10 دلیل برای یادگیری جوجیتسو

10 دلیل برای یادگیری جوجیتسو

جوجیتسوی برزیلی زندگی افراد را از بسیاری جهات تغییر داده است. این را کسانی که جوجیتسو را به تازگی شروع کرده اند می گویند. هر فردی هر زمان که بخواهد و اراده کند می تواند در زندگی خود تغییر ایجاد کند. 
شکی در این نیست که جوجیتسو باعث تحولات بسیاری در زندگی افراد می شود و جوجیتسو زندگی شما را تغییر می دهد. 

برای آموزش دفاع شخصی کلیک نمایید.

 

جوجیتسو زندگی شما را تغییر می دهد 

در این نوشته می خواهم تجربیات یکی از ورزشکاران جوجیستو را برای شما بازگو کنیم.
 او می گوید: 

 حقیقت این است که بدون شروع جیو جیتسو برزیلی مطمئن نیستم که الان می توانستم اینجا باشم. باید بگویم مهم این است که به یاد داشته باشیم که همه ما باید از جایی شروع کنیم و هر فردی داستان منحصر به فرد خودش را دارد.
 وی ادامه می دهد:
اولین باری که شاهد جیتسو برزیلی بودم، بعد از اولین جلسه کلاس موی تای در تامپا، فلوریدا بود. من حدود 19 ساله بودم و به خاطر ضربات محکمی که به کیسه سنگین در باشگاه زده بودم در ساق پایم احساس درد می کردم. 

تقریباً در همان زمان بود که چند نفر را دیدم که روی تشک غلت می زنند، آنها من را به یاد روزهای کشتی گرفتن در دبیرستانم انداختند.
تصمیم گرفتم به آن ملحق شوم و یکی دو فن به آنها نشان دهم تا یاد بگیرند چطور مبارزه کنند. فکر کنم در همان روز بود که تا یک هفته گردن درد داشتم!! 

به جرات می توان گفت که جیو جیتسو برزیلی در چند سال گذشته رابطه¬ی عشق و نفرت است. من مطمئن هستم که بسیاری از ورزشکاران  BJJ می دانند من چه می گویم.

جیو جیتسو شما را از ضعیف ترین نقطه بدنتان می سنجد، باید بگویم این فقط یک ورزش رزمی یا سرگرمی نیست، بلکه یک سفر مادام العمر برای یک یادگیری دائمی است. جوجیتسو یک درس زندگی است و رزمی کار آنچه را که بر روی تشک یاد میگیرد در زندگی روزمره به کار می گیرد. 
جوجیتسو در زندگی من تاثیرات بسیار زیادی داشته است که در ادامه به آنها اشاره می کنم: 

 

جوجیتسو زندگی شما را تغییر می دهد 

 

1. اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد

شکست خوردن در تمرین و از آن مهمتر در مسابقات توسط بازیکنان به خصوص برای حرفه ای ها احساس خوبی ندارد. 
 جیو جیتسو برزیلی در موقعیت های بسیاری شما را در خارج از منطقه امنتان قرار می دهد. بزرگترین کار دنیا این است که بتوانید از طرز فکر و مهارت های خود در موقعیت مناسب استفاده کنید. 
به نظر من BJJ یک مبارزه و یا پاسخ به یک مبارزه است. 
 
شما می دانید که ممکن است تسلیم شوید ، با این حال بارها و بارها به مبارزه می روید. و همین است که این اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و به خاطرتان می آورد که در در گذشته با مشکلات و موقعیت های بد روبرو شده اید و بر آنها غلبه کرده اید. هنگامی که بتوانید آنچه را که در جیو جیتسو آموخته اید در زندگی روزمره به کار ببرید، توانایی شما در اداره انواع موقعیت های زندگی افزایش می یابد و در مسیر  زندگی مطمئن تر خواهید بود. 

