موی تای یا جوجیتسو کدام بهتر است؟

موی تای یا جوجیتسو کدام بهتر است؟

هر کدام از این دو ورزش رزمی دارای سبک و فنون متعلق به خود هستند و انتخاب و قائل شدن تفاوت میان انها کار چندان ساده ای نیست. برای مثال موی تای هنر ضربه زدن است در حالیکه جوجیتسو بر رزم روی زمین مسلط است! بهر حل هر ورزشی دارای مزایا و معایبی است که باعث می شود آن ورزش منحصر به فرد شود. در این مقاله به توضیح و معرفی هر دو ورزش و مقایسه آن دو می پردازیم. در نهایت این شما هستید که تصمیم میگیرید کدام ورزش برای شما مناسبتر است. 

 

مقایسه موی تای و جوجیتسو

این جمله که موی تای بهتر است یا جوجیستو همیشه میان ورزشکاران دو رشته مطرح بوده و هر کدام سعی بر بهتر نشان دادن ورزش رزمی خود دارند. Muay thai سبکی از مبارزه است که بر حرکات و ضربات پا تاکید دارد. در اصل مبارزه در حالت سرپا آغاز می شود. 
رزمی کارهایی که موتای انجام می دهند با پرتاب پا و استفاده از ضربات پا اغلب در مبارزه با رزمی کارهای دیگر به خصوص بوکسورها پیروز هستند. اما پرتاب پا در مبارزه با یک جوجیتسو کار حکایت دیگری دارد!
جیو جیتسو مزایا و برتری های فراوانی نسبت به سایر ورزش های رزمی دارد. جوجیتسو شما را به یک مبارز خطرناک در مقابل هر فرد دیگری تبدیل می کند و این در صورتی است که مبارزه را بر روی زمین به پایان ببرید. در اغلب موارد پایان یک مبارزه جوجیتسوی برزیلی روی زمین است. البته این ورزش دارای معایبی نیز هست که شاید کمتر از انگشتان یک دست باشد. 

 

مقایسه موی تای و جوجیتسو

بیشتر بدانید: کدام ورزش رزمی بهتر است؟

 

موی تای یا جیو جیتسو برای دفاع شخصی؟

باید بگوییم هر دو هنر برای دفاع شخصی و آموزش دفاع شخصی مفید و درجه یک است. بد نیست که بدانید با یادگیری جوجیستو توانایی غلبه بر حریف قوی هیکل را در صورتی که بر روی زمین بیفتد را خواهید داشت. 
موی تای مزایای زیادی در دفاع شخصی دارد، دانستن اینکه چگونه حریف خود را به درستی مهار کنید (ضربات جلویی با پا) تا آنها را در فاصله و خارج از محدوده ضربه نگه دارید، یک مهارت مفید است؛ به خاطر داشته باشید که اجرای حرکات لحظه ای در این ورزش بسیار حائز اهمیت است. 
اغلب افراد برای دفاع از خود توانایی ضربه زدن با پا حتی با قدرت کم را ندارند، چه برسد به ضربه با سر به حریف. با یادگیری Muay thai در شروع دفاع از خود در درگیری های خیابانی با حفظ محدوده مختص به خود به حریف می گویید تا چه اندازه بر مبارزه مسلط هستید. 

جوجیستو هم برای دفاع از خود یک ورزش بی نظیر است. با اجرای حرکات جوجیستو شما می توانید از خود به راحتی دفاع کنید بدون اینکه آسیب جدی ای به حریف وارد کنید. برای مثال می توانید با ضربه زدن به گردن حریف او را از پای درآوررید بدون اینکه در او اثری به جا بگذارید. 

 

موی تای آسانتر است یا جوجیتسو؟ 

به طور کلی فراگیری ورزش های رزمی کار ساده ای نیست. در موی تای رزمی کار از 8 اندام خود (لگد، آرنج، زانو و مشت) برای ضربه زدن استفاده می کند. یادگیری چگونگی وارد کردن این ضربات بسیار زمانبر و دشوار است. 
به علاوه باید یاد بگیرید در برابر این ضربات چطور از خود دفاع کنید. یکی از فن هایی که در موی تای کاربرد زیادی دارد کلینچ است که یادگیری آن به هیچ وجه کار ساده ای نیست و برعکس بسیار هم زمانبر است. 

گمان نکنید فراگیری جوجیستوی برزیلی کار راحتی است.، ابدا!
تصور کنید باید فنونی را فرا بگیرید که با آن در برابر افرادی که می خواهند اندام های شما را بشکنند از خود دفاع کنید! 

