معرفی رشته کاپوئرا

معرفی رشته کاپوئرا

کاپوئرا یک هنر رزمی آفریقایی- برزیلی است. این تمرین سنتی که در سال 2014 توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی ناملموس ثبت شد، به همان اندازه که یک هنر رزمی است، یک رقص است. 

اگر علاقه مند به یادگیری دفاع شخصی هستید کلیک نمایید.

 

معرفی کاپوئرا

امروزه این هنر توسط مردان و زنان در تمام سنین انجام می شود. این عمل در دوران برده داری در سواحل برزیل متولد شد. این ورزش که در سنت مبارزه و انحراف لنگر انداخته است، اکنون بسته به سبک تمرین کاپوئرا، به دلیل جنبه بسیار بازیگوش، موسیقیایی و گاه آکروباتیک خود، از دیگر هنر های رزمی متمایز شده است. 
کاپوئرا به عنوان یک عمل فرهنگی آفریقایی- برزیلی تعریف می شود. اولین بار در قلمرو برزیل ظاهر شد که سازندگان آن برده هایی از آفریقا هستند. این یک هنر و حتی یک سنت ترکیبی از رقص، مبارزه و ورزش در نظر گرفته می شود. افرادی که آن را تمرین می کنند کاپوئویریستا نامیده می شوند.
در ابتدا این ورزش مبارزان از پا های خود زیاد استفاده می کنند. این مورد به بردگانی اشاره دارد که قبلا آن را با دستان زنجیر شده تمرین می کردند. 
دو سبک کاپوئرا وجود دارد که عبارتند از منطقه ای و آنگولا. مهم ترین ویژگی کاپوئرا، رودا است که در فرانسوی دور نیز نامیده می شود.

 

معرفی کاپوئرا

 

کاپوئرا رودا چگونه ساخته می شود؟

همانطور که می دانید ورزش یک عنصر ضروری برای هر انسانی است زیرا فواید آن به خوبی ثابت شده است. در واقع، انبوهی از فعالیت های ورزشی وجود دارد که هر کدام از دیگری سودمندتر هستند. با این حال، آیا می دانستید که یک تمرین ورزشی وجود دارد که به شما امکان می دهد ورزش و تغییر منظره را با هم ترکیب کنید. این کاپوئرا است که در عین حال رقص، بازی و مبارزه است. همچنین یکی از هنر های رزمی محسوب می شود. عناصر متعددی این عمل را تشکیل می دهند که رودا ویژگی اصلی آن است.  
در حین تمرین کاپوئویریستا ها دایره ای تشکیل می دهند. رودا امکان محدود کردن فضای بازی را فراهم می کند و همچنین فضای بیشتری را به کل بازی ارائه می دهد. این جو ایجاد شده در رودا به دو بازیکنی که در مرکز با هم رقابت می کنند انرژی می دهد.
تمام جنبه های کاپوئرا در سطح رودا یافت می شود. این جنبه هنری با حرکات آکروباتیک، هنر رزمی، آهنگ ها و همچنین آلات مورد استفاده است. در واقع، یک رودای معمولی توسط ساز های سنتی موسیقی برزیل ساخته شده است. 

 

کاپوئرا رودا چگونه ساخته می شود؟

 

ساز ها:
علاوه بر کاپوئویریستا ها، رودا نیز با ساز های مختلف مشخص می شود.
•    بریمبائو
•    بریمبائو گونگا کاپوئیرا
بریمبائو یک ساز موسیقی از خانواده زهی است. در یک رودا، کاپوئویریستا ها روی سه بریمبو بازی می کنند. اولین مورد گونگا، ساز اصلی دور نامیده می شود. کمترین صدا را تولید می کند. شخصی که آن را در دست دارد، رهبر در نظر گرفته می شود که رودا را رهبری می کند. او ریتم موسیقی و نوع بازی را که کاپوئویریستا ها باید در مرکز رودا تمرین کنند، تعیین می کند. مدیو دومین بریمبائوی است که قادر به تولید صدای متوسط است و جدی تر از گونگا است. علاوه بر این، ریتمی مخالف ریتم اولی می نوازد. سوم، ما ویولا را داریم که با صدای بسیار بلندش از ساز های دیگر متمایز است. ملودی را غنی می کند و تغییراتی را در رودا ایجاد می کند.

 

تکنیک های کاپوئرا 

 

تکنیک های کاپوئرا

تکنیک های آموزش داده شده در این ورزش را می توان در چهار موضوع اصلی گروه بندی کرد: 
•    حرکات
•     آکروباتیک
•    دفاع 
•     حملات
 برای تسهیل ادغام فلسفه کاپوئرا، این تکنیک ها را به ترتیب آموزش داده می شود.
حرکت اصلی در کاپوئرا جینگا است. این حرکت شامل ژست گرفتن موازی در جلو و پشت پا ها است. سپس پای چپ را در همان خط پای راست قرار داده و سپس برعکس اجرا کنید. در این حرکت باید هر بار که وضعیت پا های خود را تغییر می دهید، دستان خود را حرکت دهید. زمانی که پای راست در جلو است، دست چپ خود را در مقابل خود قرار دهید و برعکس، زمانی که پای چپ جلو است، دست راست شما نیز می رود.  
شما حرکت پایه را اجرا می کنید، سپس از جلو ضربه می زنید، پا یک چرخش از بیرون به داخل انجام می دهد، علاوه بر این، شما ضربه ای به نام Meia lua de compasso دارید. برخلاف مورد اول، این ضربه شامل چرخش پا است که از پایین به سمت بالا شروع می شود. با بالا آمدن پا، به تدریج سینه خود را پایین می آورید. این دو دسته ضربه در درخواست ضد حمله از طرف حریف.
ضربات اتک پس از ضربات کال ضد حمله، به اصطلاح ضربات حمله را خواهید داشت که اولین ضربه آرمادا نامیده می شود. این حرکت حمله شامل چرخش بدن قبل از چرخش پا برای ضربه است. سپس یک ضربه را انجام می دهد. 

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟
ورزش های رزمی

آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟

  • 1401/10/07

مانند هر ورزش دیگری هنرهای رزمی نیز خطر آسیب دیدگی را دارد. اما سوال اساسی این است که ورزش های رزمی...

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟
ورزش های رزمی

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟

  • 1401/09/30

وقتی نیمه شب در خیابان هستید و با موقعتی مواجه می شوید که مجبور به مبارزه میشوید طبیعی است که در ابت...

تفاوت کیک بوکس و موی تای
ورزش های رزمی

تفاوت کیک بوکس و موی تای

  • 1401/02/27

در مورد قدمت این دو رشته رزمی نظرهای مختلفی وجود داره بعضی منابع قدمت کیک بوکسینگ رو دو هزار سال و ا...

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما
ورزش های رزمی

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما

  • 1401/07/20

ورزش رزمی موی تای یکی از باستانی ترین هنر های رزمی در دنیای امروز است. خوشبختانه ترکیب تمرینات ذهنی...

آموزش ورزش های رزمی در خانه
ورزش های رزمی

آموزش ورزش های رزمی در خانه

  • 1401/08/29

به لطف فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید، این روزها دریافت اطلاعات و حتی کسب مهارت‌ها بسیار آ...

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی
ورزش های رزمی

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی

  • 1401/09/02

بدون اغراق می‌توان گفت اگر تنها یک جا، صرف هزینه برای کلاس‌های خصوصی ارزش داشته باشد، آن آ...