چند حرکت ورزشی برای چربی سوزی شکم و پهلو

چند حرکت ورزشی برای چربی سوزی شکم و پهلو

یکی از مشکلات مرتبط با اضافه وزن، چاقی شکم و پهلو است. در این مقاله سعی داریم چند حرکت ورزشی برای شکم و پهلو به شما معرفی کنیم. بسیاری از افراد به دلیل شکم بزرگی که دارند، نمی توانند لباس مورد علاقه خود را بپوشند یا در انجام کارهای روزمره مانند بستن بند کفش خود دچار مشکل می شوند. مشکل چربی شکم این است که این قسمت از بدن بیشتر از قسمت های دیگر، چربی خود را نشان می دهد و بنابراین اعتماد به نفس افراد را کاهش می دهد. داشتن شکمی صاف و کوچک آرزوی همه افراد دارای چربی شکمی است. رسیدن به این آرزو دشوار بوده و نیاز به تلاش و پشتکار فراوان دارد. برای رسیدن به خواسته ی خود، به شما پیشنهاد می کنیم از برنامه 4 هفته ای برای داشتن اندامی متناسب استفاده کنید، که به شما کمک می کند شکم خود را کوچک کنید. بهترین ورزش برای از بین بردن چربی شکم و پهلو، ترکیبی‌ از تمرینات هوازی، قدرتی و متمرکز بر عضلات شکم و پهلو می باشد. 

تمرین دفاع شخصی تا حد زیادی برای چربی سوزی مفید میباشد.

 

انواع چربی شکمی

برای اینکه به راحتی بتوانید چند حرکت ورزشی برای شکم و پهلو خود انتخاب کنید، بهتر است در مورد انواع چربی اطلاعات بیشتری بدست آورید. چربی شکمی دو نوع زیر جلدی و احشایی می باشد. چربی زیر جلدی همان چربی های زیر پوست هستند که در زنان بیشتر از مردان وجود دارد. چربی زیر جلدی همان چربی بوده که قابل لمس و تکان دادن می باشد. چربی احشایی، چربی اطراف اعضای داخلی بدن همانند: کبد، لوزالمعده و دیگر اندام ها می باشد. افزایش چربی زیر جلدی منجر به تغییر شکل اندام به حالت گلابی شکل می شود. همچنین، افزایش چربی احشایی نیز منجر به تغییر شکل اندام به حالت سیب شکل خواهد شد.  

 

انواع چربی شکمی

 

معرفی چند حرکت ورزشی برای شکم و پهلو

در این قسمت با معرفی حرکت ورزشی برای شکم و پهلو به منظور از بین بردن چربی های اطراف این ناحیه، به شما کمک خواهیم کرد. همانطور که در بالا در مورد انواع چربی صحبت کردیم، لازم به ذکر است که افزایش بیش از حد چربی برای بدن مضر بوده و علاوه بر به هم ریختن شکل اندام افراد، آسیب های دیگری ممکن است به اعضای بدن وارد کند. برای از بین بردن این چربی ها در اطراف شکم و پهلو در ابتدا می بایست رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنید. از خوردن فست فودها، شیرینی ها و انواع غذاهای فراوری شده اجتناب کنید. مصرف پروتئین و فیبر را در طول روز افزایش دهید. ورزش و تحرک لازم داشته باشید. خواب کافی نیز یکی از عوامل مهم در کاهش چربی و سلامت بدن می باشد.

 

 دراز نشست

به پشت روی یک تشک نرم دراز بکشید، زانوهای خود را خم کنید و کف پاهای خود را روی زمین قرار دهید. دست‌هایتان را روی سینه ‌تان ضربدر بزنید (یا آن ‌ها را پشت گوش ‌هایتان قرار دهید). شکم را منقبض کرده و بدون ایجاد قوس در پشت، سر، شانه و سینه را بالا بیاورید و به نزدیک زانو برسید، سپس به حالت اول برگردید. دراز و نشست معمولی را 25 بار بدون توقف انجام دهید و در هفته سوم و چهارم آن را به 35 بار افزایش دهید.
نکته: سر خود را به چانه نچسبانید، زیرا این کار به گردن فشار وارد می کند. دست های خود را پشت گردن آویزان نکنید. در حالت خوابیده، دم و در حالت نشسته، بازدم کنید. دراز و نشست حرکتی عالی برای کوچک کردن شکم می باشد. 
لازم به ذکر است، این حرکات تنها چند حرکت ورزشی برای شکم و پهلو بودند. حرکات متنوع دیگری نیز برای چربی های اطراف شکم و پهلو نیز وجود دارند. با انجام تحقیقات لازم در این مورد می توانید یک برنامه ورزشی روزانه مناسب برای از بین بردن چربی های این ناحیه داشته باشید.

