چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟

وقتی نیمه شب در خیابان هستید و با موقعتی مواجه می شوید که مجبور به مبارزه میشوید طبیعی است که در ابتدا دچار ترس شوید. 
اما چگونه می توانید بر این احساس ترس غلبه کنید؟ اصلا چرا احساس ترس می کنید؟ چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید و در دفاع شخصی از خود موفق باشید؟ در این نوشته به تمام این سوالها پاسخ خواهیم داد تا انتها همراهمان باشید. 

 

ترس در مبارزه چست؟ 

ترس پاسخی غریزی به یک تهدید است که ما را به سمت مخفی شدن و فرار از مهلکه سوق می دهد. ترس باعث می شود احساس ضعف کنیم و اعتماد به نفس خود را از دست بدهیم. این احساسی است که هر مرد یا زنی ممکن است در یک موقعیت معمولی یا غیر معمولی به هر دلیل بزرگ یا کوچکی احساس کند. 
در هنگام ترس سرعت ضربان قلبتان بالا می رود و صورتتان عرق می کند. احساس خشکی بر روی زبان خود می کنید و ممکن است از انجام هر عملی باز بمانید.  

 

ترس در مبارزه چست

 

چرا در هنگام دعوا دچار ترس می شوید؟‌

عوامل مختلفی باعث ترسیدن شما در هنگام شروع دعوا میشود.

 

عدم اطمینان از کافی بودن توانایی های رزمی تان 

در هنگام آغاز مبارزه یا مسابقه زمانی که وارد رینگ می شوید قطعا آماده هستید و با آگاهی برای مسابقه حاضر شده اید. اما ممکن است با قرار گرفتن در وضعیت مسابقه و به محض رو به رو شدن با حریف احساس ضعف کنید و اعتماد به نفس خود را از دست بدهید یا احساس کنید به اندازه ای که باید برای مبارزه اماده نیستید.  در این خصوص آموزش دفاع شخصی بسیار به شما کمک میکند.

 

عدم موفقیت در مبارزات قبلی

شکست برای همه ما ممکن است رخ داده باشد. عدم موفقیت در مبارزات قبلی و نداشتن روحیه ی خوب می تواند یکی از عواملی باشد که باعث ایجاد ترس در مبارز شود و او ترس از شکست در مسابقه فعلی را نیز داشته باشد. 

 

نداشتن تجربه مبارزه

ترس اغلب سراغ افراد کم تجربه می رود. طبیعی است که در اولین مسابقات خود دچار ترس و نگرانی شوید. نگران نباشید با تمرین بیش از حد و حضور در مسابقات بیشتر حس ترس از شما دور خواهد شد. 

 

بیش از حد عاطفی و حساس بودن 

برخی از افراد از آسیب رساندن به دیگران وحشت دارند. در حالی که در دفاع شخصی هدف اصلی دفاع و محافظت از خود است و اساسا با هدف آسیب زدن به حریف شکل نمیگیرد. اگر در مبارزه بیش از اندازه حساس و عاطفی باشید شک نکنید که دچار شکست خواهید شد. 

 

چرا در هنگام دعوا دچار ترس می شوید

 

چگونه می توان در مبارزه بر ترس پیروز شد؟

دانستن اینکه ترس چیست و چرا اتفاق می افتد می تواند به شما در درک موقعیت و مقابله بهتر با آن کمک کند. اکنون که به خوبی با مفهوم ترس و دلیل ظهور آن آشنا شدید می توانید با از بین بردن دلایل آن بر ترستان غلبه کنید. 

اولین قدم برای افزایش اعتماد به نفس و غلبه بر ترس، انجام تمرینات بیشتر و قوی تر کردن خودتان است.  هر چه بهتر تمرین کنید از نظر روحی و جسمی قوی تر می شوید.  به شما توصیه می کنیم از تمرینات یک مربی حرفه ای استفاده کنید تا اصولی و حرفه ای پیش بروید. دانستن نکات زیر می تواند شما را در غلبه بر ترس یاری دهد. 

هنگامی که با حریفی رو به رو میشوید در ابتدا زمان بگذارید تا بر موقعیت اشراف پیدا کنید. سعی کنید با حریف آشنا شوید، او را به خوبی برانداز کنید. هنگامی که برای مسابقه در سالن حضور می یابید از قبل می دانید که در شرایط مبارزه خواهید بود اما در دفاع شخصی در یک مبارزه خیابانی ممکن است کمی زمان نیاز داشته باشید تا بر موقعیت و حریف مسلط شوید. 

