چرا باید جوجیتسو برزیلی را انتخاب کنید؟

چرا باید جوجیتسو برزیلی را انتخاب کنید؟

می‌دونم که ممکنه تو ذهنت هدف‌های زیادی داشته باشی که باید به خاطرشان یک رشته ورزشی را شروع کنی. شاید هدفت کاهش وزن و تناسب اندام باشد، شاید به دنبال بهبود کیفیت زندگی باشی، شاید یادگیری یک مهارت جدید یا ملاقات با افراد جدید برایت مهم باشد. تو این مقاله می‌خواهم بهت بگویم که جوجیتسو برزیلی یک راه عالی برای رسیدن به تمام این اهداف است. پس تا آخر مطلب با من همراه باش
هنرهای رزمی زیادی وجود دارد که هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. اما دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود جوجیتسو برزیلی در بین بقیه متفاوت به نظر برسد و برجسته تر از ورزش های دیگر شود.

 

جوجیتسو برزیلی بهترین گزینه برای دفاع شخصی

اولین نکته ای که می توانم بگویم این است که برای دفاع شخصی بهترین گزینه است. چرا؟ چون جوجیتسو برزیلی یکی از موثرترین سیستم های آموزش دفاع شخصی است که می توانی یاد بگیری. اگر بخواهم یک مثال خوب بزنم تا این ادعا ثابت شود، این است که فنون این هنر رزمی به افسران مجری قانون در سراسر جهان و همچنین ارتش ها آموزش داده می شود که ازجمله می توانم ارتش ایالات متحده آمریکا را برایت مثال بزنم.
دومین نکته‌ای که مهم است، این است که اعتبارنامه هنرهای رزمی ترکیبی محسوب می‌شود. در سالهای اولیه مسابقات UFC که همان مسابقات آزاد یا مسابقات جهانیه بدون محدویت است، ثابت شد که جوجیتسو  برزیلی موثرترین هنر رزمی است. امروزه، UFC رزمی‌کارانی را که در چندین رشته تسلط دارند، مقابل یکدیگر قرار می‌دهد. 

 

مزایای جوجیتسو برزیلی

مردم بیشتر مواقع فکر می کنندبرای ورزش کردن نظم و انضباط لازم است و آن ها هم این نظم را ندارند و برای همین هم پیشرفت نمی‌کنند. اما اغلب مشکل، تمرینی است که انجام می دهند. دویدن و وزنه برداری هر دو خوب هستند، اما اگر حوصله‌ات سر رفته باشد، ادامه دادن آن ها غیرممکن است. جوجیتسو برزیلی یک تمرین عالی برای کل بدن است، اما همچنین سرگرم کننده هم است. با انجام ورزش هایی که کار سختی نیستند، سالم تر می‌شوی. جوجیتسو یک تمرین عالی است که تمام اعضای بدنت را دربر می گیرد. در طول کلاس عضلاتی را نقبض خواهی کرد که شاید تا به حال از آن ها اصلا استفاده نکرده باشی. حتی برای تمرین کنندگان با تجربه هم یک تمرین عالی خواهد بود به خصوص که اگر با یک شریک تمرینی سنگین کار کنی یا تکنیک هایی که یاد می گیری با سرعت بیشتری انجام بدی. 

 

1- زندگی را از یکنواختی در می آورد

هنگامی که مدرسه را ترک می کنیم و به سمت نیروی کار می رویم، زندگی برایمان بسیار یکنواخت و کسل کننده می‌شود. اما اگر به این زندگی کسل کننده جوجیتسو را وارد کنی، در حال یادگیری مهارت های جدید دفاع شخصی و حرکات بدن هستی که می تواند هیجان زیادی به زندگی‌ات وارد کند. در برنامه درسی اکثر آکادمی ها این موارد وجود دارد: یادگیری دفاع شخصی عملی، حرکات اساسی و وضعیت بدن، تسلیم شدن، مبارزه با مهاجم و استراتژی برای رقابت ورزشی. جوجیتسو برزیلی دائما با تکنیک های جدید در حال تکامل است پس خبری از یکنواختی در آن نیست.

