عالی برای دفاع شخصی و البته کاهش وزن است. فقط کافیست یک بار آن را امتحان کنید تا دیگر رهایش نکنید. 
 

تاثیر موی تای بر کاهش وزن

 

بوکس و تاثیر آن بر کاهش وزن

یک هنر رزمی بسیار فنی که شامل مشت زدن، ضربه با پا و جابه جایی های مداوم رزمی کار است. همچنین می توان گفت بوکس یکی از سخت ترین تمریناتی است که تا به حال انجام داده اید. 
بوکس قدرت و استقامت قلبی عروقی شما را بهبود  میبخشد و با انجام حرکات قوی و سریع که شامل حرکات بازوها و پاهایتان می‌شود، باعث رشد و تثبیت قوای بدنتان می شود. برخلاف تصور رایج که فکر می کنند در بوکس فقط قسمت بالایی بدن ورزشکار درگیر است باید بگوییم پاها و میانه بدن ورزشکار نیز رشد چشمگیری می کند. 
بوکس باعث رشد پایین‌تنه، به‌ویژه ران‌ها و ساق پا می‌شود، زیرا برای کنترل بدن باید بر روی پاها تسلط داشته باشید. 
یک کلاس بوکس معمولی یک ساعت تمرین را شامل می شود که  شامل کشش های مختلف، تمرینات آمادگی جسمانی و تمرین با دست  و همچنین اسپارینگ است. 
بوکس یکی از بهترین ورزش های رزمی برای مبتدیان است زیرا تکنیک های اولیه پیچیدگی خاصی ندارند و ساده هستند و با چند جلسه تمرین می توانید اصول اولیه دفاع شخصی با مشت را بی آموزید. 
در ورزش بوکس تحرک ورزشکار به اندازه ای است که باعث کاهش و از دست دادن چربی به میزان بسیار زیادی می شود. می توان بوکس را یکی از پر تحرک ترین ورزش ها نام برد. 

 

تاثیر بوکس بر کاهش وزن 

 

جوجیتسوی برزیلی و تاثیر آن بر وزن

جوجیتسو پیش از برزیل در ژاپن ظهور کرد. هدف اصلی آن استفاده از تکنیک و اهرم برای کنترل حریف و زمین زدن او و در نهایت زمین زدن حریف است. 
جوجیتسو یکی از بهترین انتخاب ها برای دفاع شخصی است و نه تنها از سوی مردان بلکه زنان بسیاری نیز جوجیستو را به عنوان ورزش خود انتخاب می کنند. 
کلاس های آموزشی در جو جیتسو برزیلی شامل تمرین حرکات و تکنیک های مختلف است که از ابتدایی ترین تکنیک ها شروع می شود و به سطح پیشرفته می رسد. 
تصور غلط رایج از جیو جیتسو برزیلی این است که افرادی که تناسب اندام ندارند نمی توانند این ورزش را انجان دهند. باید بگوییم این تصور کاملا اشتباه است زیرا خودِ جوجیتسو باعث تناسب اندام می شود. از تاثیرات جوجیتسو در کاهش وزن نمی توان چشم پوشی کرد. 

 

تاثیر جوجیتسو بریزیلی بر کاهش وزن


کشتی و تاثیر آن بر کم کردن وزن

در این که کشتی یکی از قدیمی ترین ورزش های رزمی است شکی نیست. از دیرباز کشتی پای ثابت مسابقات المپیک بوده است. 
ورزشکاران تکنیک‌هایی مانند گراپلینگ برداشتن  و پرتاب کردن حریف، ضربه زدن، پین زدن و مبارزه با کلینچ را تمرین می‌کنند. یکی از ضروری ترین بخش های تکنیکی در کشتی استفاده مناسب و به جا به عنوان اهرم است. چگونگی و نحوه قرار گرفتن بدن به عنوان اهرم و استفاده مناسب از آن از جنبه های کلیدی کشتی است. 
در کشتی تقریبا تمام عضلات بدن درگیر می شوند. در کشتی ورزشکار تقریبا تمام عضلات خود را به کار میگیرد و با به کار بردن تکنیک های تنفسی صحیح می تواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. 
کشتی یکی از ورزش های جدی و عالی برای کاهش وزن است. اگر به کشتی گیران در هنگام مسابقه دقت کنید متوجه میشوید که توان و انرژی بسیاری را صرف می کنند که باعث مصرف کالری بالا و سوخت چربی می شود. 

