تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی

بدون اغراق می‌توان گفت اگر تنها یک جا، صرف هزینه برای کلاس‌های خصوصی ارزش داشته باشد، آن آموزش خصوصی ورزش های رزمی است. زیرا قرار است مهارت‌هایی را یاد بگیرید که امنیت شما را در جامعه تضمین می‌کند.

 

دفاع از خود یکی از هنر های رزمی پر طرفدار

دفاع شخصی از جمله هنرهای رزمی پرطرفداری است که خصوصاً در جهان امروز نیاز آن بیشتر احساس می‌شود. تفاوت ندارد چه سنی دارید، همه افراد ممکن است در موقعیت‌هایی قرار بگیرند که به منزله مرگ و زندگی آن‌ها باشد یا لااقل خطری جدی برای سلامتی آنان محسوب شود. گاهی حتی کودکان نیز از این خطر دور نیستند و از آن جایی که توان بدنی و تجربه کمتری نسبت به بزرگسالان دارند اتفاقاً بیشتر در معرض بحران هستند. در چنین شرایطی شرکت دردوره‌های آموزش دفاع شخصی می‌تواند یک برگ برنده باشد. در ادامه همراه ما بمانید تا درباره این برگ برنده بزرگ بیشتر بدانیم.

 

دفاع از خود یکی از هنر های رزمی پر طرفدار

 

هنر دفاع از خود چه توانمندی‌هایی به شما می‌دهد؟

اولین سؤال این است که اصلاً شرکت در کلاس خصوصی دفاع شخصی چه مزیتی برای افراد دارد؟ به عبارتی دیگر شما با شرکت در این دوره‌ها چه مهارت‌هایی کسب می‌کنید؟


چند هنر رزمی را در قالب یک کلاس می‌آموزید
دفاع شخصی مجموعه‌ای از چند هنر رزمی متفاوت است. تکنیک‌هایی که در دوره‌های آموزش دفاع شخصی می‌آ‌موزید از رشته‌های مختلف مانند جوجیتسو، کیک بوکسینگ و ... تشکیل می‌شوند. به این ترتیب شما با یاد گرفتن دفاع شخصی ترکیبی از هنرهای رزمی گوناگون را فرا می‌گیرید.


به آمادگی جسمانی و تناسب اندام دست پیدا می‌کنید
بدون شک تمرینات دفاع شخصی به شما کمک می‌کنند از نظر جسمانی به آمادگی و تناسب اندام بهتری برسید. خصوصاً نظارت مستقیم مربی روی تمرینات شما باعث می‌شود در مدتی کوتاه نتیجه دلخواه خود را به دست آورید.

 

هنر دفاع از خود


در کلاس خصوصی دفاع شخصی، خودباوری را در خود تقویت می‌کنید
کلاس‌های آموزش خصوصی دفاع شخصی تنها فنون رزمی را به شما نمی‌آموزند. بلکه به شما یاد می‌دهند چطور به روح خود، ذهن قوی و توانمندی‌هایتان اعتماد و باور عمیق داشته باشید. در این صورت اگر در موقعیتی پیچیده و خطرناک قرار بگیرید این خودباوری و اعتماد به نفس به کمک شما می‌آید تا راهکاری برای حل مسئله پیدا کنید.


می‌توانید ترس‌ها و استرس‌هایتان را مدیریت کنید
شکی نیست اولین واکنش طبیعی شما نسبت به خطر، ترس و استرس است. آموزش خصوصی دفاع شخصی ثابت می‌کند این ترس حتی می‌تواند کمک کننده باشد. اما به این شرط که بدانید چطور از آن استفاده کنید. در غیر اینصورت ترس و استرس مانند یک طناب محکم به دست و پای شما می‌پیچد و اجازه نمی‌دهد حتی یک قدم به سمت رها شدن از خطر بردارید. داشتن تسلط بر خود و کنترل استرس از جمله نتایج مثبتی است که دوره‌های دفاع شخص به همراه دارند.

 

هنر های رزمی

 

آنچه در کلاس‌های آموزش خصوصی دفاع شخصی یاد می‌گیرید

در کلاس خصوصی دفاع شخصی سرفصل‌های مختلفی به شما آموزش داده می‌شود و مربی در تمام مراحل به طور مستقیم ناظر بر تمرینات شما خواهد بود. از جمله تکنیک‌ها و مواردی که در این کلاس‌ها می‌آموزید عبارتند از:


اصول و تکنیک‌های فرار
در این دوره‌ها تکنیک‌های فرار به شما آموزش داده می‌شوند تا در مواجهه با شرایط پرخطر ابتدا سعی در رها کردن خود داشته باشید. گلاویز شدن با مهاجم و درگیری تن به تن همیشه آخرین گزینه محسوب می‌شود. در کلاس خصوصی دفاع شخصی به شما یاد داده می‌شود چطور با پرت کردن حواس مهاجم، کمک خواستن از دیگران یا با استفاده از فنون رزمی، موقعیتی برای فرار ایجاد کرده و خود را رها کنید. 