 

مزایای جوجیتسو برزیلی

 

2- آشنایی با افراد جدید

همه این را می دانیم ملاقات با افراد با کیفتی که بخواهی به صورت روزانه یا هفتگی با آن ها تعامل داشته باشی کار راحتی نیست. و خب کلاس های جوجیتسو یک راه خوب برای آشنایی با افراد جدید و با کیفیت است که مثل خودت هدفمند هستند و به خودشان اهمیت می دهند. در این کلاس ها چون شاگردان در کنار هم استرس و تنش های خود را برطرف می کنند و دائما روی تشک سعی برکنترل خودشان و فروتن بودن می کنند باعث می شود که به نزدیک شوند و دوستان خوبی باشند. "جو روگان" در قسمتی از سخنرانی‌اش هم می گوید" افرادی که در جوجیتسو برزیلی هستند و به طور منظم تمرین می کنند، افراد سالم تری هستند. و نفس سالم تری هم دارند"

 

3- استرس روزانه شما را از بین میبرد

ترکیب زندگی با کار، صورت حساب، مدرسه، خانواده و ترافیک یک زندگی پر استرس برایمان می سازد. استرس می تواند باعث بسیاری از مشکلات جسمی و روانی از جمله سردرد، فشار خون بالا، مشکلات قلبی، دیابت، بیماری های پوستی، آسم، آرتریت، افسردگی و اضطراب شود. آموزش جیو جیتسو باعث واکنش های شیمیایی بسیاری در بدن می شود که به کاهش استرس کمک می کند، بعد از یک مدت تمرین های منظم، مشکلات را در زندگی فراموش می کنی و احساس رضایت و رضایت بیشتری نسبت به زندگی داری.

 

جوجیتسو استرس را از شما دور میکند

 

4- روحیه شما را پیشرفت میدهد

از طریق فرآیند آموزش و مبارزه در جیو جیتسو برزیلی در محیط مناسب، به فردی متواضع و همدل تبدیل می‌شوی. زمانی که به عنوان یک کمربند سفید جدید شروع می کنی، تجربه بسیار طاقت فرسایی خواهد بود که در آن حرکات و مفاهیم بدن تازه شروع به یادگیری می کند و تو به صورت مداوم باید تمرین کنی که هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی قوی بشوی. جوجیتسو تو را به چالش می کشد. زمان هایی وجود خواهد داشت که گم می‌شوی و احساس بی کفایتی خواهی کرد. با این حال، در عین حال، مربیان مناسب و شرکای آموزشی که تجربیات مشابهی را پشت سر گذاشته اند بهت کمک می کنند تا به شیوه ای بسیار صبورانه یاد بگیری و این مراحل را پشت سر بگذاری.

 

جمع بندی

ترکیبی از بسیاری از نکاتی که بالاتر بهت گفتم، از جمله یادگیری چیزهای جدید، ملاقات با افراد جدید، متواضع تر شدن، آزمایش منطقه راحتی و یادگیری مقابله با استرس، همه بخش هایی از دستور العمل برای ایجاد اعتماد به نفس توهستند که باعث می‌ شوند به آدم بهتری تبدیل بشوی و زندگیت را با کیفیت بالا جلو ببری.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
راهنمای کمربند جوجیتسو
جوجیتسو

راهنمای کمربند جوجیتسو

  • 1401/10/05

این نوشته راهنمای کاملی از رنگ های کمربند جیو جیتسو برزیلی BJJ برای کودکان زیر 16 سال است. زمان...

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو
جوجیتسو

سوالات متداول در خصوص جوجیتسو

  • 1401/11/01

اگر شما هم به تازگی قصد آموزش دفاع شخصی را گرفته اید احتمالا نام ورزشی به نام جوجیتسو به گوشتان خورد...

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو
جوجیتسو

میزان کالری سوزانده شده در جوجیتسو

  • 1401/11/12

BJJ  یا جوجیتسوی برزیلی یک ورزش رزمی برای دفاع شخصی است که علاوه بر افزایش قدرت در تناسب اندام...

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران
جوجیتسو

بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران

  • 1401/11/16

قدرت و آمادگی برای عملکرد در هر ورزشی و برای هر ورزشکاری بسیار مهم است. در جو جیتسوی برزیلی، تسلیم ش...

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟
جوجیتسو

آیا جوجیتسو نیاز به محافظ دهان دارد؟

  • 1401/12/13

تا زمانی که در جوجیتسو ضربه آرنج رقیبتان به دهانتان برخورد نکرده متوجه نمی شوید که این ورزش می تواند...

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو
جوجیتسو

بهترین ورزش ها برای گرم کردن در جوجیتسو

  • 1401/12/20

اجازه دهید اول از همه یک چیز را کاملاً روشن کنیم ، گرم کردن   warm up - بخش مهمی از هر ورزش است...