 

 دراز نشست

 

حرکت پلانک

از دیگر حرکت ورزشی برای شکم و پهلو، می توان پلانک را نام برد. پلانک تقریبا شبیه شنای سوئدی می باشد. این حرکت مناسب برای آب کردن چربی شکم است. برای انجام این حرکت ابتدا در حالی که بدن صاف است، روی کف دست و نوک انگشتان پا بایستید و سر را به سمت جلو قرار دهید. اگر تحمل وزن برای دستانتان سخت است، آرنج خود را روی زمین برای کمک قرار دهید. 30 ثانیه در این حالت بمانید. می توانید در هفته سوم و چهارم، با بلند کردن یک پا فشار بیشتری وارد کنید. یکی از پاها را حدود 15 سانتی متر بالا بیاورید و چند ثانیه نگه دارید. این حرکت را 20 تا 30 بار در هر مرحله انجام دهید و 10 تا 15 ثانیه روی هر پا نگه دارید.

 

حرکت پلانک

 

حرکت کرانچ یکی از چند حرکت ورزشی برای شکم و پهلو

یکی از چند حرکت ورزشی برای شکم و پهلو، حرکت کرانچ می باشد. از انواع حرکات کرانچ برای از بین بردن چربی های اطراف شکم و پهلو می توان استفاده کرد. کرانچ پهلو خوابیده، وی آی پی، کرانچ معکوس، دوچرخه یکطرفه، کرانچ پا عمود با دمبل، کرانچ با دمبل، کرانچ ایستا گهواره، کرانچ تاچ، 90 درجه دست ها بالا و پایین.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
تاثیرات ورزش منظم بر سلامتی
فیتنس و سلامتی

تاثیرات ورزش منظم بر سلامتی

  • 1401/11/03

مطمئن هستم هیچ فردی در دنیا وجود ندارد که از تاثیرات ورزش اطلاع نداشته باشد. از همان ابتدای مدرسه ور...

تاثیر خواب بر ورزشکاران
فیتنس و سلامتی

تاثیر خواب بر ورزشکاران

  • 1401/11/05

همیشه فکر می کنیم تنها چیز ی که برا ی ورزشکاران اهمیت دارد تغذیه خوب است. اما در مورد خواب چطور؟ آیا...

میزان چربی مجاز بدن چقدر است؟
فیتنس و سلامتی

میزان چربی مجاز بدن چقدر است؟

  • 1401/11/08

همه افراد درصدی از چربی در بدن خود دارند که دانستن میزان مجاز چربی برای هر فرد با توجه به سن و جنسیت...

چند حرکت ورزشی برای چربی سوزی شکم و پهلو
فیتنس و سلامتی

چند حرکت ورزشی برای چربی سوزی شکم و پهلو

  • 1402/03/02

یکی از مشکلات مرتبط با اضافه وزن، چاقی شکم و پهلو است. در این مقاله سعی داریم چند حرکت ورزشی برای شک...

آیا انجام ورزش رزمی در پریودی مجاز است؟
فیتنس و سلامتی

آیا انجام ورزش رزمی در پریودی مجاز است؟

  • 1402/03/07

در اینجا اطلاعات لازم در مورد اینکه آیا می توانید ورزش رزمی در پریودی انجام دهید یا خیر؟ را در اختیا...

تاثیر ورزش رزمی بر کاهش وزن
فیتنس و سلامتی

تاثیر ورزش رزمی بر کاهش وزن

  • 1401/10/28

یکی از مهمترین تاثیرات ورزش کاهش وزن است. در باشگاه ورزشی بیشتر افرادی که در آنجا می بینید بیشتر به...