 

آنچه در کلاس‌های آموزش خصوصی دفاع شخصی یاد می‌گیرید


فنون رزمی کاربردی
مربی به شما فنونی را می‌آموزد که به کمک آن‌ها می‌توانید خود را از خطر دور کنید. لازم نیست حتماً یک رزمی کار حرفه‌ای باشید تا بتوانید از این فنون استفاده کنید. آموزش خصوصی دفاع شخصی، آمادگی جسمانی خوب و آشنایی با چند تکنیک کاربردی و ساده را در پی دارد. به کمک این دو مورد می‌توانید در برخورد با افراد مهاجم، بدون این که دست و پای خود را گم کنید، از سلامتی‌تان محافظت نمایید.


چند تکنیک ساده رزمی که در کلاس خصوصی دفاع شخصی می‌آموزید

چند مورد از تکنیک‌هایی که در بخش قبل درباره آن‌ها صحبت شد عبارتند از:


از دست یا آرنج خود کمک بگیرید
استخوان آرنج یکی از سخت‌ترین بخش‌های بدن است. به همین دلیل یک ضربه محکم آرنج به گردن مهاجم می‌تواند او را برای لحظاتی از پا بیندازد. در کلاس خصوصی دفاع شخصی استفاده صحیح و کاربردی از این ضربه به شما نشان داده می‌شود.


به کشاله ران مهاجم ضربه بزنید
اگر مزاحمت توسط یک مرد برای شما ایجاد شده است می‌توانید از زانوی خود برای ضربه زدن به کشاله ران کمک بگیرید. به این ترتیب مزاحم برای لحظاتی کنترل خود را از دست می‌دهد و شما می‌توانید فرار کنید.

 

تکنیک های دفاع از خود


صورت و فک مهاجم را نشانه بگیرید
ضربه‌ای محکم به فک یا زیر گلوی مهاجم نیز می‌تواند کمک کننده باشد. البته مهم است از قبل این حرکات را بارها و بارها تمرین کرده باشید تا در شرایط واقعی بتوانید از آن استفاده کنید. این تمرین‌ها در کلاس‌های خصوصی تحت نظارت مربی انجام می‌شوند.


چه افرادی می‌توانند در دوره‌های آموزش خصوصی دفاع شخصی شرکت کنند؟

دوره‌های دفاع شخصی در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته ارائه می‌شوند. پس حتی اگر هیچ مهارت اولیه‌ای در زمینه هنرهای رزمی ندارید، باز هم جای نگرانی نیست. زیرا می‌توانید با کمک گرفتن از یک مربی خصوصی، از سطح مبتدی آموزش‌های خود را آغاز نمایید و با سرعت بسیار خوبی پیشرفت کنید.
هر چند شاید هزینه کلاس خصوصی دفاع شخصی بیشتر از دوره‌های عمومی یا پکیج‌های آنلاین باشد. اما برای شمایی که وقت اندکی دارید و دوست دارید سریعاً پیشرفت کنید و یا اگر می‌خواهید تحت نظارت کامل و مستقیم استادی حرفه‌ای آموزش ببینید، کلاس‌های خصوصی بهترین گزینه خواهند بود.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟
ورزش های رزمی

آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟

  • 1401/10/07

مانند هر ورزش دیگری هنرهای رزمی نیز خطر آسیب دیدگی را دارد. اما سوال اساسی این است که ورزش های رزمی...

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟
ورزش های رزمی

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟

  • 1401/09/30

وقتی نیمه شب در خیابان هستید و با موقعتی مواجه می شوید که مجبور به مبارزه میشوید طبیعی است که در ابت...

تفاوت کیک بوکس و موی تای
ورزش های رزمی

تفاوت کیک بوکس و موی تای

  • 1401/02/27

در مورد قدمت این دو رشته رزمی نظرهای مختلفی وجود داره بعضی منابع قدمت کیک بوکسینگ رو دو هزار سال و ا...

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما
ورزش های رزمی

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما

  • 1401/07/20

ورزش رزمی موی تای یکی از باستانی ترین هنر های رزمی در دنیای امروز است. خوشبختانه ترکیب تمرینات ذهنی...

آموزش ورزش های رزمی در خانه
ورزش های رزمی

آموزش ورزش های رزمی در خانه

  • 1401/08/29

به لطف فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید، این روزها دریافت اطلاعات و حتی کسب مهارت‌ها بسیار آ...

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی
ورزش های رزمی

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی

  • 1401/09/02

بدون اغراق می‌توان گفت اگر تنها یک جا، صرف هزینه برای کلاس‌های خصوصی ارزش داشته باشد، آن آ...