آموزش ورزش های رزمی در خانه

آموزش ورزش های رزمی در خانه

به لطف فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید، این روزها دریافت اطلاعات و حتی کسب مهارت‌ها بسیار آسان‌تر از قبل شده است. بطوری که می‌توانید با شرکت در یک دوره آموزش دفاع شخصی در خانه، به راحتی بخش بزرگی از مهارت‌های لازم هنگام مواجهه با مزاحمان را به دست آورید. اما آیا کیفیت آموزش در خانه با آموزش حضوری یکسان است؟ چه کسانی افراد مناسبی برای دریافت غیرحضوری این نوع آموزش به حساب می‌آیند و اصلاً در خانه چه مهارت‌هایی را می‌توان در حوزه دفاع شخصی آموخت؟ این‌ها سؤالاتی هستند که قرار است در ادامه این مطلب به آن‌ها پاسخ دهیم.

 

 

لزوم آموختن ورزش رزمی در دنیای امروز

موضوع اصلی، آموزش دفاع شخصی در خانه یا آموزشگاه نیست. در واقع آنچه بیشتر اهمیت دارد، لزوم آموختن این هنر رزمی برای مراقبت از خود در شرایط بحرانی است. از دیرباز اولین دغدغه انسان‌ها، حتی انسان‌های نخستین، زنده ماندن بوده است. این دغدغه تا به امروز هم ادامه دارد و به همین دلیل امنیت نیازی است که هیچگاه نادیده گرفته نمی‌شود.
دفاع شخصی با ارائه تکنیک‌ها و روش‌هایی برای فرار در موقعیت‌های سخت، درگیری در موقعیت‌های خطرناک و کنترل روان کمک می‌کند تا افراد در مواجهه با خطر بتوانند از سلامتی و جان خود دفاع کنند. آموزش دفاع شخصی در منزل نیز راهی است برای استفاده حداکثری از این آموزه‌ها تا همه افراد جامعه شانس یادگیری این هنر رزمی کارآمد را داشته باشند. 

 

لزوم آموختن ورزش رزمی در دنیای امروز

بیشتر بدانید: کدام ورزش رزمی بهتر است؟

 

آموزش ورزش رزمی در خانه برای چه افرادی مناسب است؟

اگر در هر یک از گروه‌های زیر قرار می‌گیرید، احتمالاً آموزش حرکات دفاع شخصی در خانه برای شما بهترین گزینه خواهد بود.


اگر زمان کافی در اختیار ندارید

اغلب افراد امروزه با درگیری‌ها و دغدغه‌های روزانه بسیاری مواجه هستند و زمان کمی برای پرداختن به کلاس‌های آموزشی دارند. خصوصاً در شهرهای بزرگ زمانی که برای رفت و آمد به آموزشگاه صرف می‌شود ممکن است بیش از زمان کلاس باشد. به این ترتیب بسیاری از افراد به دلیل کمبود وقت قید شرکت در دوره‌های آموزشی را می‌زنند. آموزش دفاع شخصی در خانه برای این دسته از افراد بهترین گزینه است. زیرا اولاً زمان رفت و آمد به صفر می‌رسد و دوماً می‌توانند تایم تمرین و آموزش منعطف‌تری داشته باشند. پس اگر فکر می‌کنید زمان کافی برای شرکت در کلاس‌های دفاع شخصی را ندارید می‌توانید از همین امروز تمرینات خود را در خانه آغاز کنید.

 

آموزش ورزش رزمی در خانه برای چه افرادی مناسب است؟

بیشتر بدانید: تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی

 

اگر رفت و آمد بیرون از خانه برای شما دشوار است

این شرایط خصوصاً برای مادرهایی که فرزند کوچکی دارند، کاملاً آشنا است. آموزش دفاع شخصی در خانه برای کسانی که به هر دلیلی از جمله داشتن کودک خردسال یا دور بودن آموزشگاه به محل زندگی، امکان رفت و آمد  را ندارند بهترین گزینه است. با این حساب اگر شما نیز یک مادر پرمشغله هستید می‌توانید آموزش دفاع شخصی بانوان در خانه را امتحان کنید 


اگر با محدودیت مالی مواجه هستید

اگر در حال حاضر بودجه کافی برای شرکت در دوره‌های دفاع شخصی را در اختیار ندارید می‌توانید از خانه نیز یادگیری و تمرین را شروع کنید. کافیست انگیزه کافی داشته باشید و زمان و انرژی خوبی برای تمرینات خود صرف نمایید.

 

آموزش ورزش رزمی در خانه با فنونی ساده

اگر انتخاب شما این است که دفاع شخصی را بدون مربی و در خانه بیاموزید، این نکات و آموزه‌ها به شما کمک خواهند کرد:


تمرینات بدنی داشته باشید تا قوی بمانید
چه برای فرار کردن از دست مهاجم و چه برای درگیری با او و انجام حرکات و تکنیک‌ها، نیاز به بدنی قوی دارید. پس سعی کنید با انجام تمریناتی ساده در خانه، آمادگی بدنی خود را حفظ نمایید. تقویت مچ دست با یک فنر مخصوص تقویت مچ، انجام حرکات روزانه شنا برای تقویت بازو، کار کردن روی ضربات پا و دست به کمک یک کیسه بوکس، از جمله تمریناتی هستند که به کار شما خواهند آمد.