 

بالا رفتن اعتماد به نفس با یادگیری جوجیتسو

 


2. BJJ  به شما امکان می دهد کنترل زندگی خود را در دست بگیرید

یکی از مهمترین تکنیک های زندگی در دست گرفتن کنترل زندگی تان است. 
اگر واقعا میخواهید مسئولیت زندگی خود را به دست بگیرید، باید بگویم به چیزی مانند BJJ نیاز دارید. جیو جیتسو به شما می آموزد که در هنگام مواجهه با چالش ها و دشواری ها  استقامت داشته باشید و حتی زمانی که احساس دلسردی می کنید به اهداف خود متعهد بمانید. افرادی که جوجیتسو کار می کنند می دانند تا چه حد بر میزان پایبندی آنها بر اهدافشان تاثیر گذار است. 

حقیقت این است که BJJ ورزشکار را از لحاظ جسمی و روحی قوی تر می کند
جیو جیتسو برزیلی به شما می آموزد که چگونه به چالش ها پاسخ و واکنش نشان دهید. شما همیشه بر آنچه که در زندگی برایتان اتفاق می‌افتد کنترل ندارید، با این حال کنترل واکنش خود را در برابر آن دارید. 
دست از سرزنش عوامل بیرونی بر دارید و مسئولیت شکست های خود را بپذیرید. به خاطر داشته باشید " هر زمان بر ذهن خود مسلط شوید بر زندگی تان هم تسلط پیدا خواهید کرد" 

 

3. BJJ  به شما یاد می دهد که از فرصت ها استفاده کنید

من معتقدم همه ما لحظاتی در زندگی مان داریم که ما را تعریف می کند، می خواهید در موقعیتی که هستید بمانید یا مراحل زندگی را به سرعت طی کنید در نهایت به شما بستگی دارد که میخواهید در محیط امن خود بمانید یا خیر. 
در BJJ هیچ منطقه امنی وجود ندارد. تردیدها فقط شما را از جایی که می خواهید در آن باشید دورتر می کند، به خاطر داشته باشید بعضی از فرصت ها فقط یکبار در زندگی شما رخ می دهد. 
چیزی که من از BJJ یاد گرفتم این است که می‌توانم محیط اطرافم را بسیار دقیق‌تر مشاهده کنم و خودم را رشد دهم و توانایی هایم را افزایش دهم.
هر بار که در مسابقات جوجیستو قرار می گیرید باید بتوانید از موقعیت ها برای شکست حریف استفاده کنید، در زندگی هم همینطور است. 
هر چه بیشتر و جدی تر تمرینات جوجیتسو را انجام دهید در زندگی عادی و قرارگیری در موقعیت های مختلف اماده تر خواهید بود. 
فقط کافیست GI خود را به تن کنید و وارد زمین شوید. 

 

BJJ  به شما یاد می دهد که از فرصت ها استفاده کنید

 

4. جوجیستو به شما نشان می دهد که رمز موفقیت مداومت است 

مطمئن هستم بیشتر جوجیستو کاران این تجربه را داشته اند. زمانی که برای اولین بار تمرینات جوجیستو را شروع کردم خیلی هیجان داشتم، تمام پس اندازم را برای خرید بهترین لباس و سپر جوجیتسو خرج کردم.
تمام وقت اضافی خود را صرف تماشای ویدیوهای یادگیری و تلاش برای تسلط بر هر تکنیک میکردم. 
این هیجان کم کم از بین رفت و بدنم دچار درد شد. 
در آن زمان آموختم که تنها راه یادگیری هر چیزی در زندگی مداومت و صبر است. نمی توان تمام تکنیک ها را یک شبه یاد گرفت. هیچ کس بدون مداومت و ثبات نتوانسته است به موفقیت دست یابد.  
تمام ورزشکاران حرفه ای را که می بینید نتیجه سال ها تلاش و مداومت و استقامت در حرفه خود را دیده اند. 