اگر احساس اضطراب کردید و ضربان قلبتان بالا رفت، چشمان خود را ببندید. نفس عمیق بکشید و سعی کنید بر خود مسلط شوید. این کار به شما کمک می‌کند با ذهنی آسوده تر فکر کنید و به ‌جای بی‌احتیاطی قدم‌های هوشمندانه‌ای در مبارزه بردارید.

مهمترین کاری که باید درهنگام ورود به رینگ انجام دهید این است که با چشمانی باز با موقعیت روبرو شوید. ترس های خود را فراموش کنید، همه تردید ها را رها کرده و محکم و استوار در مقابل حریف بایستید. در لحظه بهترین تصمیم را بگیرید چرا که در پایان مبارزه به خود افتخار خواهید کرد که حداقل تمام تلاش خود را کرده اید. به کارگیری موارد بالا می تواند به شما کمک کند بر ترس خود پیروز شوید و با تمام توان به مبارزه ادامه دهید.  

 

چگونه می توان در مبارزه بر ترس پیروز شد

 

آیا اعتماد به نفس کلید اصلی مقابله با ترس است؟

اعتماد به نفس در هر کاری کلیدی مشکل گشاست. اگر اعتماد به نفس پایینی دارید از همین الان خود را بازنده بدانید. 
برای به دست آوردن و حفظ اعتماد به نفس باید توانایی های خود را باور داشته باشید و در حال آموختن تکنیک های جدید باشید. افکار منفی را از بین ببرید و فقط به پیروزی فکر کنید. توانایی های شما بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید فقط کافیست خود راباور داشته باشید. 
اگر قد بلندی دارید، اگر علم استفاده از تکنیک ها را دارید، اگر به اندازه کافی به رشته ورزشی خود علاقه دارید همه اینها عواملی هستند که باید باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما شوند.

علاوه بر مواردی که برای غلبه بر ترس و تقویت اعتماد به نفس گفته شد می توانید از تجربیات افراد موفق نیز استفاده کنید. خواندن کتاب هایی که توسظ بزرگان رشته های رزمی و روانشناسان برای غلبه بر ترس و بالا بردن اعتماد به نفس نوشته شده است نیز می تواند مفید باشد. 
به خاطر داشته باشید که هیچ چیز بدون تمرین و پشتکار به دست نمی آید. برای موفقیت در دفاع شخصی و شاخه رزمی که انتخاب کرده اید باید تلاش زیادی کنید، در میادین زیادی حضور داشته باشید و به خود توانایی هایتان اعتماد کنید و از شکست نترسید. مطمئن باشید که در زمان کوتاهی به نتیجه مطلوبی خواهید رسید. 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟
ورزش های رزمی

آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟

  • 1401/10/07

مانند هر ورزش دیگری هنرهای رزمی نیز خطر آسیب دیدگی را دارد. اما سوال اساسی این است که ورزش های رزمی...

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟
ورزش های رزمی

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟

  • 1401/09/30

وقتی نیمه شب در خیابان هستید و با موقعتی مواجه می شوید که مجبور به مبارزه میشوید طبیعی است که در ابت...

تفاوت کیک بوکس و موی تای
ورزش های رزمی

تفاوت کیک بوکس و موی تای

  • 1401/02/27

در مورد قدمت این دو رشته رزمی نظرهای مختلفی وجود داره بعضی منابع قدمت کیک بوکسینگ رو دو هزار سال و ا...

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما
ورزش های رزمی

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما

  • 1401/07/20

ورزش رزمی موی تای یکی از باستانی ترین هنر های رزمی در دنیای امروز است. خوشبختانه ترکیب تمرینات ذهنی...

آموزش ورزش های رزمی در خانه
ورزش های رزمی

آموزش ورزش های رزمی در خانه

  • 1401/08/29

به لطف فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید، این روزها دریافت اطلاعات و حتی کسب مهارت‌ها بسیار آ...

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی
ورزش های رزمی

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی

  • 1401/09/02

بدون اغراق می‌توان گفت اگر تنها یک جا، صرف هزینه برای کلاس‌های خصوصی ارزش داشته باشد، آن آ...