 

موی تای آسانتر است یا جوجیتسو

بیشتر بدانید: بهترین تمرینات برای جوجیتسو کاران

 

موی تای یا جیو جیتسو؟ کدامیک برای تناسب اندام بهتر است؟

امکان ندارد تمرین کردن یک ورزش رزمی را آغاز کنید و تاثیرات آن را روی تناسب اندام خود مشاهده نکنید. البته میزان تاثیر بستگی به این دارد که چقدر سخت تمرین می کنید. هر دو ورزش موی تای و BJJ این توانایی را دارند که علاوه بر تاثیرات جسمی بر روی روح و ذهن ورزشکار تاثیرات مثبت و مفیدی را اعمال کنند. 

Muay thai برای تناسب اندام عالی است زیرا هنگام ضربه زدن تمام بدن و اندام های خود را درگیر می کنید. آیا تا به حال یک کیف سنگین را بلند کرده اید و برای  50 بار متوالی زانوی خود را به سوی آن پرتاب کرده باشید؟؟
اگر نه به شدت به شما توصیه می کنیم این کار را انجام دهید تا ببینید شدت سختی و تاثیر حرکات موی تای بر روی اندام هایتان چقدر است!

تاثیر جیو جیتسو برزیلی برای تناسب اندام کاملاً شگفت‌انگیز است، به خصوص در طول جلسات تمرینی طولانی در باشگاه تازه بعد از تمرین متوجه میشوید که چقدر خسته شده اید و فعالیت زیادی داشته اید. اما این خستگی به همه چیز می ارزد زیرا این حس به شما دست می دهد که برای زندگی خود دارید میجنگید.

 

موی تای یا جیو جیتسو کدامیک برای تناسب اندام بهتر است؟

بیشتر بدانید: کشتی یا جوجیتسو برزیلی کدام برای ام ام ای بهتر است؟

 

موی تای یا جیو جیتسو؛ برای MMA بهتر است؟

زمانیکه در مورد  MMAصحبت می کنیم مقایسه دو سبک مختلف مبارزه بسیار سخت است. حقیقت این است که برای اینکه یک مبارز، رزمی کار ترکیبی خوبی باشد، باید در موی تای و جیو جیتسو مهارت داشته باشد. 

موی تای برای MMA عالی است زیرا انواع ضربات اساسی و مهم  را به شما آموزش می دهد. مهمترین چیزی که موی تای به شما می آموزد این است که چگونه محدوده خود را حفظ کنید و از آن به نفع خود بهره ببرید. در موی تای یاد میگیرید چطوربا حفظ محدوده ضربه بزنید بدون اینکه اجازه دهید ضربه حریف به شما اصابت کند. 
جیو جیتسو برزیلی هم برای MMA عالی است زیرا به شما یاد می دهد که چطور مبارزه را تمام کنید. تکنیک هایی را که در جوجیتسوی برزیلی فرا میگیرید بسیار منحصر به فرد هستند و برای به کار گیری در ورزش های رزمی ترکیبی فوق العاده است. 

 

موی تای یا جیو جیتسو: کدام را ابتدا باید یاد بگیرم؟

موی تای و جیو جیتسو برزیلی سبک های متفاوتی از هنرهای رزمی هستند، بنابراین وقتی صحبت از یادگیری می شود، سوال لزوما این نیست که کدام سبک برای مبارزه بهتر است.  در مورد این دو ورزش واقعاً بستگی دارد که کدام هنر رزمی شخصاً برای شما جذاب باشد. آیا می خواهید روی ضربه زدن تمرکز کنید یا می خواهید روی گریپلینگ تمرکز کنید؟

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟
ورزش های رزمی

آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟

  • 1401/10/07

مانند هر ورزش دیگری هنرهای رزمی نیز خطر آسیب دیدگی را دارد. اما سوال اساسی این است که ورزش های رزمی...

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟
ورزش های رزمی

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟

  • 1401/09/30

وقتی نیمه شب در خیابان هستید و با موقعتی مواجه می شوید که مجبور به مبارزه میشوید طبیعی است که در ابت...

تفاوت کیک بوکس و موی تای
ورزش های رزمی

تفاوت کیک بوکس و موی تای

  • 1401/02/27

در مورد قدمت این دو رشته رزمی نظرهای مختلفی وجود داره بعضی منابع قدمت کیک بوکسینگ رو دو هزار سال و ا...

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما
ورزش های رزمی

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما

  • 1401/07/20

ورزش رزمی موی تای یکی از باستانی ترین هنر های رزمی در دنیای امروز است. خوشبختانه ترکیب تمرینات ذهنی...

آموزش ورزش های رزمی در خانه
ورزش های رزمی

آموزش ورزش های رزمی در خانه

  • 1401/08/29

به لطف فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید، این روزها دریافت اطلاعات و حتی کسب مهارت‌ها بسیار آ...

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی
ورزش های رزمی

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی

  • 1401/09/02

بدون اغراق می‌توان گفت اگر تنها یک جا، صرف هزینه برای کلاس‌های خصوصی ارزش داشته باشد، آن آ...