 

آموزش ورزش رزمی در خانه با یادگیری اصول فرار

بله درست خوانده‌اید! در جریان آموزش دفاع شخصی در منزل، ابتدا باید اصول فرار کردن را بیاموزید. در مواجهه با یک فرد عصبی و مهاجمی که نمی‌دانید با چه هدفی برای شما مزاحمت ایجاد کرده است، بهترین و اولین راه این است که به نحوی خود را بدون درگیری از موقعیت خلاص کنید. فریاد بکشید و از دیگران کمک بخواهید، حواس مهاجم را پرت کنید و ... در هر صورت باید تمام راه‌ها را برای فرار کردن امتحان کنید.

 

آموزش ورزش رزمی در خانه با یادگیری اصول فرار

بیشتر بدانید: آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟


این تکنیک‌های ساده را به خاطر بسپارید
شما با آموزش دفاع شخصی در خانه نمی‌توانید در هنرهای رزمی به یک فرد حرفه‌ای تبدیل شوید. اما می‌توانید تکنیک‌ها و فنون اولیه را که در مواقع خطر به کمک شما می‌آیند یاد بگیرید. ضربه به ساق پای مهاجم، فرو کردن انگشتان در چشم‌های او، ضربه به کشاله ران، ضربه با آرنج یا دست به گردن مهاجم و ... از جمله حرکاتی هستند که فرد مقابل را برای لحظاتی از پا می‌اندازند تا شما بتوانید فرار کنید.

 

آیا آموزش ورزش دفاع شخصی در خانه به اندازه آموزشگاه مثمر ثمر است؟

واقعیت این است که هر چند یادگیری دفاع شخصی در خانه بهتر از یاد نگرفتن آن است، اما نباید توقع داشته باشید کیفیت آموزش دفاع شخصی در خانه، بدون مربی به اندازه آموزش در آموزشگاه و زیر نظر مربی باشد. در باشگاه مربی تمام حرکات شما را زیر نظر دارد و اصلاح می‌کند. به این ترتیب امکان یادگیری اشتباه وجود ندارد، احتمالی که در آموزش‌های خانگی و بدون مربی زیاد است. اما اگر در خانه و به صورت آنلاین، زیر نظر مربی دفاع شخصی را می‌آموزید، یک قدم جلوتر هستید.


آموزش دفاع شخصی در خانه برای کودکان

آموزش برخی اصول دفاع شخصی کودکان، خصوصاً زمانی که کم کم حضور آن‌ها در اجتماع بیشتر می‌شود، بدون شک الزامی است. می‌توانید برخی از این اصول را در خانه و البته با راهنمایی مربی به کودک خود بیاموزید. به این ترتیب تا حدی مطمئن خواهید بود که فرزندتان بدون حضور شما نیز می‌تواند از خود دفاع کند.
پیشنهاد می‌کنیم اگر دغدغه سلامتی و امنیت خود یا اعضای خانواده خود را دارید با یک مربی کارکشته دفاع شخصی در این زمینه صحبت کنید تا بهترین روش آموزش را چه در خانه و چه در آموزشگاه به شما پیشنهاد دهد.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟
ورزش های رزمی

آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟

  • 1401/10/07

مانند هر ورزش دیگری هنرهای رزمی نیز خطر آسیب دیدگی را دارد. اما سوال اساسی این است که ورزش های رزمی...

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟
ورزش های رزمی

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟

  • 1401/09/30

وقتی نیمه شب در خیابان هستید و با موقعتی مواجه می شوید که مجبور به مبارزه میشوید طبیعی است که در ابت...

تفاوت کیک بوکس و موی تای
ورزش های رزمی

تفاوت کیک بوکس و موی تای

  • 1401/02/27

در مورد قدمت این دو رشته رزمی نظرهای مختلفی وجود داره بعضی منابع قدمت کیک بوکسینگ رو دو هزار سال و ا...

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما
ورزش های رزمی

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما

  • 1401/07/20

ورزش رزمی موی تای یکی از باستانی ترین هنر های رزمی در دنیای امروز است. خوشبختانه ترکیب تمرینات ذهنی...

آموزش ورزش های رزمی در خانه
ورزش های رزمی

آموزش ورزش های رزمی در خانه

  • 1401/08/29

به لطف فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید، این روزها دریافت اطلاعات و حتی کسب مهارت‌ها بسیار آ...

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی
ورزش های رزمی

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی

  • 1401/09/02

بدون اغراق می‌توان گفت اگر تنها یک جا، صرف هزینه برای کلاس‌های خصوصی ارزش داشته باشد، آن آ...