 

5. BJJ  به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را درک کنید

با غلت زدن و مبارزه در تشک جوجیتسو توانایی ها و نقاط ضعف خود را خواهید شناخت. 
جیو جیتسو برزیلی نه تنها تواضع را به شما یاد می دهد، بلکه به شما این امکان را می دهد که از نقاط قوت خود به نفع خود و از نقاط ضعف حریف نیز به نفع خود استفاده کنید. 
جوجیستو شما را به شناخت از خودتان هدایت می کند، با جوجیستو و شناخت مهارت هایی که ندارید می توانید حریف خود را از سوء استفاده  از نقاط ضعف خود منصرف کنید. 

تکنیک های جوجیتسو در زندگی روزمره هم کاربرد بسیاری دارد، با شناخت نقاط ضعف و قدرت خود باید از هر دو به نفع خود استفاده کنید. 
به خاطر داشته باشید که همیشه در همه چیزخوب نیستید. نقاط قوت خود ا تقویت کنید و نقاط ضعف خود را بشناسید و اجازه ندهید حریف از انها استفاده کند. 

 

6. BJJ  بدن شما را تغییر می دهد

در یک جلسه تمرین 30 تا 45 دقیقه ای جوجیتسو تمام عضلات بدن شما به طور کامل درگیر می شود.
جیو جیتسو برزیلی نه تنها به ماهیچه سازی بدن شما کمک می کند شما کمک می کند بلکه باعث پاکسازی بدن شما نیز می شود . 
مطمئن هستم اگر شما یک ورزشکار واقعی باشید بعد از یک ساعت غلت زدن در تشک و تمرین سخت هرگز حاضر نخواهید شد که دوباره به سراغ فست فود بروید. 
ورزشکاران بسیاری مشاهده شده اند که تناه با چندماه تمرین به شکل بدن دلخواه خود رسیده اند. 
 جیو جیتسو این توانایی منحصر به فرد را دارد که علاوه بر بدن و طرز فکر شما را نیز برای بهتر شدن تغییر دهد. 

 

BJJ  بدن شما را تغییر می دهد


  
7. BJJ  آرامش را به شما هدیه می دهد 

وقتی برای اولین بار اولین تمرین جیو جیتسو خود را آغاز کردید به احتمال زیاد با تنش ها و اضطراب زیادی رو به رو شدید به طوری که نفس کشیدن برای شما بسیار سخت و نفس گیر بود. اما به زودی و بعد از چند جلسه تمرین بر اضطراب خود غلبه کردید.  این است هنر جوجیتسو! 

این مهمترین ویژگی جوجیتسو است، که به گفته جوجیتسو کاران بیشترین کمک را به انها کرده است. 
زمانی که جوانتر بودم همیشه به دلیل اتفاقات کوچک و خارج از کنترل عصبی می شدم. 

من از طریق جیو جیتسو یاد گرفتم در هنگام عصبانیت نفس بکشم و موقعیت‌های استرس‌زا را کنترل کنم.
یادگیری آرام ماندن در شرایط دشوار یکی از موهبت های جوجیتسو است. 

برخلاف بوکس ،  که در موقعیت های استرس‌زا ضربات سخت‌تر و سریع‌تر می‌شود، جیو جیتسو به شما می‌آموزد زمانی که تحت فشار هستید، مبارزه را آهسته و هوشمند انجام دهید.

در همه مراحل زندگی و همیشه مهم است که به خاطر داشته باشید که در مواقع سخت آرام بمانید و نفس بکشید . مهم نیست که در یک مسابقه BJJ هستید یا در صف فروشگاه مواد غذایی هستید، زمانی که عصبی هستید و دچار استرس شده اید فقط آرام بمانید و نفس بکشید. البته باید بگویم که طریق تنفس صحیح نیز بسیار مهم است که در جوجیتسو آن را می آموزید. 

 

8. BJJ  به شما صبر می آموزد

در جیو جیتسو برزیلی، صبر نه تنها یک فضیلت بلکه از بسیاری جهات یک ضرورت است. پیشرفت در جوجیتسو نیاز به صبر دارد، مگر اینکه فردی که با او تمرین کنید که از نظر فنی مهارت کمتری نسبت به شما داشته باشد و شما با مقایسه خود با او احساس ضعف نکنید. 