 

تاثیر کشتی بر کاهش وزن 

 

MMA – ورزش رزمی ترکیبی و تاثیر آن بر وزن

هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) مجموعه ای تکنیک های سایر ورزش های رزمی است که انها را در سیستمی منسجم و یکپارجه در کنار هم قرار می دهد. 
ورزش هایی مانند بوکس، موی تای، جوجیستو و تکنیک های دیگری در MMA خودنمایی می کند. در ورزش های رزمی ترکیبی ورزشکار یاد میگیرد که چطور با استفاده از ضربات دست، لگد، زمین زدن و قفل کردن حریف بر او غلبه کند. 

برای افرادی که به دنبال کاهش وزن با ورزش های رزمی هستند هیچ ورزشی به اندازه MMA جذاب نیست. تنها در یک تمرین یکساعته می توانید تا 1000 کالری بسوزانید. فقط کافیست این وزش را شروع کنید و شاهد کاهش وزن خود باشید. 
یکی از پیش نیاز های MMA جوجیتسو است، در .واقع در پاسخ آیا برای MMA باید جوجیستو بلد باشیم باید بگوییم بله. اگر هدف شما زمین زدن حریف و در نهایت غلبه بر او است جوجیستو را حتما بی آموزید. 
 

تاثیر MMA بر کاهش وزن

 

ورزش های رزمی راهی عالی برای حفظ تناسب اندام و رسیدن به اندام رویایی شماست.  ورزش های رزمی تنها شما را خوش فرم می کند، بلکه از لحاظ ذهنی و روحی نیز به شما کمک می کند. به علاوه یکی از مزایای ورزش کردن حضور در جمع و بهبود روابط اجتماعی است. 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
تاثیرات ورزش منظم بر سلامتی
فیتنس و سلامتی

تاثیرات ورزش منظم بر سلامتی

  • 1401/11/03

مطمئن هستم هیچ فردی در دنیا وجود ندارد که از تاثیرات ورزش اطلاع نداشته باشد. از همان ابتدای مدرسه ور...

تاثیر خواب بر ورزشکاران
فیتنس و سلامتی

تاثیر خواب بر ورزشکاران

  • 1401/11/05

همیشه فکر می کنیم تنها چیز ی که برا ی ورزشکاران اهمیت دارد تغذیه خوب است. اما در مورد خواب چطور؟ آیا...

میزان چربی مجاز بدن چقدر است؟
فیتنس و سلامتی

میزان چربی مجاز بدن چقدر است؟

  • 1401/11/08

همه افراد درصدی از چربی در بدن خود دارند که دانستن میزان مجاز چربی برای هر فرد با توجه به سن و جنسیت...

چند حرکت ورزشی برای چربی سوزی شکم و پهلو
فیتنس و سلامتی

چند حرکت ورزشی برای چربی سوزی شکم و پهلو

  • 1402/03/02

یکی از مشکلات مرتبط با اضافه وزن، چاقی شکم و پهلو است. در این مقاله سعی داریم چند حرکت ورزشی برای شک...

آیا انجام ورزش رزمی در پریودی مجاز است؟
فیتنس و سلامتی

آیا انجام ورزش رزمی در پریودی مجاز است؟

  • 1402/03/07

در اینجا اطلاعات لازم در مورد اینکه آیا می توانید ورزش رزمی در پریودی انجام دهید یا خیر؟ را در اختیا...

تاثیر ورزش رزمی بر کاهش وزن
فیتنس و سلامتی

تاثیر ورزش رزمی بر کاهش وزن

  • 1401/10/28

یکی از مهمترین تاثیرات ورزش کاهش وزن است. در باشگاه ورزشی بیشتر افرادی که در آنجا می بینید بیشتر به...