ورزش رزمی نینجا

ورزش رزمی نینجا

ورزش رزمی نینجا یکی از رزم‌ های قدیمی و سنتی ژاپن بوده که از طریق نینجاها به اروپا معرفی شده است. این ورزش شامل حرکات و تمرینات فیزیکی، نوعی فلسفه، مهارت در کنترل بدن و تمرکز بر دقت و تعادل است. همچنین، در این ورزش فنون نخ ‌بازی، چاقو زنی و... به کار می‌روند. این ورزش از انعطاف پذیری، تنوع و مهارت در حرکات مشهور است و مراکز آموزش آن را می‌توان در بسیاری از کشورها پیدا کرد.
ورزش رزمی نینجا در طی قرن‌ ها از طریق نینجاها به اوج رسیده است. این ورزش با داشتن تمرکز بر دقت و تعادل، برای تقویت قدرت بدنی و افزایش انعطاف پذیری استفاده می ‌شود. همچنین، در این ورزش به تنوع فنون مختلفی مانند: تیراندازی، کار با چاقو و... پرداخته می‌شود. در واقع، نینجا یکی از کارآمدترین فرم‌ های رزمی است که در ایران و جهان تفاوت ‌هایی در آن مشاهده می ‌شود.

 

تفاوت نینجا و نینجوتسو

ورزش رزمی نینجا و نینجوتسو دو مفهوم متفاوت هستند. نینجا یک مبارزه فردی است که در فنون نزاعی و مهارت‌ های مخفیانه ماهر است. به طور مثال، او می‌تواند در تاریکی بدون شناسایی به دشمن نزدیک شود و او را به طور مخفیانه شکار کند. نینجوتسو هم به گروهی از افرادی اشاره دارد که دارای مهارت ‌های نینجا هستند. آنها در زمینه‌ های گوناگون مانند: اسلحه، فنون نزاعی و جاسوسی آموزش دیده ‌اند. نینجوتسو بیشتر به یک گروه اشاره دارد تا به فردی خاص. در کل، می‌توان گفت که نینجا یک فرد است که در فنون نزاعی و مهارت‌ های مخفیانه ماهر است. اما نینجوتسو یک گروه افراد هستند که در زمینه‌ های مختلف با مهارت ‌های نینجا آموزش دیده‌ اند.

آموزش مهارت ها در این رشته رزمی روزانه بود و مهارت هایی مانند: شمشیر بازی، کار با تیر و کمان، نیزه، عبور از رودخانه، اسب سواری، آموزش استفاده از سلاح های مخصوص و... به رزمندگان آموزش داده شد. نینجوتسو مجموعه ای از مهارت های لازم رزمی برای نینجاها است، که در آن تمام تکنیک های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک نینجا را خواهید آموخت. بنابراین، اگر می توانید، یک کلاس نینجوتسو پیدا کنید و ثبت نام کنید. در برخی مناطق ممکن است آموزش های نینجوتسو در دسترس نباشد، در این صورت می توانید درس های تکواندو، جودو، کاراته یا جوجیتسو را انتخاب کنید.

 

تفاوت نینجا و نینجوتسو 

بیشتر بدانید: کدام ورزش رزمی بهتر است؟

 

انواع سبک های ورزش رزمی نینجا

نینجا شامل مجموعه ‌ای از تمرینات برای تقویت نیروی بدنی، تبدیل شدن به یک آدم با اعتماد به نفس و عالی در مبارزات است. برخی از انواع ورزش رزمی نینجا شامل موارد زیر می ‌شوند:

1- تریکس: این ورزش رزمی با استفاده از ترامپولین انجام می‌شود. تریکس به عنوان یکی از ورزش ‌هایی است که تمرکز بر روی پرش ‌های هوایی، دفاع و راندن دارد.
2- نینجوتسو: این ورزش، جزء اصلی مبارزات خفیف و غیر حقیقی است و برخی از مهارت های آن شامل پرش، مبارزه و دفاع می باشد.
3- گاروت جوجیتسو: در این ورزش رزمی اعتماد به نفس، تعادل و قدرت فوق العاده را تمرین می کنند. این ورزش از گراپلینگ و نینجوتسو الهام گرفته است.
4- پارکور: مجموعه‌ای از حرکات فیزیکی ورزشی برای پرش، دویدن و سرعت است، که علاوه بر بهبود قدرت و ساختار بدن، تمرین ‌های فکری را هم شامل می ‌شود.
5- آیکیدو: این رشته رزمی دارای کاربرد قابل توجهی برای دفاع شخصی است. علاوه بر آن دارای قوانینی مانند استفاده از سلاح ‌ها را نیز شامل می ‌شود.

 

انواع سبک های ورزش رزمی نینجا

 

سلاح های نینجا

نینجاها در گروه‌های کوچکی کار می‌کردند که در آن هر جنگجو مهارت‌ های خاص نینجوتسو یا نحوه کار با سلاح ‌های ویژه را کاملاً تسلط داشت. نینجاها سلاح های زیادی را در اختیار داشتند و به دلیل این گستردگی، مهارت استفاده از این سلاح ها نیز طبیعی بود. البته لازم به ذکر است که تمامی نینجاها در کار با شمشیر، نیزه، تیر و کمان بسیار مهارت داشتند. نینجاها از سلاح های کاملا متفاوتی برای مبارزه با دشمنان خود استفاده کردند، که از جمله معروف ترین آنها می توان به shuraken یا Ninja Star اشاره کرد. با پرتاب این سلاح به سمت هدف، نیروهای مذکور از پیشروی بیشتر آن جلوگیری کردند. 
جالب اینجاست که حتی لباس نینجا نیز تفاوت های آشکاری با تمام نیروهای مخفی دیگر در طول تاریخ دارد. گفته می شود پوشیدن لباس های تیره و استفاده از نقاب برای پوشاندن صورت به منظور ایجاد رعب و وحشت در دشمن انجام می شد. اما در ادامه به تعدادی از جالب ترین سلاح های نینجا خواهیم پرداخت. برخی از این سلاح ها شامل: شوکو، کالتروپ، کیوکتسو شوگی، چوب بامبو، جوته، میتسوبیشی، پنجه گربه، کاما و مواد منفجره می شدند.

 

سلاح های نینجا

 

از چه سنی می توان ورزش رزمی نینجا را شروع کرد؟

سنین قابل قبول برای شروع ورزش رزمی نینجا به طور معمول از ۵ سال به بالا هستند. با این حال، برخی مربیان و مدارس رزمی به کودکان زیر ۵ سال هم آموزش می دهند، اما باید توجه داشت که این به عواملی مانند: میزان بلندی، وزن، مهارت در حرکت و غیره بستگی دارد. در هر صورت، توصیه ما این است که قبل از شروع این ورزش، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
همه چیز درباره نینجوتسو
نینجا

همه چیز درباره نینجوتسو

  • 1402/09/23

ورزش نینجوتسو، یکی از هنرهای رزمی سنتی ژاپنی است که ریشه‌های عمیقی در تاریخ ژاپن دارد. این...

ورزش رزمی نینجا
نینجا

ورزش رزمی نینجا

  • 1402/02/31

ورزش رزمی نینجا یکی از رزم‌ های قدیمی و سنتی ژاپن بوده که از طریق نینجاها به اروپا معرفی شده اس...