آیا انجام ورزش رزمی در پریودی مجاز است؟

آیا انجام ورزش رزمی در پریودی مجاز است؟

در اینجا اطلاعات لازم در مورد اینکه آیا می توانید ورزش رزمی در پریودی انجام دهید یا خیر؟ را در اختیار شما قرار می دهیم. این غیر معمول نیست که زنان هر ماه، دردهای قاعدگی را تجربه کنند. چنانچه برای رفع درد دوران قاعدگی خود، به دراز کشیدن و استراحت کردن یا حتی استفاده از مسکن ها اکتفا کردید، باید بدانید که راه های بهتری نیز وجود دارد. اگر میخواهید درد قاعدگی را تحمل کنید، در طول قاعدگی خود ورزش های مناسب این دوران را انجام دهید. در مورد عدم تاثیر ورزش در پریودی اتفاق نظر وجود ندارد، زیرا مطالعات زیادی روی ورزشکاران زن انجام نشده است. فعالیت شدید ورزشی باعث کاهش سطح استروژن در خون می شود، اما لزوماً بر سطح عملکرد بدنی تأثیر نمی گذارد. در هر صورت اگر این ورزش ها طبق اصول و با دقت انجام شود دردسر چندانی ایجاد نمی کند.

چنانچه مایل به یادگیری دفاع شخصی هستید میتوانید از طریق فرم مشاوره از ما مشاوره بگیرید.

 

آیا ورزش در پریودی باعث درد شدید می شود؟

ورزش در پریودی باعث افزایش درد و خونریزی نمی شود. افزایش سطح فعالیت و افزایش کالری مصرفی باعث افزایش سرعت جریان خون در زنان می شود، اما میزان خونی که هر ماه از بدن زن خارج می شود یکسان و از پیش تعیین شده است و ربطی به میزان فعالیت او ندارد. هنگامی که ورزش می کنید و تمرینات قدرتی انجام می دهید، این فعالیت بدنی باعث ترشح اندورفین در بدن شما می شود. اندورفین در تسکین درد بسیار موثر است. بنابراین تنها با ورزش در دوران قاعدگی می توانید به بدن خود یک مسکن بسیار قوی و طبیعی بدهید. این شرایط برای شرایط فیزیکی خاص شما نیز بسیار خوب است. ممکن است در ابتدا کمی بی انرژی به نظر بیایید که می خواهید با چنین دردی در طول قاعدگی خود ورزش کنید. اما ما تضمین می کنیم که تنها پس از چند دقیقه گرم کردن، بدن شما انرژی بیشتری دریافت می کند که می تواند شما را برای فعالیت ورزشی طولانی مدت ترغیب کند.

 

آیا ورزش در پریودی باعث درد شدید می شود

 

ورزش های خطرناک در دوران پریودی

برخی فعالیت های ورزشی در پریودی ممکن است خطرناک باشد. اگرچه برخی از حرکات یوگا در قاعدگی مناسب هستند، اما انجام حرکاتی که باید برعکس بشوید، در این دوران خطرناک است. به ویژه، انجام وضعیت هایی مانند ایستادن روی شانه، ایستادن سر در این مدت بی خطر نیست. ایستادن روی سر می تواند منجر به انسداد رگ های خونی در رحم شود و در نهایت منجر به جریان بیش از حد قاعدگی شود.
سطح هورمون پروژسترون و استروژن در طول دوره قاعدگی به پایین ترین حد خود می رسد که باعث می شود احساس خستگی و انرژی کمتری داشته باشید. اگر احساس خستگی غیر عادی می کنید، در این چند روز از انجام ورزش های هوازی یا استقامتی خودداری کنید.
ورزش رزمی در پریودی نباید فشار اضافی به بدن شما وارد کند، زیرا ممکن است پریود شما را مختل کند. بنابراین، مواردی وجود دارد که باید در دوران پریود از آنها اجتناب کنید. در دوران پریودی از تمرینات شدید قلبی-عروقی یا استقامتی شدید اجتناب کنید. همچنین، در دوران پریودی از تمرینات ماهرانه و پرتحرک خودداری کنید.

