7 دلیل برای یادگیری جوجیتسو برزیلی

7 دلیل برای یادگیری جوجیتسو برزیلی

دفاع شخصی ورزش و هنری که با گذشت زمان اشتیاق و نیاز برای یادگیری آن بیشتر می‌شود. با یادگیری مناسب و آموزش دفاع شخصی به صورت اصولي فرد به اعتماد به نفس بیشتری می‌رسد و عملا علاوه بر کم شدن برخی ترس‌هایش از مزایای آن هم بهره خواهد برد.
جوجیتسو برزیلی یکی از سبک‌های دفاع شخصی و مبارزه است که این‌روزها خیلی سر و صدا به پا کرده است و هر کسی علاقه‌ای اندک به ورزش‌های رزمی داشته باشد، آرزوی یادگیری جوجیتسو برزیلی را دارد. در این مقاله قصد داریم به 7دلیل که همه مردم نیاز به یادگیری جوجیتسو برزیلی دارند اشاره کنیم و برخی از فواید این سبک از دفاع شخصی و مبارزه رزمی را به شما توضیح دهیم.

 

یادگیری جوجیتسو برزیلی و تاثیر آن بر زندگی

اکثر مردم به دفاع شخصی و جوجیتسو برزیلی به چشم نوعی مبارزه نگاه می کنند و چیزی که نمی‌دانند این است که جوجیتسو برزیلی و دفاع شخصی در تمام زندگی آن‌ها و به صورت روز به روز تاثیر مثبت و شگرفی خواهد گذاشت شاید اولین مرحله یادگیری مبارزه و دفاع شخصی باشد ولی در ادامه در بسیاری از مراحل زندگی تاثیرات مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.

 

یادگیری جوجیتسو برزیلی و تاثیر آن بر زندگی

همچنین بخوانید: 10 سلبریتی که جوجیتسو تمرین میکنند

 

مزایای یادگیری جوجیتسو برزیلی

1- جوجیتسو برزیلی و افزایش سلامتی بدن

شاید اولین مزایای یادگیری دفاع شخصی و جوجیتسو برزیلی افزایش شاخص سلامتی بدن باشد. لازم نیست شما یک جوجیتسو کار حرفه‌ای باشید تا از این مزایا استفاده کنید بلکه کافیست یک دوره کوتاه شروع به آموزش و یادگیری جوجیتسو برزیلی بکنید تا تاثیر آن بر روی سلامتی بدن شما آغاز شود. در نتیجه اگر به دنبال ورزشی هستید که سلامتی شما را تضمین کند جوجیتسو یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

 

2- افزايش انعطاف پذیری

با یادگیری جوجیتسو بدن شما انعطاف بیشتری پیدا کرده و استقامت شما افزایش پیدا میکند و بدن شما  در بیشتر مواقع در حالت آماده باش به سر می برد در نتیجه قلب و عروق شما بسیار بهتر از قبل کار خواهد کرد. جوجیتسو برزیلی از بسیاری از ورزش های هوازی کالری بیشتری خواهد سوزاند.

 

3- جوجیتسو برزیلی و دفاع شخصی خارق العاده

اگر دنبال یک راه آسان و ساده و در عین حال بسیار امن و واقعی برای دفاع شخصی می باشید جواب در این مقاله درست درجلوی چشمان شماست یعنی جوجیتسو برزیلی.
فرقی نمی کند در یک مبارزه  به ناچار روی آسفالت افتاده باشید یا سرپا در حال مبارزه یا دفاع از خود یا شخص دیگری باشید، جوجیتسو برزیلی برای تمام شرایط سخت و غیر قابل گریز یک راه حل هوشمندانه و ساده برای شما دارد تا از تمام این موقعیت های سخت به عنوان یک برنده خارج شوید. جوجیتسو ترکیبی واقعی و بینظیر از انواع تکنیک‌ها است، که شامل انواع روش‌های‌ خفه کردن، قفل‌های مفصلی و دستگیره‌ها می‌باشد.

 

مزایای یادگیری جوجیتسو برزیلی

همچنین بخوانید: سوالات متداول در خصوص جوجیتسو

 

 

4- جوجیتسو برزیلی و افزایش اعتماد بنفس

هر زمان که شما در حین یادگیری جوجیتسو برزیلی روی تشک یا مبارزه قرار می‌باشید، از نظر روحی، فیزیکی و حتی اجتماعی به چالش کشیده مب‌شوید و در بلند مدت این امر به شما کمک خواهد کرد از نظر اعتماد بنفس و تمرکز چیزی کم نداشته باشید.
اگر بخواهیم واقع‌بینانه صحبت کنیم، جوجیتسوبرزیلی یکی از انواع دفاع شخصی است که این توانایی را دارد که شخص را از بدترین مخمصه ها نجات دهد.
 فردی که این هنر رزمی را به خوبی آموخته باشد در بسیاری از مواقع توانایی دفاع از خود و نزدیکانش را خواهد داشت و این امر به خودی خود، اعتماد به  نفس بسیار بالا ولی نه از نوع کاذب‌اش را در فرد ایجاد خواهد کرد.

