تفاوت کراو ماگا و جوجیتسو برزیلی

تفاوت کراو ماگا و جوجیتسو برزیلی

سوال متداولی که در مورد ورزش‌های رزمی مطرح می‌شود این است که، بین سبک دفاع شخصی کراو ماگا و جوجیتسو، کدامیک بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که انتخاب سبک دفاع شخصی می‌تواند در هر فرد متفاوت باشد. به عنوان مثال: سبک دفاع شخصی که برای شما مناسب است ممکن است برای شخص دیگر نامناسب باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت میان کراو ماگا و جوجیتسو برزیلی آشنا کنیم. پس از مطالعه این مطلب می‌توانید به صورت آگاهانه یکی از این دو رشته را به عنوان سبک دفاع شخصی مخصوص خود انتخاب نمایید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

آشنایی با رشته کراو ماگا 

در ابتدا لازم است در مورد تاریخچه رشته کراو ماگا اطلاعاتی ارائه دهیم. در واقع این رشته ورزشی به عنوان یک سیستم دفاع شخصی برای نیروهای دفاعی اسرائیل طراحی شده است. بنیان‌گذار این رشته فردی مجارستانی با نام ایمی لیختنفلد است. تکنیک‌های مورد استفاده در این سیستم، ترکیبی از فنون بوکس، جودو، جوجیتسو می‌باشد. با استفاده از تکنیک‌های مخصوص این رشته می‌توان به صورت سریع مهاجم را ناتوان ساخت و بر آن پیروز شد. به این نکته توجه کنید که تکنیک‌های مورد استفاده در این رشته کنترل نشده هستند و امکان ایجاد آسیب جدی در افراد بسیار بالا است. در ادامه ویژگی‌های سبک دفاع شخصی کراو ماگا را به صورت موردی بیان خواهیم کرد.

 

  1. استفاده از تکنیک‌‌های کراو ماگا، می‌تواند خیلی سریع یک تهدید را خنثی کند. 
  2. امکان استفاده از وسایل ساده مانند: خودکار، کمربند، صندلی و کلید به عنوان سلاح در این رشته فراهم است.
  3. در مبارزات کراو ماگا، امکان آسیب به نقاط حساس حریف مانند: چشم‌ها و کشاله ران فراهم است.
  4. استفاده از فنون به صورت مستمر، موجب غلبه بر دشمن خواهد شد.

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که ورزش دفاع شخصی می‌بایست دارا باشد، پیش‌بینی موقعیت‌هایی است که امکان رویارویی با آن در دنیای واقعی وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است فرد مهاجم مسلح یا غیر مسلح باشد. این رشته چندین تکنیک مخصوص جهت مقابله با انواع موقعیت‌ها به شما آموزش می‌دهد.

 

آشنایی با رشته کراو ماگا 

 

آشنایی با جوجیتسو برزیلی 

در واقع جوجیتسو برزیلی، یک رشته ورزشی رزمی است که تکنیک‌های مورد استفاده در آن بر اساس فنون گلاویزی و مبارزه بر روی خاک طراحی شده است. بسیاری جوجیتسو برزیلی را صرفا یک ورزش می‌دانند و معتقدند که نمی‌توان از آن به عنوان یک سبک دفاع شخصی یاد کرد. اما باید تاکید کرد که این تفکر کاملا اشتباه است. در واقع با استفاده از تکنیک‌های مربوط به این رشته ورزشی، می‌توان: 

 

  • با حریفان درشت اندام و قوی روبرو و در نهایت بر آنها پیروز شد. 
  • با کنترل پاهای حریف، برتری را در مبارزه به دست آورد.
  • چنانچه مهاجم در بالای سر شما قرار بگیرد، می‌توان با استفاده از تکنیک‌ معکوس یا ارسال تخصصی، حمله او را خنثی کرد.
  • امکان کنترل کامل حریف و بی اثر کردن ضربات او فراهم خواهد بود.
  • امکان انتقال حریف به موقعیت‌های قالب را فراهم است.

در واقع در تکنیک‌های مربوط به جوجیتسو برزیلی، اثری از خشونت نیست. شما می‌توانید با بکارگیری این تکنیک‌ها با افراد قوی و درشت اندام روبرو شده و بر آنها پیروز شوید. اما تکنیک‌های مربوط به کراو ماگا، سراسر خشونت است.

 

بین جوجیتسو برزیلی و کراو ماگا کدام را انتخاب کنم؟

در ادامه به توضیح در مورد  مسائلی می‌پردازیم که با بررسی آنها می‌توان انتخاب بهتری بین کراو ماگا و جوجیتسو برزیلی داشت. 
شخصیت خود را در نظر بگیرید
یکی از مهمترین اقداماتی که موجب اخذ یک تصمیم هوشمندانه می‌شود، بررسی شخصیت خودتان است. در واقع تفاوت اصلی بین کراو ماگا و جوجیتسو برزیلی، میزان خشونت مورد نیاز برای تسلیم حریف است. برخی از افراد قادر به اجرای تکنیک‌های خشونت آمیز کراو ماگا نیستند. به همین دلیل نمی‌توانند این رشته را به عنوان سبک دفاع شخصی خود بپذیرند. اما پذیرش این موضوع برای برخی دیگر امکان پذیر است. در واقع با استفاده از  تکنیک‌های جوجیتسو برزیلی، می‌توان به صورت کاملا متفکرانه مهاجم را تحت فشار قرار داد. پس تاکید می‌شود هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب سبک دفاع شخصی، حتما شخصیت خود را در نظر بگیرید.