 

ورزش های خطرناک در دوران پریودی 

 

فواید ورزش در پریودی

درد در دوران قاعدگی، به دلیل ترشح ترکیباتی است که باعث انقباض عضلات رحم، کمر و شکم می شود. علاوه بر این، این ترکیبات باعث افزایش حساسیت عصبی و افزایش جریان خون در قسمت تحتانی شکم می شود. با ورزش در پریودی چون میزان اکسیژن بیشتری به ماهیچه ها می رسد، انقباض و درد کاهش می یابد. یکی از بخش های مهم چرخه تخمک گذاری تامین انرژی کافی است. وقتی یک زن جوان نمی تواند کالری کافی برای متعادل کردن مصرف انرژی بدن ایجاد کند، بدن سعی می کند این انرژی را حفظ کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، تولید هورمون آزاد کننده گنادوتروپین سرکوب می شود و در نتیجه، چرخه تخمک گذاری شروع به اختلال می کند که تأثیر ورزش را در به تاخیر انداختن قاعدگی نشان می دهد. 
البته منظور از ورزش، ورزش شدید همراه با تغذیه نامناسب است. در این شرایط، مقدار هورمون LH دیگر در اواسط چرخه افزایش نمی یابد و در نتیجه فولیکول ها دیگر نمی توانند به طور موثر استروژن تولید کنند. در نهایت تخمک گذاری به طور نامنظم اتفاق می افتد و در برخی موارد تخمک گذاری به طور کامل انجام نمی شود. 

 

فواید ورزش در پریودی

 

ورزش ها مناسب در دوران پریودی

اکثر ورزش ها در دوران قاعدگی برای تسکین درد مفید هستند. چنانچه شما ورزش رزمی در پریودی انجام نمی دهید یا حتی اگر اصلا ورزشکار نیستید، مهم نیست. شما می توانید با پیاده روی های ساده، انجام حرکت پلانک و برخی حرکات ورزشی مناسب برای زیر شکم، درد خود را در این دوران کاهش دهید. ورزش های کششی و تعادلی برای ریلکس کردن و آرام کردن شما نیز بسیار مفید واقع خواهند شد. دویدن یکی دیگر از روش های تسکین درد در پریودی است. با دویدن، هورمون اندروفین به طور طبیعی در بدن آزاد می شود. این هورمون یک مسکن طبیعی است. دویدن تاثیر مثبتی در تنظیم کردن خلق و خوی افراد در این دوران نیز دارد.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
تاثیرات ورزش منظم بر سلامتی
فیتنس و سلامتی

تاثیرات ورزش منظم بر سلامتی

  • 1401/11/03

مطمئن هستم هیچ فردی در دنیا وجود ندارد که از تاثیرات ورزش اطلاع نداشته باشد. از همان ابتدای مدرسه ور...

تاثیر خواب بر ورزشکاران
فیتنس و سلامتی

تاثیر خواب بر ورزشکاران

  • 1401/11/05

همیشه فکر می کنیم تنها چیز ی که برا ی ورزشکاران اهمیت دارد تغذیه خوب است. اما در مورد خواب چطور؟ آیا...

میزان چربی مجاز بدن چقدر است؟
فیتنس و سلامتی

میزان چربی مجاز بدن چقدر است؟

  • 1401/11/08

همه افراد درصدی از چربی در بدن خود دارند که دانستن میزان مجاز چربی برای هر فرد با توجه به سن و جنسیت...

چند حرکت ورزشی برای چربی سوزی شکم و پهلو
فیتنس و سلامتی

چند حرکت ورزشی برای چربی سوزی شکم و پهلو

  • 1402/03/02

یکی از مشکلات مرتبط با اضافه وزن، چاقی شکم و پهلو است. در این مقاله سعی داریم چند حرکت ورزشی برای شک...

آیا انجام ورزش رزمی در پریودی مجاز است؟
فیتنس و سلامتی

آیا انجام ورزش رزمی در پریودی مجاز است؟

  • 1402/03/07

در اینجا اطلاعات لازم در مورد اینکه آیا می توانید ورزش رزمی در پریودی انجام دهید یا خیر؟ را در اختیا...

تاثیر ورزش رزمی بر کاهش وزن
فیتنس و سلامتی

تاثیر ورزش رزمی بر کاهش وزن

  • 1401/10/28

یکی از مهمترین تاثیرات ورزش کاهش وزن است. در باشگاه ورزشی بیشتر افرادی که در آنجا می بینید بیشتر به...