 

5- توسعه قابلیت حل مساله و تفکر در شرایط خطرناک

با یادگیری روزافزون جوجیتسو برزیلی و پیشرفت در این هنر رزمی، فرد قابلیت حل مسئله بسیار بالایی را کسب خواهد کرد. در واقع چون در این رشته رزمی ذهن و بدن همیشه به دنبال حل مسائل و مشکلات جدید هستند، ذهن و مغز به مرور یاد می‌گیرد که در شرایط سخت و طاقت فرسا هم به دنبال راه حل مشکلات و موارد پیش آمده باشد.
این راه حل نه فقط در حیطه فیزیکی و ورزشی بلکه در تمام نقاط مربوط به زندگی فرد رخ خواهد داد، به طوری که فرد جوجیتسو برزیلی کار حتی در مواجهه با بحران‌های مالی و عاطفی نیز راحت‌تر توانایی پذیرش و حل مشکلات را خواهد داشت.

 


6- جوجیتسو برزیلی از هر نظر به صورت درمانی عمل می‌کند

جوجیتسو برزیلی یک ورزش است، که در آن چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی فواید درمانی بسیاری را به هنرجو می رساند. به دلیل فعالیت کاردیو زیاد این ورزش قلب و عروق همیشه در سلامتی کامل قرار خواهند داشت و از طرف دیگر با توجه به ماهیت ورزش فرد هنرجو از نظر ذهنی و روحی کاملا آماده و قوی خواهد بود.

 

مزایا جوجیتسو

همچنین بخوانید: چطور یک باشگاه خوب برای جوجیتسو پیدا کنیم؟

 

7- جوجیتسو دوستان خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت

شما ممکن است در طول یادگیری جوجیتسو و در روی تشک دوستان بسیار زیادی پیدا کنید. دوستانی که غالبا هم هدف و هم مسیر با هم می‌باشید.
ممکن است حتی همین حالا که در حال یادگیری جوجیتسو می باشید در حال تمرین با یکی از بهترین دوستای آینده خود باشید.

 

نتیجه گیری

7 مورد از مزایای یادگیری دفاع شخصی و جوجیتسو را باهم مرور کردیم و شاید تمام ما به این باور و نکته رسیدیم که یادگیری دفاع شخصی و جوجیتسو برزیلی نه تنها بر روی تشک و در دعوا‌های ناخواسته خیابانی به ما کمک می‌کنند،  بلکه در تمام و سایر موارد زندگی فرد نیز باعث اتفاقات مثبتی خواهند شد.
فرد با یادگیری دفاع شخصی و جوجیتسو برزیلی به مرور قابلیت های بسیاری را در زندگی خود به دست خواهد آورد که به برخی از این موارد در این مقاله به خوبی اشاره شد.
در انتها بسیار خوشحال می شویم که شما هم تجربیات خود در یادگیری دفاع شخصی و یا جوجیتسو برزیلی را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
راهنمای کمربند جوجیتسو
جوجیتسو

راهنمای کمربند جوجیتسو

  • 1401/10/05

این نوشته راهنمای کاملی از رنگ های کمربند جیو جیتسو برزیلی BJJ برای کودکان زیر 16 سال است. زمان...

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو
جوجیتسو

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو

  • 1401/11/01

اگر شما هم به تازگی قصد آموزش دفاع شخصی را گرفته اید احتمالا نام ورزشی به نام جوجیتسو به گوشتان خورد...

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو
جوجیتسو

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو

  • 1401/11/12

BJJ  یا جوجیتسوی برزیلی یک ورزش رزمی برای دفاع شخصی است که علاوه بر افزایش قدرت در تناسب اندام...

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران
جوجیتسو

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران

  • 1401/11/16

قدرت و آمادگی برای عملکرد در هر ورزشی و برای هر ورزشکاری بسیار مهم است. در جو جیتسوی برزیلی، تسلیم ش...

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟
جوجیتسو

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟

  • 1401/12/13

تا زمانی که در جوجیتسو ضربه آرنج رقیبتان به دهانتان برخورد نکرده متوجه نمی شوید که این ورزش می تواند...

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو
جوجیتسو

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو

  • 1401/12/20

اجازه دهید اول از همه یک چیز را کاملاً روشن کنیم ، گرم کردن   warm up - بخش مهمی از هر ورزش است...