یادگیری یک تکنیک ممکن است ماه ها زمان ببرد و اجرای آن بر روی فردی که از شما قوی تر است ممکن است شما را دلسرد کند.  
شما باید درک کنید و بپذیرید که جیو جیتسو گاهی اوقات خسته کننده خواهد بود.

 اینکه فردی که به اندازه شما ماهر نیست بتواند شما را شکست دهد واقعا دلسرد کننده است و می تواند ضربه ای بزرگ به شما وارد کند. 
 
صبور بودن یا عصبی شدن مانند این است که بازوبند ببندید و برای مبارزه اماده شوید و یا از مبارزه فرار کنید. فرد صبور در هنگام مبارزه ایمن است و در هنگام حمله کنترل خود را حفظ می کند. 

صبر مهارتی است که می توان آن را هر روز آموخت و بهبود بخشید. در جیو جیتسو، خواه ناخواه در این موقعیت ها قرار می گیرید. همه چیز به نحوه واکنش شما به این موقعیت ها بستگی دارد و شخصیت شما را تعریف می کند.  

 

BJJ  به شما صبر می آموزد

 

9. BJJ  شما را به فرد شاد تبدیل می کند 

در جوجیتسو  دوستان زیادی پیدا خواهید کرد که همه آنها داستان و زندگی مخصوص به خود را دارند. 

زمانیکه جوجیتسو را آغاز میکنید متوجه می شوید که زمان شما خیلی ارزشمند است و باید وقت خود را با افرادی خاص و گلچین شده بگذرانید. 

طبق تجربه من جیو جیتسو برزیلی مرا فردی شاد کرده است به طوری که نمی دانستم توانایی این همه شاد زندگی کردن را دارم .
خوشحالی من به دلیل اعتماد به نفسی است که جوجیتسو به من داده است. 

این را همیشه با خود می گویم:   هرگز شکست نمی‌خوری! یا برنده می‌شوی یا یاد می‌گیری.

 

10. جوجیتسو  به شما می آموزد که هرگز تسلیم نشوید

"کمربند سیاه، کمربند سفیدی است که هرگز تسلیم نمی‌شود"

اولین باری که این جمله را دیدم واقعاً مجذوب آن شدم. درطی یادگیری  BJJ دچار سختی های بسیاری شدم. گاهی ناامید بودم، گاهی به رها کردن فکرکردم. با این حال زمانیکه ورزشکاران کمربند مشکی را می دیدم به خودم می گفتم آنها تمام این مراحل را گذرانده اند. چیزی که همیشه مهم است این است که در مواقع سختی و دشواری اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و ناامید نشوید. 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
راهنمای کمربند جوجیتسو
جوجیتسو

راهنمای کمربند جوجیتسو

  • 1401/10/05

این نوشته راهنمای کاملی از رنگ های کمربند جیو جیتسو برزیلی BJJ برای کودکان زیر 16 سال است. زمان...

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو
جوجیتسو

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو

  • 1401/11/01

اگر شما هم به تازگی قصد آموزش دفاع شخصی را گرفته اید احتمالا نام ورزشی به نام جوجیتسو به گوشتان خورد...

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو
جوجیتسو

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو

  • 1401/11/12

BJJ  یا جوجیتسوی برزیلی یک ورزش رزمی برای دفاع شخصی است که علاوه بر افزایش قدرت در تناسب اندام...

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران
جوجیتسو

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران

  • 1401/11/16

قدرت و آمادگی برای عملکرد در هر ورزشی و برای هر ورزشکاری بسیار مهم است. در جو جیتسوی برزیلی، تسلیم ش...

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟
جوجیتسو

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟

  • 1401/12/13

تا زمانی که در جوجیتسو ضربه آرنج رقیبتان به دهانتان برخورد نکرده متوجه نمی شوید که این ورزش می تواند...

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو
جوجیتسو

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو

  • 1401/12/20

اجازه دهید اول از همه یک چیز را کاملاً روشن کنیم ، گرم کردن   warm up - بخش مهمی از هر ورزش است...