 

بین جوجیتسو برزیلی و کراو ماگا کدام را انتخاب کنم؟

 

آمادگی جسمی خود را در نظر بگیرید

در واقع برای اجرای تکنیک‌های کراو ماگا، نیاز به آمادگی جسمی و چابکی فراوانی دارید. در واقع افراد با قدرت بدنی محدود، قادر به اجرای فنون مربوط به این رشته نیستند. چنانچه بدون در نظر گرفتن این موضوع رشته کراو ماگا را به عنوان سبک دفاع شخصی خود انتخاب کردید، قادر به مقابله با افراد قوی و درشت اندام نخواهید بود. اما برای اجرای تکنیک‌های جوجیتسو برزیلی، نیاز چندانی به آمادگی جسمی وجود ندارد. شما می‌توانید با قدرت بدنی محدود، با حریفان قوی خود روبرو شوید.


محیط آموزشی مناسبی را شناسایی کنید؟ 

بسیاری از مراکز آموزشی ادعا می‌کنند که ارائه دهنده آموزش کراو ماگا هستند. اما در حقیقت تکنیک‌هایی که در این مراکز مورد آموزش قرار می‌گیرند، ترکیبی از فنون کراو ماگا و جوجیتسو برزیلی است. همچنین به این نکته توجه کنید که آموزش تکنیک‌های کراو ماگا، در محیط آکادمیک امری بسیار دشوار است. علت این موضوع خطرناک بودن این فنون و احتمال آسیب به افراد و همکلاسی‌ها  می‌باشد. اما در ورزش جوجیتسو برزیلی، تمامی تکنیک‌ها کنترل شده و امن هستند. شما می‌توانید در یک محیط آموزشی این رشته را یاد بگیرید و برای پیشرفت خود تلاش کنید، بدون اینکه به شخصی آسیب وارد نمایید.

 

کراوماگا


برای انتخاب اقدام نمایید

حال که با تفاوت میان کراو ماگا و جوجیتسو برزیلی آشنا شدید، وقت آن رسیده که رشته مورد علاقه خود را انتخاب و شروع به یادگیری آن نمایید. فعالیت در این رشته‌های ورزشی موجب توانایی شما در محافظت از خود و عزیزانتان خواهد شد. همین موضوع نشان‌دهنده اهمیت یادگیری مهارت دفاع شخصی می‌باشد. همانطور که می‌دانید، سالیانه تعداد بسیاری از افراد به دلیل عدم توانایی در دفاع از خود، جان‌شان را از دست می‌دهند. همچنین توصیه میشود که در ابتدا کار خود را با جوجیتسو برزیلی شروع کنید و زمانی که از لحاظ آمادگی جسمانی به حد  قابل قبولی رسیدید، آموزش خود را با یادگیری فنون کراو ماگا، تکمیل کنید.
در این مقاله سعی کردیم تفاوت میان دو سبک دفاع شخصی را بیان کنیم. امیدواریم با مطالعه این مطلب، به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید.

شما هم می‌توانید نظر بدهید.

برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد شوید
مطالب مرتبط
آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟
ورزش های رزمی

آیا انجام ورزش رزمی خطرناک است؟

  • 1401/10/07

مانند هر ورزش دیگری هنرهای رزمی نیز خطر آسیب دیدگی را دارد. اما سوال اساسی این است که ورزش های رزمی...

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟
ورزش های رزمی

چطور در مبارزه بر ترس غلبه کنید؟

  • 1401/09/30

وقتی نیمه شب در خیابان هستید و با موقعتی مواجه می شوید که مجبور به مبارزه میشوید طبیعی است که در ابت...

تفاوت کیک بوکس و موی تای
ورزش های رزمی

تفاوت کیک بوکس و موی تای

  • 1401/02/27

در مورد قدمت این دو رشته رزمی نظرهای مختلفی وجود داره بعضی منابع قدمت کیک بوکسینگ رو دو هزار سال و ا...

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما
ورزش های رزمی

فواید ورزش رزمی موی تای و تاثیر آن بر درمان تروما

  • 1401/07/20

ورزش رزمی موی تای یکی از باستانی ترین هنر های رزمی در دنیای امروز است. خوشبختانه ترکیب تمرینات ذهنی...

آموزش ورزش های رزمی در خانه
ورزش های رزمی

آموزش ورزش های رزمی در خانه

  • 1401/08/29

به لطف فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید، این روزها دریافت اطلاعات و حتی کسب مهارت‌ها بسیار آ...

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی
ورزش های رزمی

تمرینات مستقیم با استادان حرفه‌ای ورزش های رزمی

  • 1401/09/02

بدون اغراق می‌توان گفت اگر تنها یک جا، صرف هزینه برای کلاس‌های خصوصی ارزش داشته باشد، آن آ...